Kro omkring Hundige / Ishøj
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 20:51

Der skulle ligge en kro omkring Hundige / Ishøj på en sidevej
til gl. køgelandevej som serverer god gammeldags dansk mad i god kvalitet.

Altså brunkål, deller, flæsk osv.

Nogen der kender den og evt. har en adresse på den.

Nogen med en anmeldelse ?

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 21:56

> Der skulle ligge en kro omkring Hundige / Ishøj på en sidevej
> til gl. køgelandevej som serverer god gammeldags dansk mad i god kvalitet.

Nu fandt jeg den selv og den hedder Køge bugt kro og ligger på Hundige
Havnevej18

Men er der nogen som kender den vil jeg gerne høre nærmere.

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 16:00

Allan Møller wrote:

> Nu fandt jeg den selv og den hedder Køge bugt kro og ligger på Hundige
> Havnevej18
>
> Men er der nogen som kender den vil jeg gerne høre nærmere.

De serverer _solid_ mad til fornuftige priser, og kvaliteten er
iorden... stedet kan anbefales hvis man, som du, er på jagt efter god
gammeldags dansk mad.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 16:00

Fra : Peter Bjoern

Dato : 19-01-06 22:45

On Wed, 18 Jan 2006 21:55:53 +0100, "Allan Møller" <allanatallanmdotdk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Nu fandt jeg den selv og den hedder Køge bugt kro og ligger på Hundige
>Havnevej18
>
>Men er der nogen som kender den vil jeg gerne høre nærmere.

Den ligger nu nærmere på

Hundige Strandvej 19
2670 Greve

Men det er stort set lige om hjørnet fra Hundige Havnevej så det skal ikke
skille os ad.

Jeg har spist der mange gange og det er, som andre også har skrevet, god solid
gammeldags mad de serverer.
De har altid en dagens ret, det kan f.eks være stegt flæsk, flæskesteg eller
lignende samt et á la carte kort.

Maden serveres på fade og i skåle så man selv kan øse op og der plejer at være
rigelig af den.
Ikke noget med en skabagtigt "skulptur" stablet op på midten af en tallerken med
et par urter ved siden af og et par dråber sauce dryppet i en rundkreds derom

Der er ligesom to afdelinger, en slags slyngelstue og en mere rolig afdeling.

Det er en kro af sådan en type at man egentlig ikke skulle tro den kunne findes
så tæt på København og i vor tid. Det er mere en type kro jeg ville forvente at
finde lidt ude på landet et sted i 1965.

Men det er herligt at der stadig eksisterer sådanne steder.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Peter Bjoern

Dato : 19-01-06 22:45

Fra : Biker-Torben®

Dato : 20-01-06 11:28

"Peter Bjoern" <PeterNOSPAM@mail.dk> wrote in message
> [...]
> forvente at
> finde lidt ude på landet et sted i 1965.
> Men det er herligt at der stadig eksisterer sådanne steder.

Det lyder helt klart som et sted, der skal testes, når det bliver lidt
varmere - ved du om de har en hjemmeside? Jeg kunne ikke umiddelbart finde
en...

Mvh
Torben

Fra : Peter Bjoern

Dato : 20-01-06 18:56

On Fri, 20 Jan 2006 11:27:33 +0100, "Biker-Torben®"
<(slet_dette)tnfzchp02@sneakemail.com> wrote in dk.kultur.mad+drikke:

>Det lyder helt klart som et sted, der skal testes, når det bliver lidt
>varmere - ved du om de har en hjemmeside? Jeg kunne ikke umiddelbart finde
>en...

Jeg tror ikke de har en hjemmeside. De gange jeg har søgt efter een har jeg kun
kunne finde referencer til kroen i Krak og lignende steder. Ikke nogen
hjemmeside.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Biker-Torben®

Dato : 19-01-06 10:50

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> wrote in message
> [...]
>
> Altså brunkål, deller, flæsk osv.
>
> Nogen der kender den og evt. har en adresse på den.

Jeg har desværre ikke noget info om lige præcis den kro - men hvis du er
interesseret i god, gammeldags mad, kan du prøve at se her:
www.bikertorben.dk/stegt_flaesk/ - en lille oversigt over steder på
Sjælland, som serverer stegt flæsk med persillesovs. De fleste af disse
steder har også andre traditionelle retter. Kan måske være god til
inspiration.

Venlig hilsen
Torben
www.bikertorben.dk