Albumintab - nyresvigt
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 19-01-06 12:58

Jeg har albumintab fra nyrerne, tallet ligger mellem 35-42.
Jeg ved godt at kursen er sat mod akut nyresvigt,men hvad vil det
sige, er de så helt defekte ? kan dialyse hjælpe?
Jeg håber selvfølgelig at det varer nogle år,men vil da helst
vide besked.
mvh Ebbe
Man kan ikke tage noget med herfra, selvom
præsten mener, at man kan sende noget i forvejen.

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 20-01-06 15:55

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> sige, er de så helt defekte ? kan dialyse hjælpe?
> Jeg håber selvfølgelig at det varer nogle år,men vil da helst

Sidst du spurgte om nøjagtig det samme fik du nogle ganske brugbare svar.
Har du læst dem?

/CJ

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-01-06 17:12

On Fri, 20 Jan 2006 15:54:47 +0100, "Christian Jacobsen"
<Christian.Jacobsen00@gmail.com> wrote:
klip

>Sidst du spurgte om nøjagtig det samme fik du nogle ganske brugbare svar.
>Har du læst dem?
>
>/CJ

Ja,jeg har læst dem flere gange, udmærkede, men ikke det jeg
spørger om nu. Jeg har fulgt de råd jeg skal, lægen siger det er
velreguleret, men jeg må se i øjnene at albumintabet ikke bliver
reduceret. Kronisk nyresvigt har jeg først lige læst om, det er
det jeg gerne vil vide, kommer det pludseligt, og er der noget at
gøre ved det. Jeg ser bort fra en ny nyre p.g.a. alder
mvh Ebbe

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-01-06 01:36

Ebbe Hansen wrote:

> Kronisk nyresvigt har jeg først lige læst om, det er
> det jeg gerne vil vide, kommer det pludseligt, og er der noget at
> gøre ved det.

Forskellige former for dialyse kan hjælpe mennesker med nyresvigt.

Men det kræver sevfølgelig at nyresvigtet bliver opdaget og behandlet.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-01-06 10:15

On Sat, 21 Jan 2006 01:36:17 +0100, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Forskellige former for dialyse kan hjælpe mennesker med nyresvigt.
>
>Men det kræver sevfølgelig at nyresvigtet bliver opdaget og behandlet.
>
>Mvh. Uffe Ravn

Det vil jeg helt sikkert være indstillet på
Det der gjorde mig betænkelig, var at der stod kronisk.
OK, hvis det kommer hen ad vejen, får man vel lidt tid til at
tænke sig om.Jeg er under den normale 3mdr. kontrol
tak for svar
mvh Ebbe

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-01-06 11:42

> [...]

> OK, hvis det kommer hen ad vejen, får man vel lidt tid til at
> tænke sig om.Jeg er under den normale 3mdr. kontrol

Om det kan komme pludseligt kender jeg ikke svaret på, det må du spørge din
læge om.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 21-01-06 13:50

> Forskellige former for dialyse kan hjælpe mennesker med nyresvigt.
>
> Men det kræver sevfølgelig at nyresvigtet bliver opdaget og behandlet.

Jeg er fuldstændig enig med dig Uffe
..
Skal vi blot ikke for god ordens skyld slå fast at Ebbe overhovedet ikke er
tæt på hverken nyresvigt eller dialyse.
Han har type 2 diabetes, og er i ACE-hæmmer behandling. Et Urin-albumin tal
der ligger på 40 mg/l er på ingen måder alarmerende.
Du bør selvfølgelig stadig få tjekket tallet med årligt interval (sammen med
creatinin, og evt. creatininclearence). Det der nok er endnu vigtigere er
blodtrykket (bør måles minimum hv. 3 måned).

/CJ

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 21-01-06 13:51

> [...]

Han har type 2 diabetes, og er i ACE-hæmmer behandling. Et Urin-albumin tal
der ligger på 40 mg/l er på ingen måder alarmerende.
Han bør selvfølgelig stadig få tjekket tallet med årligt interval (sammen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-01-06 15:01

On Sat, 21 Jan 2006 13:50:43 +0100, "Christian Jacobsen"
> [...]

>med creatinin, og evt. creatininclearence). Det der nok er endnu vigtigere
>er blodtrykket (bør måles minimum hv. 3 måned).

Tak for det trøsterige svar, når normaltallet er 2, mente jeg at
40 var rimeligt højt, hvad lægen også siger, og at alt andet er
fint. Jeg bliver tjekket hver 3 md.også albumin.
Tak for jeres interesse
mvh Ebbe

Pat: Det ser ikke godt ud, hvor lang tid har jeg igen doc. ?
Lægen: 10
Pat: 10 måneder eller uger ?
Lægen: 9 -8 -7