Q: for meget salt i gryderet, kan det afhj~
Fra : Søren.K (7400 Hernin~

Dato : 23-01-06 14:26

Nu troede jeg lige jeg var smart den anden dag da jeg lavede Chili Con
Carne og kom "lidt for meget" salt i.

Saltvand der fryses mister en stor del af salt indholdet, så jeg
puttede bare min chili con carne i fryseren, hvorfor forsvinder noget
af salt smagen så ikke?

Andre forslag?

Fra : Aage Andersen

Dato : 23-01-06 14:46

"Søren.K (7400 Herning)"

> Saltvand der fryses mister en stor del af salt indholdet, så jeg
> puttede bare min chili con carne i fryseren, hvorfor forsvinder noget
> af salt smagen så ikke?

Saltvand der fryses mister ikke salt. Men det bliver opdelt i saltfri is og
koncentreret saltvand, der saa kan hældes fra. Hvis der er væske i din
frosne cck, kan du hælde væsken fra, da det er den der er salt.

> Andre forslag?

Lav en portion mere uden salt og bland op med den.

Aage

Fra : mk

Dato : 23-01-06 14:48

"Søren.K (7400 Herning)" <news@wem.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Saltvand der fryses mister en stor del af salt indholdet, så jeg
> puttede bare min chili con carne i fryseren, hvorfor forsvinder noget

Kog retten igennem med nogle kartofler.

Fra : Lapzig

Dato : 23-01-06 15:09

"Søren.K (7400 Herning)" <news@wem.dk> wrote in message
> [...]
>
> Saltvand der fryses mister en stor del af salt indholdet, så jeg
> puttede bare min chili con carne i fryseren, hvorfor forsvinder noget

Hvor skulle det blive af?

Fra : Leo

Dato : 23-01-06 15:18

> Hvor skulle det blive af?

Såså, nu er det her jo ikke dk.videnskab....

Som mk har foreslået, så er det nok en idé at prøve at tilsætte gryden en
stak rå kartofler - lad dem koge med - og pil dem derefter ud af gryden - de
vil optage en del af den for meget tilsatte salt - og chillien har kun godt
af at koge lidt.

Fra : Lapzig

Dato : 23-01-06 18:11

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> wrote in message

> Såså, nu er det her jo ikke dk.videnskab....

Bevares.

Fra : Lapzig

Dato : 23-01-06 18:11

Fra : HC

Dato : 25-01-06 23:14

> Såså, nu er det her jo ikke dk.videnskab....

Madlavning er da ellers kemi?

HC

Fra : Spangkuk

Dato : 23-01-06 16:41

"Søren.K (7400 Herning)" <news@wem.dk> skrev

> Andre forslag?

Yep, som mk skriver, kog det op med kartofler næste gang,
også gerne i tern. De optager en forbløffende mængde salt
under kogning.

Spang

Fra : Spangkuk

Dato : 23-01-06 16:41

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-01-06 17:43

"Søren.K (7400 Herning)" <news@wem.dk> skrev i en meddelelse

> Andre forslag?

En ordentlig klat ribsgele, en halv plade mørk chokolade, mere chili og godt
med øl til.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 23-01-06 18:23

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:
> [...]
>news:n8m9t1p66bp59p926nfltc0aillgarvhl g@4ax.com

>En ordentlig klat ribsgele, en halv
>plade mørk chokolade, mere chili og godt

Bvadr - det er sgu`ikke chili con carne, nej den med kartoflerne
er den bedste løsning, men godt med god øl til må være et must.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-01-06 08:37

Thomas Peter Bitsch wrote:

> Bvadr - det er sgu`ikke chili con carne, nej den med kartoflerne
> er den bedste løsning, men godt med god øl til må være et must.

Det er da Chili con carne, læs startindlægget igen.

--

Christian