Blodtryksmåling stående/liggende
Fra : Steffen

Dato : 13-01-06 22:42

Når jeg måler mit blodtryk siddende, bliver jeg nervøs og min puls går i
vejret, lige så snart jeg kan mærke den under manchetten på overarmen. Når
jeg ligger ned og måler blodtrykket, føler jeg mig meget mindre anspændt, og
mit blodtryk måles betydelig lavere. Stående: 144/92 puls 69. Et kvarter
senere liggende: 121/75 puls 62. Er det retvisende at foretage en måling
liggende?
Steffen

Fra : Workingmom

Dato : 13-01-06 22:54

Steffen skrev:
> [...]
> mit blodtryk måles betydelig lavere. Stående: 144/92 puls 69. Et kvarter
> senere liggende: 121/75 puls 62. Er det retvisende at foretage en måling

Det mener jeg da bestemt. Da jeg var nyopereret og havde fået en
spinalanæstesi, måtte jeg slet ikke rejse mig op til siddende stilling
de første adskillige timer, og de tog da blodtrykket hver 10 minut.

Hvis det ikke duede, var der vist ingen grund til at tage det.

Tine

Fra : Steffen

Dato : 13-01-06 23:37

Tak for det.
Hilsen
Steffen

Fra : js

Dato : 14-01-06 00:13

Workingmom skrev:

> [...]
> de første adskillige timer, og de tog da blodtrykket hver 10 minut.
>
> Hvis det ikke duede, var der vist ingen grund til at tage det.

Hvem siger de ikke tager højde for at man ligger med.
Blodtryks måler til håndled . her skal måleren være ud for hjertet og
jeg mener man skal sidde op, men er ikke sikker på det sidste

Jørgen O

Fra : Steffen

Dato : 14-01-06 06:36

Min blodtryksmåler er ret pålidelidelig. Den er til overarmen.
Steffen

Fra : L

Dato : 20-01-06 10:28

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Min blodtryksmåler er ret pålidelidelig. Den er til overarmen.
> Steffen

har en til hånd led , det virker fint , og det er stor forskel på at sidde
ned og stå op .

Mit normale er ca 125/70 og nå jeg ligger ned ca 105/58

Fra : Ole Christiansen

Dato : 20-01-06 10:41

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Min blodtryksmåler er ret pålidelidelig. Den er til overarmen.
> Steffen
>Det er dine reaktioner ikke. Tal med lægen.

Ole