Nikkeleksem gennem stof???
Fra : Inger

Dato : 22-01-06 00:08

Hej

Jeg har lige købt et par bukser med nogle hægter i. Vasket dem og haft
dem på en dag. Nu har jeg den nydeligste lille kløende plet ved navlen,
lige der hvor hægtet har siddet. Der er bare det, at der er stof mellem
hægten og huden! Ikke mange lag, men sådan en syning i buksekanten.

Jeg har nikkel eksem, men jeg plejer godt at kunne tåle bukseknapper,
bh-hægter og den slags på tøj. Kan nikkelen i hægten godt være så
kraftig at den kan trænge gennem stoffet og give mig eksem?

Håber nogle har nogle erfaringer at dele ud af

Mvh. Inger

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-01-06 20:49

> Jeg har nikkel eksem, men jeg plejer godt at kunne tåle bukseknapper,
> bh-hægter og den slags på tøj. Kan nikkelen i hægten godt være så kraftig
> at den kan trænge gennem stoffet og give mig eksem?

Sagtens. Nikkel burde være forbudt ved lov, men når det nu ikke er, så må du
nøjes med at skifte hægten. Der vil dog gå et stykke tid, hvor de stadig kan
give eksem. Det kan du klare med et plaster (på bukserne).

Mvh Maria

Fra : Inger

Dato : 22-01-06 23:04

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> nøjes med at skifte hægten. Der vil dog gå et stykke tid, hvor de stadig kan
> give eksem. Det kan du klare med et plaster (på bukserne).

Altså et plaster uden på stoffet? Ind mod huden? Så er det næsten
nemmere at tage plaster på huden, for det falder jo alligevel af
bukserne når de bliver vasket...

Jeg kan ikke skifte hægten, for den sidder jo inden i en syning, og jeg
kan ikke sy

Jeg var ellers ovre i tanker om at når jeg normalt godt kan tåle nikkel
i de mængder der nu engang er i hægter osv., så må det være fordi der er
for meget nikkel i de hægter. Jeg mener - Der er jo et maximumkrav til
hvor meget nikkel der må være i noget som helst. Ikke?

Mvh. Inger

Fra : preben nielsen

Dato : 23-01-06 07:00

"Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse
> Altså et plaster uden på stoffet? Ind mod huden? Så er det
> næsten nemmere at tage plaster på huden, for det falder jo
> alligevel af bukserne når de bliver vasket...

Øh ja .... men plasteret på huden falder vel af når du går i bad,
og det er vel oftere end bukserne vaskes ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Inger

Dato : 23-01-06 20:31

preben nielsen wrote:
> "Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> Øh ja .... men plasteret på huden falder vel af når du går i bad,
> og det er vel oftere end bukserne vaskes ?

Nå ja Men jeg tænkte nu også på at det nemmere falder af tøjet i
løbet af dagen end på huden...

Inger

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-01-06 16:40

> [...]
kan
> give eksem. Det kan du klare med et plaster (på bukserne).

Hvis ikke Nikkel er forbudt i tøj, smykker, ure o.s.v... Så skal det i hvert
fald klart fremgå, at det ikke må bruges af folk, som er overfølsomme for
Nikkel.

Men jeg er nu ret overbevist om, at det er forbudt.... Så retur med skidtet.

M.V.H....Benny..

Fra : Inger

Dato : 23-01-06 20:33

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> Nikkel.
>
> Men jeg er nu ret overbevist om, at det er forbudt.... Så retur med skidtet.

Der er ihvertfald en maks grænse, så meget er jeg sikker på. Spørgsmålet
er så om H&M vil tage dem retur, for de er jo vasket og gået med en hel
dag... Den tager jeg lige med over i dk.forbruger...

Inger

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-06 14:48

> [...]
> er så om H&M vil tage dem retur, for de er jo vasket og gået med en hel
> dag... Den tager jeg lige med over i dk.forbruger...

Hej Inger

hvis de vil brokke sig, så taler du bare lidt højere end normalt, og om
hvordan din nikkel allergi går i udbrud, så skal de nok finde pengene frem.
Det er jeg ikke spor i tvivl om. Jeg kan heller ikke forestille mig, at et
så velrenommeret firma som H&M, vil lægge navn til den slags, så mon ikke de
vil ryge lige i totterne på deres leverandør, og høre, hvad det er for noget
bras han har leveret. Så jeg er helt overbevist om, at H&M vil tage din
henvendelse meget seriøst.
At du har gået i dem, og vasket dem, spiller ingen rolle, du ville jo ikke
kunne opdage fejlen, ved at de ligger i skabet, for der er de jo ikke noget
problem. Så længe de ligger der, er de lige så gode, som alle andre bukser.
Jeg er nu helt overbevist om, at Nikkel er forbudt i tøj og lign... For
førhen skulle det altid være mærket med Nikkelfri og det lille skilt, er det
mange år siden jeg har set, og jeg gætter på, at det er fordi, Nikkel slet
ikke må være der mere.

M.V.H....Benny..

Fra : Martin Andersen

Dato : 24-01-06 15:02

Inger wrote:

> Jeg har nikkel eksem, men jeg plejer godt at kunne tåle bukseknapper,
> bh-hægter og den slags på tøj. Kan nikkelen i hægten godt være så
> kraftig at den kan trænge gennem stoffet og give mig eksem?

Nej, der skal være direkte kontakt med huden.
http://www.videncenterforallergi.dk/1_om_allergi/nikkel/nikkel.html

Martin.