Netxpress-modem til Pro@ccess
Fra : Rasmus T. S. Aabech

Dato : 12-06-01 18:28

Jeg skal have konverteret min Netexpress-forbindelse
til en Pro@ccess-forbindelse.
Kan jeg anvende mit (ja, jeg har købt det ) gamle
Nexpress-modem, og dermed slippe for at anvende
TeleDyremoses router?

/rasmus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 19:09

Du skal bruge både router og modem til P@

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-06-01 20:53

On Tue, 12 Jun 2001 19:27:32 +0200, Rasmus T. S. Aabech wrote:
> [...]
>til en Pro@ccess-forbindelse.
>Kan jeg anvende mit (ja, jeg har købt det ) gamle
>Nexpress-modem, og dermed slippe for at anvende

Nej, modem'et har ingen router funktionalitet, og iøvrigt
følger der et modem med din pro@ccess ADSL forbindelse.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Rasmus T. S. Aabech

Dato : 12-06-01 21:09

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> Nej, modem'et har ingen router funktionalitet, og iøvrigt
> [...]

Jeg ved godt at Pro@ccess er en fuld løsning, hvor alt medfølger,
men det jeg er interesseret i er at undgå at anvende den router
hvor port-mapningen er låst. Kan det lade sig gøre?

/rasmus

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-06-01 21:11

On Tue, 12 Jun 2001 22:08:52 +0200, Rasmus T. S. Aabech wrote:

> [...]
>men det jeg er interesseret i er at undgå at anvende den router
>hvor port-mapningen er låst. Kan det lade sig gøre?

Ja, hvis du køber en anden router.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Rasmus T. S. Aabech

Dato : 12-06-01 21:17

> Ja, hvis du køber en anden router.
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer

Hmmm - hvilket signal er der på "min" side af det modem, der følger
med Pro@ccess?

/rasmus

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-06-01 21:16

On Tue, 12 Jun 2001 22:16:56 +0200, Rasmus T. S. Aabech wrote:

>Hmmm - hvilket signal er der på "min" side af det modem, der følger
>med Pro@ccess?

Som nævnt utallige gange før, ATM25 fysisk grænse snit, routed rfc2684/rfc1483
, aal5mux, vpi/vci = 0/101

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Rasmus T. S. Aabech

Dato : 12-06-01 21:21

> Som nævnt utallige gange før, ATM25 fysisk grænse snit, routed
rfc2684/rfc1483
> , aal5mux, vpi/vci = 0/101
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer

Kan jeg så ikke bruge mit (ja, det har jeg også købt ) gamle ATM-netkort
fra Netexpress-forbindelsen i stedet for TeleDyremose-routeren?

/rasmus

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-06-01 21:23

On Tue, 12 Jun 2001 22:20:44 +0200, Rasmus T. S. Aabech wrote:
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

>Kan jeg så ikke bruge mit (ja, det har jeg også købt ) gamle ATM-netkort
>fra Netexpress-forbindelsen i stedet for TeleDyremose-routeren?

Jo, hvis du kan finde en driver, mig bekendt er der kun dokumenterede
eksempler under OpenBSD og NetBSD

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Rasmus T. S. Aabech

Dato : 12-06-01 21:38

ATM-netkort

> Jo, hvis du kan finde en driver, mig bekendt er der kun dokumenterede
> [...]

Hvorfor virker det ikke med standard-driverne til MS Windows 9x?

/rasmus

Fra : Michael Skarum

Dato : 13-06-01 01:40

On Tue, 12 Jun 2001 22:38:04 +0200, Rasmus T. S. Aabech wrote:

>Hvorfor virker det ikke med standard-driverne til MS Windows 9x?

Fordi det fungere på en helt anden måde end NetExpres, se f.eks. Jesper
Skrivers tidligere svar.

--
Michael Skarum