snoken
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 03-01-06 20:30

Hejsa

Nogen der kan givet et godt råd mod snoken?

mvh

Bolette

Fra : Cocoamum

Dato : 03-01-06 20:51

Bolette Nielsen skrev:
> Hejsa
>
> Nogen der kan givet et godt råd mod snoken?
>
> mvh
>
> Bolette

Din egen eller mandens?

Tine

Fra : Lyrik

Dato : 03-01-06 23:04

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:43bad0b2$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> Nogen der kan givet et godt råd mod snoken?
>
> mvh
>
> Bolette
+++++++++++++++++++++++
Hvis det er din mands, så luk ørene. Det kan gøres mentalt. Man kan også
lave en vold af dynen i midten af dobbeltsengen og vende ryggen til.
Ellers hjælper det den snorkende at slanke sig. Stoppet næse kan åbnes med
Otrivin før sengetid.

Hilsen
Jens

Fra : Workingmom

Dato : 03-01-06 23:10

Lyrik skrev:
> [...]
> lave en vold af dynen i midten af dobbeltsengen og vende ryggen til.
> Ellers hjælper det den snorkende at slanke sig. Stoppet næse kan åbnes med

Jeg bruger de gule ørepropper mod min mands snorken.

Den mentale ørelukning duer kun til et vist punkt. Jeg bliver vækket af
min sødeste søvn af og til.

Tine

p.s. min mand snorker også meget mindre nu han har tabt 12 kg.

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-01-06 23:49

Workingmom wrote:

> Jeg bruger de gule ørepropper mod min mands snorken.

Jeg vil anbefale de orange fra 3M, min erfaring er at de
holder meget længre end de gule.

Martin.

Fra : Workingmom

Dato : 04-01-06 00:19

Martin Andersen skrev:

> Jeg vil anbefale de orange fra 3M, min erfaring er at de
> holder meget længre end de gule.
>
> Martin.

De er så bløde, at de ikke er til at anbringe. Skal de virke skal de
virkelig stoppe hele øregangen til.

Mænd kan snorke helt utroligt højt, skulle jeg hilse at sige.

Tine

Fra : Heidi

Dato : 04-01-06 07:13

Workingmom wrote:

> De er så bløde, at de ikke er til at anbringe. Skal de virke skal de
> virkelig stoppe hele øregangen til.

Og derfor bruger jeg dem af silicone fra Matas - de kan formes så de
virkelig fylder hele øregangen ud
Eneste minus er, at man risikerer at noget af øreproppen bliver siddende
inde i øret - har prøvet at måtte til lægen og få en rest skyllet ud, og
selvom det var irriterende at bruge tid på, så ville jeg nu alligevel
ikke undvære dem...
(Men ja, det hjælper også hvis man taber sig - altså hvis man er den der
snorker!)

--
Heidi

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-01-06 09:29

Heidi skrev:

> Og derfor bruger jeg dem af silicone fra Matas - de kan formes
> så de virkelig fylder hele øregangen ud

Og så presser de ikke på siderne i øregangen, så man mærker næsten
ikke at man har dem på.

Mvh,

// Klaus - som engang have fast nattetjans

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Helle

Dato : 04-01-06 12:03

"Workingmom" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

> De er så bløde, at de ikke er til at anbringe. Skal de virke skal de
> virkelig stoppe hele øregangen til.
>
> Mænd kan snorke helt utroligt højt, skulle jeg hilse at sige.
>
> Tine

JA!

Fra : Helle

Dato : 04-01-06 12:03

"Martin Andersen" <andersen.martin@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil anbefale de orange fra 3M, min erfaring er at de
> holder meget længre end de gule.
>
> Martin.

Dem har jeg også prøvet og det er rigtigt det holder meget længere. De gule
bliver hurtigt hårde og sammentrykkede, MEN jeg synes de orange falder ud.

Fra : Helle

Dato : 03-01-06 23:23

> [...]
> Hejsa
>
> Nogen der kan givet et godt råd mod snoken?

Min kæreste snorker også en del, men da han i en periode tabte sig 10 kg
hjalp det utrolig meget på hans snorken. Desværre er de kg taget på igen.

Jeg har mistet utrolig mange timers søvn om natten og gik så, for et års tid
siden, over til at bruge de gule ørepropper og de tager den værste larm
effektivt! Det er faktisk gået hen og blevet sådan at selvom vi ikke sover
sammen, så kan jeg alligevel ikke sove uden ørepropperne

Så et vægttab hjælper på snorken, hvis man er overvægtig.
Ellers synes jeg at man skal kontakte en øre-næse-halslæge, måske
vedkommende kan komme med nogle gode råd. I øvrigt er det også en god ide at
ligge med hovedet hævet.

Med gule ørepropper har reddet min nattesøvn rigtig mange gange.

Mvh Helle

Fra : Workingmom

Dato : 03-01-06 23:43

Helle skrev:
> Med gule ørepropper har reddet min nattesøvn rigtig mange gange.

Hæ - kender det!!!

Tine

Fra : Jan Pedersen

Dato : 04-01-06 22:34

> Hæ - kender det!!!

Superlim på mandens læber :) så kan han også tabe sig samtidig hvilket
hjælper på snorken....

Nej seriøst er lægernes råd mod snorken i bedste fald ikke virkende. De ting
der virker er alvorlige indgreb i halsen som ikke kan anbefales. Men snorken
kan faktisk i visse tilfælde bevirke at personen ikke får tilstrækkeligt ilt
til hjernen hvilket er meget usundt. Så vægttab er det bedste. Virker i 90%
af tilfældene.

Fra : Workingmom

Dato : 04-01-06 23:47

Jan Pedersen skrev:
> [...]
> til hjernen hvilket er meget usundt. Så vægttab er det bedste. Virker i 90%

Min var endda ikke ret overvægtig. 195 cm og 103 kg. Lidt for meget, men
på ingen måde i nærheden af en kuffert.

Nu ligger han på omkring 90 kg og vi sover som babyer.

Tine

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-06 15:25

Workingmom skrev den 04-01-2006 23:46:

> Nu ligger han på omkring 90 kg og vi sover som babyer.

Altså skider i bleerne og vækker jeres forældre flere gange på en nat?

mvh

Carsten