At simre eller ikke at være snob-nar
Fra : Bo Warming

Dato : 17-01-06 07:30

Gryden, der småkoger og lige er rørt rundt i, så påbrænd undgås, giver
associationer til fortidens gode selvgjorte måltider.
Men mikrobølge er lige så godt, hvis et blindet smagsdommerpanel sku
afgøre, og tar du pulverret og ryster, tilsætter vand og efterladere
den i en 100gr-vandfuld elkedel, så er de fem kokkehuer faktisk
hjemme, men sig det ikke til matriarkatet.

Jeg har tidligere berømmet Aldi-pasta "Taverna" med tørrede svampe,
som min datter stod og rørte i og var stolt af, tilfældigvis ugen
efter min biologistuderende søn var kommet hjem med skovplukkede
svampe og havde lavet en tilsvarende ret, og med god grund søgte at
afkræve mig restaurants-pris for den uhyre velsmagende tilsvarende
rørhat-sag.

Sorry, snobber, Aldi-fornuft til 9,95 kr er på højde med en hel dags
friluftsarbejde

I mit forsøg på at købe min datters kærlighed - og forglemmende at
hendes glæde bestod i eget arbejde, ikke mit forarbejde, købte jeg
noget dyrt italiensk pulvergejl i stedet for det billige tyske.
"Firenze-"Føtex posen med svamperet havde langt større pasta-dimser og
ved siden af var der en med min yndringskrydderurt, basilikum. som
dominerende smag
De havde stort opslået på forsiden 12 hhv 15 minutters kogetid, hvor
Aldi kun behøvede 5 minutter....
Jeg har nu videnskabet lidt på de 3 temmeligfastfoods og prisen for
ærlighed går til ------ Aldi.
At simre i 12 eller 15 minutter gør absolut ingen forskel - det halve
gør også de store pastasykker så bløde så en paradentose-gamlinge kan
indtage dem, næsten med sugerør.
De lyver altså 15 minutters-krav for at diversificere og få nogle
gamlige til at tænke "Jeg er ikke et fastfoodsjuskehoved som mine
børnebørn" og købe en med 15 min for at stå og kunne hygge sig lææænge
i køkkenet før sulten stilles.
Alle tre har vidt forskelligt indhold af alt muligt, men Aldis med de
lidt mindre pastastykker er smagsmæssig helt på højde med de dyrere.
Min dovne metode med hurtigkoger i stf mikrobølgeovn er ikke nok til
store pastastykker, hvis ikke man giver de to liters reservoirvand et
ekstra opkog.
Alt kan hældes i plastikpose og denne presses ned i det netopkogte
vand og henstår indtil passende lunkenhed eller længere,
Men de stive metalfolieinderside poser, som disse
pasta-og-smagsjævningspulvre er i, er som skabt til
enportions-kontainer og dejlig stive at spise af, at presse maden ud,
som man presser tandpaste ud af en tube, er fornyende smisemåde, og
minder om min kones tiårige katte, der aldrig forlod barndommen, fordi
de aldrig har skulle fange mus men whiskas-forkæles. De masserer os
mens de leger de dier, som om der kom brystmælk ud af os ved
forpotestimulation