Mærkelige hævninger
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 14-01-06 16:56

Mojn !

Jeg er ofte udsat for nogle mærkelige hævninger. Der har været tale om
een på låret, en på "tommelfingerbjerget" på højre hånd, flere gange
på højre halvdel af underlæben, som starter meget hurtigt og
efterhånden trækker op langs kæben op til midt på kinden, så jeg ser
ud som en der har fåresyge. Der kan gå flere dage før det forsvinder
helt. Det værste er, når det er tungen der hæver her er det også i den
højre halvdel. Den ene gang hævede den så meget, at jeg ikke kunne
gøre synkebevægelser, men måtte stå over en køkkenvask med åben mund i
flere timer, medens der sivede væske ud af munden. Det var lige før
jeg troede, at jeg var ved at blive kvalt. Et opkald til lægevagten
gav blot det resultat, at vis det ikke var blevet bedre om et par
timer, så skulle jeg ringe igen.
Min egen læge har ingen forslag til hvad det kan være. Jeg har prøvet
at tage Benardryl, som ikke hjælper, har fået recept på nogle
Prednisolon, som jeg kun må bruge i nødstilfælde, da jeg er
hjertepatient og få Magnyl, Persantin Retard, Selo-zok, Norvask,
Zocor, Imdur + Nitromex efter behov, i det hele ca. 10 piller om
dagen, så jeg har en mistanke om, at hævelserne kan have medicinalske
årsager.
Er der nogen af jeg, der har prøvet noget lignende, eller har nogle
forslag. (Har fået ballonudvidelse i den ene kranspulsåre i hjertet,
to sidegrene er 50% lukkede. Den anden kranspulsåre er 100% lukket og
kan ikke åbnes igen. Har også fået ballonudvidelse i det ene lår. Gode
forslag modtages med tak.
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 20:48

> [...]
> to sidegrene er 50% lukkede. Den anden kranspulsåre er 100% lukket og
> kan ikke åbnes igen. Har også fået ballonudvidelse i det ene lår. Gode

Du kan starte med at gå ind på www.lmk.dk og slå bivirkningerne op for de
præparater du der tager.

Derudover kunne jeg foreslå at du spørger en kardiolog til råds. Det kan jo
være han eller hun har hørt om det tidligere.

/PN