Opstart på Zoloft
Fra : Helle

Dato : 06-01-06 15:22

Hejsa.

Jeg er i går startet op på Zoloft 50 mg. Problemet er at jeg er ekstremt
træt nu (det er virkelig voldsomt) og jeg ryster i perioder i løbet af
dagen. Jeg troede det var mit blodsukker der var helt galt - det føles
nemlig sådan når jeg ryster.
Jeg ved det er en af bivirkningerne ved denne medicin men alligevel bliver
jeg da lidt nervøs - det er godt nok ubehageligt med den rysten. Jeg skyndte
mig at spise en hel del mad og drak en sukkerholdig sodavand, men rystenen
holdt ikke op.

Er der nogen andre der har oplevet dette ifm at tage Zoloft og er det kun i
starten det er sådan?

Mvh Helle

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-01-06 23:18

Helle wrote:

> [...]
> sukkerholdig sodavand, men rystenen holdt ikke op.
>
> Er der nogen andre der har oplevet dette ifm at tage Zoloft og er det

Jeg ingen erfaring med Zoloft, men ifølge http://www.lmk.dk kan Zoloft ændre
den glykæmiske kontrol ved diabetes. Blodsukkerniveauet bør derfor
kontrolleres med jævne mellemrum.

Og da Steady state-plasmakoncentration nås inden for ca. 1 uge. må du
forvent at din diabetes i løbet af den næste uge vil forandre sig, således
at du først om en uge kan lære den nye måde din krop reagerer på.

Med andre ord, hyppige målinger, og omtanke.

Mvh. Uffe Ravn
Radiomekaniker

Fra : Helle

Dato : 06-01-06 23:43

> [...]
> at du først om en uge kan lære den nye måde din krop reagerer på.
>
> Med andre ord, hyppige målinger, og omtanke.

*GG* synes bare det var lidt skægt at en radiomekaniker råder mig hehe. Ikke
nogen kritik af dig...synes bare lige jeg kunne se det sjove i det...måske
jeg skulle få lavet "radioen" i min øverste etage

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-01-06 23:53

Helle wrote:

> *GG* synes bare det var lidt skægt at en radiomekaniker råder mig
> hehe. Ikke nogen kritik af dig...synes bare lige jeg kunne se det
> sjove i det...måske jeg skulle få lavet "radioen" i min øverste etage

Hmm. får mig til at tænke på kunden der kom ind i forretningen og mente at
der var noget galt med han radio, for han kunne høre stemmer som kom fra
radioen

Når jeg underskriver mig som radiomekaniker, er det såmænd fordi at det er
hurtigere at skrive, end at forklare at jeg hverken er læge, sygeplejerske,
farmakonom eller diætist.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Workingmom

Dato : 07-01-06 00:07

Helle skrev:
> [...]
> nogen kritik af dig...synes bare lige jeg kunne se det sjove i det...måske
> jeg skulle få lavet "radioen" i min øverste etage

....og det er tit velunderbyggede gode forklaringer, der kommer, så lyt
du bare alligevel.

Du har da ikke sukkersyge, vel?

Tine

Fra : Helle

Dato : 07-01-06 12:08

"Workingmom" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

> ...og det er tit velunderbyggede gode forklaringer, der kommer, så lyt du
> bare alligevel.
>
> Du har da ikke sukkersyge, vel?
>
> Tine

Jeg lytter skam også. Niks jeg har ikke sukkersyge - heldigvis for det.

Helle

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-01-06 23:21

Helle wrote:

> Niks jeg har ikke sukkersyge - heldigvis for
> det.

Ok, fedt nok, jeg gik bare ud fra det siden du sådan nævnte dit blodsukker,
men man behøver naturligvs være diabetiker for at være opmærksom på sit
blodtryk.

Men forskellige medicintyper pårvirker vores kroppe på forskellige måder.
Det er altid en god íde at bemærke hvilke virkninger og bivirkninger de
forskellige medicintyper har. For hvis man ender op med at spise et større
"medicinskab" til morgenmaden, har man en ide om hvilke stoffer der gør
hvad, hvis en medicinomlægning kommer på tale senere.

I øvrigt når du læser om medicinen, de bivirkninger der nævnes er det altså
ikke alle der får!
Jeg kunne nævne mange bivirkninger som andre klager over, og som jeg aldrig
har.
Men det er en god ide at kende til de mulige bivirkninger, så man ikke
bliver overrasket.

Men held og lykke med det!

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-01-06 06:16

> [...]

blodsukker,
> men man behøver naturligvs være diabetiker for at være opmærksom på sit

Blodsukker naturligvis

Mvh. Uffe Ravn

Fra : John N. H.

Dato : 07-01-06 11:13

"Helle" skrev i en meddelelse:

> [...]
> ekstremt træt nu (det er virkelig voldsomt) og jeg ryster i perioder i
> løbet af dagen. Jeg troede det var mit blodsukker der var helt galt -

Der er megen god information på apotekets hjemmeside, om medicin, hvad
den gives imod, og evt. bivirkninger:

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/substancedetails?substancetype=medicine&id=1681

Indlægssedlen har du vel læst?

Fra : Helle

Dato : 07-01-06 12:09

"John N. H." <jnha1@mailFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Der er megen god information på apotekets hjemmeside, om medicin, hvad den
> [...]

Ja det har jeg.

Helle