egen ip-addr
Fra : InnDevelop

Dato : 12-06-01 18:34

Har brug for lidt hjælp fra nogle kloge folk..

jeg har tdc proaccess løsningen. Her har jeg så sat en web-server op. Men
problemet er at jeg ikke kan få fat i det wan ip adresse jeg har fået
tildelt, men kun via den interne ip,

Er der nogen der har en løsning på dette.

Jeg fik af vide af tdc at jeg bare skulle indsætte wan adressen i hosts
filen, men øhhh jeg kan ikke lige se hvordan det skulle komme til at virke
???

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 12-06-01 22:47

> jeg har tdc proaccess løsningen. Her har jeg så sat en web-server op. Men
> problemet er at jeg ikke kan få fat i det wan ip adresse jeg har fået
> tildelt, men kun via den interne ip,

Hvis du også surfer via løsningen, kan du gå til: http://www.myip.dk

Derudover benyttes der sikkert NAT i routeren, derfor skal din webserver
have IP adressen 192.168.1.3 netmask 255.255.255.0 og default router
192.168.1.1

/Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-06-01 08:35

"InnDevelop" <brian@inndevelop.com> wrote in message
> [...]
> filen, men øhhh jeg kan ikke lige se hvordan det skulle komme til at virke

Du kan fra dit eget lan ikke teste løsningen via din WAN adresse, kun via
din LAN adresse. Men for andre er det muligt at komme ind via WAN, vel og
mærke dine NAT entries er sat korrekt.

Til din glæde har jeg testet og kommer ind til din side.

--
Bjarke Andersen

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-06-01 11:02

Bjarke Andersen wrote:

>Til din glæde har jeg testet og kommer ind til din side.

Hvordan kan du vide om det er til hans glæde?

--
Mvh, Christian

"Eat Snacky Smores!"

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-06-01 11:27

"Christian Andersen" <19w9bq2h31001@sneakemail.com> wrote in message
> Hvordan kan du vide om det er til hans glæde?

Får så ved han det virker :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 13-06-01 23:41

> Du kan fra dit eget lan ikke teste løsningen via din WAN adresse, kun via
> din LAN adresse. Men for andre er det muligt at komme ind via WAN, vel og
> mærke dine NAT entries er sat korrekt.

Jeg benytter mig af http://www.safeweb.com til at teste WAN siden.

Bare et tip...