Har brug for lidt hjælp fra nogle kloge fo~
Fra : InnDevelop

Dato : 12-06-01 18:36

Har brug for lidt hjælp fra nogle kloge folk..

jeg har tdc proaccess løsningen. Her har jeg så sat en web-server op. Men
problemet er at jeg ikke kan få fat i det wan ip adresse jeg har fået
tildelt, men kun via den interne ip,

Er der nogen der har en løsning på dette.

Jeg fik af vide af tdc at jeg bare skulle indsætte wan adressen i hosts
filen, men øhhh jeg kan ikke lige se hvordan det skulle komme til at virke
???

øhh sorry hvis den allerede er postet, men nogle gange kan jeg skutte se det
indlæg jeg lige har "smidt " af sted.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 19:07

"InnDevelop" <brian@inndevelop.com> skrev i en meddelelse
> jeg har tdc proaccess løsningen. Her har jeg så sat en web-server op. Men
> problemet er at jeg ikke kan få fat i det wan ip adresse jeg har fået
> tildelt, men kun via den interne ip,

Du kan ikke tilgå din wan-ip fra ydersiden

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : InnDevelop

Dato : 12-06-01 19:09

nej og det er da noget tis !!

Fra : Michael Skarum

Dato : 13-06-01 01:37

On Tue, 12 Jun 2001 20:07:27 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
>"InnDevelop" <brian@inndevelop.com> skrev i en meddelelse
>
>Du kan ikke tilgå din wan-ip fra ydersiden

Det lyder som en lidt sølle WAN ip.... så vil jeg sgu hellere have en NE med
dynamisk WAN IP. Den kan man trodsalt tilgå fra ydersiden :)

--
Michael Skarum

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-06-01 19:22

"Michael Skarum" <misk@cine.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som en lidt sølle WAN ip.... så vil jeg sgu hellere have en NE
med
> dynamisk WAN IP. Den kan man trodsalt tilgå fra ydersiden :)

Jeg gør opmærksom på at InnDevelop giver mig ret. Altså er det dig der
misforstår noget
(eller noget)

Fra : Leif Neland

Dato : 12-06-01 20:13

> [...]
>
> jeg har tdc proaccess løsningen. Her har jeg så sat en web-server op. Men
> problemet er at jeg ikke kan få fat i det wan ip adresse jeg har fået

Har du sat webserveren på den rigtige lan-adresse; den routeren leder port
80 videre til?

> Jeg fik af vide af tdc at jeg bare skulle indsætte wan adressen i hosts
> filen, men øhhh jeg kan ikke lige se hvordan det skulle komme til at virke
> ???

Indtil du har fået sat wan-ip-adressen i nameserveren for dit domaine, må du
gøre dette på alle de maskiner, der skal kunne se din server udefra. Så det
er nok ikke en løsning, der er holdbar i længden...

Leif

Fra : InnDevelop

Dato : 12-06-01 21:54

Ja jeg kan sagtens se web serveren fra en udefra kommende pc. Det har heller
intet med name server osv..

problemet er at jeg inde fra routeren ikke kan komme i forbindelse med min
wan adresse omend det er web, ft, mail osv...

tdc har lavet et eller andet sikkerheds trykken på tangenterne...

nå men jeg må vel leve med det !

Fra : Niels Callesøe

Dato : 13-06-01 01:35

"InnDevelop" <brian@inndevelop.com> wrote in news:9g600a$pft$1
@news.inet.tele.dk:

> tdc har lavet et eller andet sikkerheds trykken på tangenterne...

Det er korrekt - af sikkerhedsmæssige årsager kan man ikke tilgå sin WAN
IP fra lokalnettet.

Der kan teknisk set godt åbnes for det (svjh), men det er en
konfigurationsændring som du i givet fald vil skulle betale for.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-06-01 19:24

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der kan teknisk set godt åbnes for det (svjh), men det er en
> konfigurationsændring som du i givet fald vil skulle betale for.

Det mener jeg ikke. Jeg mener sågar at det er en (dokumenteret?) "feature"
ved routeren.

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 14-06-01 12:07

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> wrote in message
> "InnDevelop" <brian@inndevelop.com> wrote in news:9g600a$pft$1
> @news.inet.tele.dk:

> Det er korrekt - af sikkerhedsmæssige årsager kan man ikke tilgå sin WAN
> IP fra lokalnettet.

Hvis jeg indtaster min WAN ip-adresse i en browser på en maskine der er på
det samme LAN som webserveren, har jeg ingen problemer med at se
webserveren. Det virker præcis ligesom udefra. Selv fra webserverens browser
virker det.
Jeg har en Pro@ccess 512/512 der ikke er blevet omkonfigureret.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Niels Callesøe

Dato : 15-06-01 07:55

"Jimmy Nielsen" <jimmy-n@email.dk> wrote in

> Jeg har en Pro@ccess 512/512 der ikke er blevet omkonfigureret.

Så er du en humlebi.

Fra : RaYmAn

Dato : 12-06-01 22:18

Nu ved jeg ikke om jeg har forstået det rigtigt..
Men det er meget normalt at man ikke kan få fat i wan ip addressen fra
indersiden af routeren.
Jeg har set det før med ISDN routere og lignende..
Eller lad mig sige, hvis det er nat vel og mærke..
-RaYmAn