Jagatee
Fra : Macx

Dato : 10-01-06 08:53

Hejsa

Efter en god skiferie med Jagatee, er jeg blevet lidt lun på at lave
noget... Jeg har 80% rom, men har ingen Obstler, som man skal bruge. Kan man
bruge en anden snaps i steddet for, og hvad med schwarz tee - kan det fås i
dk?

Endnu bedre, kan man købe en flaske hvor man kun skal tilsætte rom, og varme
op?

På forhånd tak

Fra : Leo

Dato : 10-01-06 09:04

Prøv at søge på Jägertee i stedte for jagatee - så finder du en hoben
opskrifter.
Obstler er bare en frugtbrændevin - der må du finde ud af, hvilken
smagsvariant, der er brugt i netop den opskrift, du vil efterligne.
Schwarztee er bare sort te. Lad nu være med at vælge en kvalm frugtte.

Genvejsblandingen kender jeg ikke.

Fra : Chris Jefsen

Dato : 10-01-06 17:21

Har lige før nytår set en Jagatee blandingsflaske i en af grænsebutikkerne.
Har for år tilbage købt en, men jeg husker altså ikke kvaliteten i forhold
til den udgave, man får serveret on location. Tror nu også sagtens du kan
lave en ok udgave selv, og Obstler kan i hvert fald købes i enhver
grænsebutik, hvis du kommer sådanne steder. Schwartz Tee er vel bare sort
te, og da skulle nok være muligheder for at finde en variant, der kan
bruges. Tror ikke, der er er det store hokus pokus deri.

Chris

Fra : Macx

Dato : 14-01-06 22:34

Tak for hjælpen begge 2!