Kraftige mavesmerter
Fra : dktekno

Dato : 04-01-06 20:10

For et par minutter siden i skrivende stund fik jeg pludselig meget, meget
kraftige mavesmerter, i øvre del af maven grænsende til brystkassen, lige i
midten og pludselig føltes det som om jeg skulle til at kaste op, og et par
sekunder efter stoppede kvalmen dog, men så følte jeg at jeg skulle ud og
lave tyndskid.

Det er nu gået over, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det her var,
og hvad jeg skal gøre hvis det pludselig kommer igen!

Hvad var det her?
Det er da ikke normalt at man bare sådan lige pludselig får mavesmerter der
udstråler helt op i brystkassen, vel?

Fra : Sabina H.

Dato : 04-01-06 21:59

dktekno wrote:
> [...]
> Det er da ikke normalt at man bare sådan lige pludselig får
> mavesmerter der udstråler helt op i brystkassen, vel?

har du en mere uddybende beskrivelse af smerterne?
stikkende, jagende, krampagtige, dybe, eller overfladiske?
trækker smerterne ud andre steder end i brystkassen? (om i ryggen feks?)
har du prøvet at massere din mave let, og finde ud af om smerten er mere
udtalt i den ene eller den anden side?
kom du på toilettet?
er kvalmen væk?
har du lige spise (inden for den sidste halve time) eller drukket?

din beskrivelse er meget diffus, og gør det svært at give dig en mulig
forklaring....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : MN

Dato : 05-01-06 16:35

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kom du på toilettet?
> er kvalmen væk?
> har du lige spise (inden for den sidste halve time) eller drukket?

Og hvad skulle du kunne bruge de oplysninger til?

> din beskrivelse er meget diffus, og gør det svært at give dig en mulig
> forklaring....

Det skal du nok heller indlade dig på . Overlad hellere det til dem der
har forstand på den slags.

Fra : Sabina H.

Dato : 05-01-06 22:07

MN wrote:

> Og hvad skulle du kunne bruge de oplysninger til?

at gøre ham selv opmærksom på hvordan smerterne konkret er, så han i givet
fald kan beskrive dem mere udførlige til en læge.....

> Det skal du nok heller indlade dig på . Overlad hellere det til
> dem der har forstand på den slags.

jeg har skam ikke tænkt mig at gætte mig frem til noget som helst, men det
er nu engang ALTID bedre at kunne give en udførlig forklaring på hvordan
smerter udarter sig......
når det er sagt, så er der visse smertemønstre der går igen ved visse
lidelser, som fels galdesten og nyresten.... en mere konkret forklaring kan
måske give en ide til om det kunne være en af disse lidelser... dette
udelukker dog ikke et lægebesøg....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-01-06 23:07

> jeg har skam ikke tænkt mig at gætte mig frem til noget som helst, men det
> er nu engang ALTID bedre at kunne give en udførlig forklaring på hvordan
> smerter udarter sig......

Du kunne nu nok med fordel læse de øvrige indlæg fra dktekno først. Eller i
det mindste de øvrige svar på hans spørgsmål. Et af dem er ganske
beskrivende for situationen.

Mvh Maria

Fra : Sabina H.

Dato : 05-01-06 23:16

Maria Frederiksen wrote:

> Du kunne nu nok med fordel læse de øvrige indlæg fra dktekno først.
> Eller i det mindste de øvrige svar på hans spørgsmål. Et af dem er
> ganske beskrivende for situationen.

jeg har skam læst hans indlæg, men jeg vil ikke gøre mig til dommer over
hvilke spørgsmål der er i orden at stille herinde, og hvilke der bare skal
flames ud med diverse anklager og diagnoser...

hvis jeg mener det er reelt at spørge, svarer jeg som jeg finder mest
rigtigt... i dette tilfælde fandt jeg det mest rigtigt, at svare, at han nok
burde gøre lidt mere ud af at vurdere hans symptomer inden han spurgte.....

jeg er ganske udemærket klar over hvem og hvad han er og repræsenterer, men
hvorfor i alverden skal han berøves for en hjælpende eller beroligende hånd
i ny og næ?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-01-06 16:39

> jeg er ganske udemærket klar over hvem og hvad han er og repræsenterer,
> men hvorfor i alverden skal han berøves for en hjælpende eller beroligende
> hånd i ny og næ?

Nu er der forskel på en hjælpende hånd og uddybende spørgsmål - i hvert fald
i min verden. Og de mange hjælpende hænder har ikke hjulpet noget som helst.
Det var fra min side såmænd også bare et forsøg på at undgå at du spilder
tiden.

Mvh Maria

Fra : Sabina H.

Dato : 06-01-06 17:17

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> hvert fald i min verden. Og de mange hjælpende hænder har ikke
> hjulpet noget som helst. Det var fra min side såmænd også bare et

jeg kan såmænd nok selv vurdere hvornår jeg spilder tiden... hvis jeg følte
jeg gjorde det, ville jeg slet ikke have svaret ;)
men tak for omtanken ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Futte

Dato : 04-01-06 22:01

Kæreste du.

Kan du ikke selv se du har nogle alvorlige psykiske problemer mht. at du
fokusere ALT for meget på hvad du KAN fejle. For pokker dog. Det virker så
håbløst at bliver ved med at give dig det ene råd efter det andet. Jeg mener
at huske du ikke er ret gammel. Sygdom spørger ikke om alder, det ved jeg.
Men få dog nu søgt den hjælp du har brug for og få forsøgt at få løst dine
psykiske problemer. For det er det der er galt med dig. Du fokusere så meget
på din krop at du kan fremkalde dig alle mulige symptomer ved hele tiden at
tænke på at du er bange for at blive syg. Og jeg ved hvad jeg taler om fordi
jeg har haft lignende ting at slås med, men har da fået hjælp. Jeg forstår
slet ikke at du ikke selv kan se den er gal. Men måske er det mig, der er
noget galt med. Det er bare så frustrerende at du bliver ved med at skrive
om det samme igen og igen og at det er som om du helt ignorere de svar du
får. Iøvrigt, om man er hypokonder eller ej, får man pludselige vedvarende
smerter så søg dog en læge i stedet for at skrive til en nyhedsgruppe først.
LH

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-01-06 12:39

Futte skrev den 04-01-2006 22:01:
> [...]
> smerter så søg dog en læge i stedet for at skrive til en nyhedsgruppe først.

Enig!

mvh

Carsten

Fra : (-Peter-)

Dato : 04-01-06 22:31

havde engang noget lignende...

min læge mente først det kunne være nyresten, hvilket dog blev testet og
ikke fundet... men senere efter samtale med kiropraktor fandt jeg ud at
det stammmede fra ryggen... så hør evt en kiropraktor/fysioterapeut..

/peter

Fra : MN

Dato : 05-01-06 16:36

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke fundet... men senere efter samtale med kiropraktor fandt jeg ud at
> det stammmede fra ryggen... så hør evt en kiropraktor/fysioterapeut..

Lige netop. Det kan være hvad som helst, lige fra en indklemt bøvs over
madforgiftning til mavekræft. Nok ikke noget man i en nyhedsgruppe skal
begynde at gætte på.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-06 12:25

Kunne ikke lade være med at tænke på dette vers

A war uej' å gal, forde a intj ku blyv lå ejj
mæn så skiet der gonok now, der lysnt i mit seej....
" De er hypokonder ", sa haj, liessom a sku goe
ja ja tæenkt a ve mesiel,
Så fejlt a liegodt noet.

M.V.H....Benny..