Chilli Poppers?
Fra : Prikke

Dato : 11-01-06 16:50

Hej.

Har netop fundet en opskrift på Chilli Poppers, hvor der skal bruges
Jalapeno peber.
Skal det være de syltede eller friske (jeg kender dem kun i en syltet
udgave)?

m.v.h.
Prikke

Fra : Mick Tagmos

Dato : 11-01-06 17:12

> Skal det være de syltede eller friske (jeg kender dem kun i en syltet
> udgave)?

Jeg vil nok anbefale frisk, dog unden at jeg selv har prøvet at lave Chili
poppers. De syltede smager for meget at eddike efter min mening.
De friske kan fås i store supermarkeder, bla. bilka.

Du må da gerne smide opskriften her, og kommentare så vi andre også kan få
glæde af popperne.

Mick

Fra : Prikke

Dato : 11-01-06 22:12

"Mick Tagmos" <tagmos@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> De friske kan fås i store supermarkeder, bla. bilka.
>
> Du må da gerne smide opskriften her, og kommentare så vi andre også kan få

Hej Mick.

Jeg har fundet opskriften på www.maduniverset.dk

m.v.h.
Prikke

Fra : Prikke

Dato : 11-01-06 22:53

"Prikke" <prikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Mick Tagmos" <tagmos@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Mick.
>
> Jeg har fundet opskriften på www.maduniverset.dk
>
> m.v.h.
> Prikke

Rettelse: opskriften er at finde på:
www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uld=4805&opskrift=chilli%20poppers

m.v.h.
Prikke

Fra : Prikke

Dato : 11-01-06 23:31

> "Prikke" <prikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
De forrige henvisninger virker sgu´ ikke, men her er den kopierede
opskrift!!!!!!
Ingredienser:

10 jalapeno pepper, flækket på langs, fjern frøene
200g flødeost naturel, stue temperatur
2 æg
2 spsk vand
salt
2 dl fint rasp
oile til friturestegning

Fremgangsmåde:

Fyld jalapeno pepper halve med flødeost og press 2 halve pepper
sammen igen. Pisk æg, vand og salt. Dyp jalapeno pepper i pisket æggemasse
og vend dem i brød krummer. Stil dem på et stykke bagepapir og stil dem i
fryseren i 2 timer. Varm oilen i en gryde til til 185°C. Friturestege i 3
minuter, eller til de er gylden. Stil jalapeno popper til et stykke
køkkenrulle.

Servering:

serveres som "starters"
evt.sammen med koldt øl

begin 666 sort1.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``````/___R'Y! ``````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Spangkuk

Dato : 11-01-06 18:16

"Prikke" <prikke@mail.dk> skrev

> Skal det være de syltede eller friske (jeg kender dem kun i en syltet
> udgave)?

De skal være friske jvf.

http://www.kandu.dk/Spg66596.aspx

Hvis du finder dem friske "et eller andet sted", gider du så
ikke lige skrive herinde hvor ?

Spang

Fra : Lapzig

Dato : 11-01-06 18:23

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> wrote in message
> Hvis du finder dem friske "et eller andet sted", gider du så
> ikke lige skrive herinde hvor ?

De fås friske i bilka og føtex til overpris.

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-01-06 19:48

On Wed, 11 Jan 2006 18:23:26 +0100
"Lapzig" <lapzig@lapzig.org> wrote:

> "Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> wrote in message
>
> De fås friske i bilka og føtex til overpris.

ja man får normalt kun en 3-5 stk for 12-15kr hvilket er enormt dyrt
synes jeg. I diverse etniske butikker har jeg dog tidligere givet
15kr/kg hvilket er lidt mere til at have med at gøre.
Forøvrigt er tyrkiske pebre (nej ikke bolsjerne men de lange lyse
chili-lignende pebre) også ret gode til det synes jeg.

Fra : Dorte Klerke

Dato : 13-01-06 15:20

> [...]
> Jalapeno peber.
> Skal det være de syltede eller friske (jeg kender dem kun i en syltet

Hejsa
Ville bare sige jeg har prøvet at lave disse selv, dog var det vist bare
cheddarost i stedet for flødeost. Og puha de var stærke haha altså med
friske, selv for kæresten, der godt kan li stærk mad. Men smagen er himmelsk
når stærkheden har lagt sig ;)
De må gøre et eller andet ved dem. Man kan jo i nogle lande få dem i
frostposer, færdigtlavede (fik dem da også på en resturant i aalborg 2
gange), for de er slet ikke så stærke. Kunne man måske blanchere chillierne
først? Ved ikke om det overhovedet tager noget af det stærke væk.

Dorte

Fra : Dorte Klerke

Dato : 13-01-06 15:26