råd mod myggestik
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-01-06 20:25

Hejsa.

Lige om få dage rejser jeg til Thailand sammen med kæresten, og det bliver
jo bare super dejligt. Eneste minus er at jeg altid ( har været i Thailand 3
gange før ) bliver ædt op af myg. Er der ikke et eller andet man kan gøre
for at forbygge deres angreb?

vh

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 17-01-06 14:14

Hej vi har købt noget i Sverige - og det er desværre i vores hus deroppe.
Men det kan vist godt købes på apoteket i DK: Det er hundedyrt, men det
eneste vi har mødt, der var effektivt. Det er udviklet i internationalt
samarbejde mod malaria, og er bl.a baserer på noget infrarødt? der vildleder
myggene, så de ikke kan se én.

Jeg har fundet noget på nettet om det. det hedder MyggA:
http://vandring.dk/modules.php?op=modload&name=phpBB2&file=viewtopic&t=1654

Desuden købte vi noget i Sverige til at tage kløen. Det var også hundedyrt,
og bagefter fandt vi ud af at det var salmiakspiritus (8%) blandet med vand,
og nu laver vi det selv. Det virker.

VH BA

Fra : Marianne

Dato : 17-01-06 23:11

> Desuden købte vi noget i Sverige til at tage kløen. Det var også
> hundedyrt, og bagefter fandt vi ud af at det var salmiakspiritus (8%)
> blandet med vand, og nu laver vi det selv. Det virker.

Hej

Det lyder interessant. Kan du fortælle hvilke mængder hhv salmiakspiritus og
vand, du blander?
Jeg bliver ædt af alt muligt insektskravl

mvh
marianne

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 20-01-06 20:09

Hej
Jeg skrev noget forkert. Det er 3,5%, men jeg brugte 4% da jeg regnede det
ud. Jeg brugte en injektionssprøjte til at måle med, men her fredag aften
efter rødvinen kan jeg ikke huske, hvordan jeg regnede det ud. Er der en
matematiker til stede?

Se forøvrigt her: http://www.tendercorp.com/afterbite.html

Forøvrigt foralte min gamle mor på 74, at det husråd brugte man også da hun
var barn. Bare salmiakspiritus med rigeligt vand.

En lille sød historie i forbindelse med mit indkøb af salmiakspiritus:
Jeg kunne ikke finde salmiakspiritussen på hylden i Fakta (vist nok) og
spurgte den nydelige, unge, mørkhårede fyr af anden etnisk oprindelse, om de
havde salmiakspirius, hvortil han seriøst svared "Nej, det har vi ikke, men
vi har whisky, vodka og meget andet"

VH BA

Fra : Connie Toft

Dato : 17-01-06 22:05

Hej Bolette.

Jeg plejer ikke at blive ædt af de kære myg, men skal lige love
for at jeg måtte "æde" mine ord igen i 2004, da vi for 3. gang
var i Thailand. På ca 30min, fik jeg omkring 100 stik...kors i
skuret sikke en plage. Jeg smurte det med noget mentoldims,
som kan købes overalt i kiosker. Lille krukke med 3 totter vat,
til at duppe med. NÅ, det var bagsiden...dette skulle du jo
gerne undgå. Vi har købt en " roll-on" også en i en kiosk. Ikke
det rene vand, men noget fyfy, som ikke lugter allerbedst, men
det virker. Spørg bare i en af de små kiosker, de ved godt hvad
det er. Det er klart glas med grøn skrift og noget hvidt
smørelse, Koster ca 20,-kr. Håber det kan hjælpe dig.

Rigtig god tur til jer...

Connie

Fra : Michael D Clarke

Dato : 21-01-06 13:52

noget som hedder "deet" stopper ALLE slags insekt irritation. Kan ikke købes
i DK, men i Thailand kan man.

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:43caa175$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...