Hurtig og nem opskrift på kernemælkskoldsk~
Fra : Stefanie

Dato : 18-01-06 23:40

Nogen der ligger inde med en opskrift?

--

Mvh Stefanie

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-01-06 00:15

Den Wed, 18 Jan 2006 23:39:47 +0100, skrev Stefanie :

> Nogen der ligger inde med en opskrift?

Har du prøvet koldskål fra Thise Mejeri?

--
Kent Oldhøj

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-01-06 00:15

Fra : Mus

Dato : 19-01-06 11:11

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet koldskål fra Thise Mejeri?
>
> --
> Kent Oldhøj

Hmm jeg må vist til at se om jeg kan finde den et sted. Har hørt godt om den
før.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 10:45

">> > Nogen der ligger inde med en opskrift?

> Hmm jeg må vist til at se om jeg kan finde den et sted. Har hørt godt om
> [...]
I Århus kan jeg få mejeripsodukter fra Thise i:
Fakta
Kvickly
DagliBrugsen

Mon ikke det gælder i hele landet at disse forretninger fører
Thise-produkter

Louise

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 10:45

Fra : Mus

Dato : 19-01-06 12:03

> [...]
> Kvickly
> DagliBrugsen
>
> Mon ikke det gælder i hele landet at disse forretninger fører

Jo. Kvickly er lidt for langt for mig at køre. Men vi har både dagligbrugsen
og fakta i byen og de forhandler thise produkter, men er ikke lige stødt på
koldskålen.

LN

Fra : Ralph

Dato : 19-01-06 00:20

"Stefanie" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der ligger inde med en opskrift?

Tjah, skold et par æg i kogende vand max. 2-3 sek. (salmonella) skil blommen
fra, med andre ord gem blommen,(eller køb de der blommer i bakker) 2 til 1
liter kærnemælk, pisk blommerne sammen med saften fra en citron og 3-4
spsk.sukker, omkring 1 minut eller 2 , kom 1 liter kærne mælk i pisk 10-20
sekunder. FÆRDIG

--
venligst
Ralph

Fra : Max

Dato : 19-01-06 00:30

Hej Ralph

> [...]
> en citron og 3-4 spsk.sukker, omkring 1 minut eller 2 , kom 1 liter
> kærne mælk i pisk 10-20 sekunder. FÆRDIG

Glemte du ikke lige at piske 1/4 liter piskefløde til flødeskum som
lige bliver vendt i til sidst ? :)

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 19-01-06 00:30

Hej Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 11:24

> [...]
> 3-4 spsk.sukker, omkring 1 minut eller 2 , kom 1 liter kærne mælk i pisk

Næsten færdig; du mangler lige en smule vanillesukker og en liter tykmælk
(så mætter det også mere), ifølge min yndlings.

Mette

Fra : Mus

Dato : 19-01-06 12:24

"Mette M" <mette(a)marmetpunktumdk> skrev i en meddelelse

> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Næsten færdig; du mangler lige en smule vanillesukker og en liter tykmælk
> (så mætter det også mere), ifølge min yndlings.
>
> Mette

Om sommeren smager det også skønt med vanille is i.

LN

Fra : Mus

Dato : 19-01-06 12:24

Fra : Max

Dato : 19-01-06 12:09

Hej

> Om sommeren smager det også skønt med vanille is i.

Og jordbær :)

Mvh Max

Fra : Mus

Dato : 19-01-06 13:13

> Hej

> Og jordbær :)
>
> Mvh Max

Yep det smager nemlig himmelsk.

LN

Fra : Mick Tagmos

Dato : 19-01-06 15:46

> [...]
> 3-4 spsk.sukker, omkring 1 minut eller 2 , kom 1 liter kærne mælk i pisk

Personlig ville jeg springe citronen over og puttet 1-2 tsk. vanilie sukker
i, i stedet for.

Mick T.

Fra : martinandersen1976@h~

Dato : 20-01-06 05:13