Hvilken champagne til brunch?
Fra : Per Kyhn

Dato : 15-01-06 19:01

Er der nogen som ved hvilken champagne der egner sig til brunch. Det er det
,vi godt vil vide.

Berit

Fra : Padre

Dato : 15-01-06 22:27

"Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> wrote in message
> Er der nogen som ved hvilken champagne der egner sig til brunch. Det er
det
> ,vi godt vil vide.

Nu skriver du ike noget om menuen, så jeg er nødt til at forudsætte, at vi
taler om ting som røræg, bacon, toast, pandekager, oste osv. Når der er tale
om fede og salte madvarer ville jeg foreslå en ikke for tør champagne, og
ikke en for dyr én.

Du skriver heller ikke, hvor i landet, du befinder dig, og dte er mit
indtryk, at udbuddet af champpagne i en vis grad afhænger af de lokale
vinhandlere eller supermarkeder. Hvis du er i Kbh vil jeg anbefale Løgismose
Vins Locret Lachaud demi-sec til kr 185. Det er en rigtig god champagne til
prisen

Løgismose Vin A/S - København
Nordre Toldbod 16
1259 København K

Telefon: 33 32 93 32
Telefax: 33 32 97 32
Åbningstider :
Man-Fre 10-19
Lørdag 10-15

--
Padre

Fra : Padre

Dato : 16-01-06 08:49

Glemte lige - i dit tidligere indlæg skrev du "champagne eller
lignende". Det er så vidt jeg kan se af andre postere, ligesom mig
selv, blevet tolket som "champagne eller drinks, vin osv". Hvis du
dermed mente "noget, som ligner champagne" dvs. en cava, spumante eller
lign., og hvis du bor på Sjælland, så ville jeg anbefale dig tage i
Irma. De har en mægtig god crémant de bourgogne, som til prisen
bestemt kan måle sig med en champagne. Jeg ved ikke, som de har
halvsød eller sød, men det var da et kig værd.

--
padre

Fra : Gainsbourg

Dato : 17-01-06 19:30

Hvis det du mener, er en mousserende vin, så vil jeg anbefale en Cremant de
Bourgogne (ca. 70-75 kr. flasken).

Hvis du mener en rigtig champagne, så vil jeg anbefale "Möet et Chandon"
brut (altså tør) til ca. 275 kr. flasken. Eller en "Veuve Clicquot" brut til
ca. 200 kr. flasken, hvis det skal være lidt billigere.

Med venlig hilsen
Gainsbourg