Arbejde / piller
Fra : Is

Dato : 01-01-06 20:15

Hej

Kan man sige noget om hvor stort et pille forbrug der er rimeligt, for at
passe sit arbejde ?

Erik

Fra : Futte

Dato : 01-01-06 20:21

Kommer vel an på hvilke medicin vi taler om og hvad man evt får dem for!

LH

Fra : Is

Dato : 01-01-06 20:23

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kommer vel an på hvilke medicin vi taler om og hvad man evt får dem for!
>
> LH

muskelsmerte - kodamid

mvh erik

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-01-06 06:46

Is skrev den 01-01-2006 20:15:
> Hej
>
> Kan man sige noget om hvor stort et pille forbrug der er rimeligt, for at
> passe sit arbejde ?

Hvad er det for noget arbejde? Hvad er det for noget medicin?

Jeg går ud fra, at det ikke er dit arbejde som er årsag til, at du har
brug for medicinen!

mvh

Carsten

Fra : Is

Dato : 02-01-06 17:57

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for noget arbejde? Hvad er det for noget medicin?

Det er forholds ensformigt arbejde ved industrimaskiner - dog ikke på
slagtere.

Det har med årene givet er del "muskelsmerte" vil jeg nærmest kalde det,
ondt i nakke, skulde, håndled, ja stort set alle vegne. Disse smerter kan
lindres lidt med kodamid, så det er til at komme igennem arbejdsdagen. Det
har nu taget et omfang jeg ikke synes er rimeligt - men hvad gør man så ?

erik

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-01-06 00:02

Is wrote:

> [...]
> smerter kan lindres lidt med kodamid, så det er til at komme igennem
> arbejdsdagen. Det har nu taget et omfang jeg ikke synes er rimeligt -

Er du sikker på at det er muskelsmerter og ikke ledsmerter?

MVh. Uffe Ravn

Fra : bj

Dato : 03-01-06 10:15

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har nu taget et omfang jeg ikke synes er rimeligt - men hvad gør man så ?

man går vel til lægen og finder ud af, hvad der kan gøres med en
efterfølgende sygemeldilng til det er blevet bedre/afhjulpet.

bj

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-01-06 10:38

Is skrev den 02-01-2006 17:57:

> [...]
> har nu taget et omfang jeg ikke synes er rimeligt - men hvad gør man så ?

Du bør finde dig et nyt arbejde.

Derudover bør du via din sikkerhedsrepræsentant og/eller tillidsmand
tage noget indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse, så du ikke bliver
syg (og ja, smerter er også sygdom).

Til at starte med, så kan du kontakte din læge som henviser til en
fysioterapeut, så du kan få nogen strækkeøvelser og anden
fysioterapeutisk behandling.

mvh

Carst

Fra : Is

Dato : 03-01-06 22:00

Det

> Du bør finde dig et nyt arbejde.

Som ufaglært & snart 50, og ikke særlig transportabel, sådan rent
transportmæssigt. Og når man så heller ikke er fysisk på toppen - så er det
ikke nemt !

Nakke og skulder føles mest som muskelsmerte - men også ledsmerte

> Derudover bør du via din sikkerhedsrepræsentant og/eller tillidsmand
> tage noget indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse, så du ikke bliver
> syg (og ja, smerter er også sygdom).

Meget lille firma, uden tillidsmand, og en sikkerhedsrepræsentant der har
fælles fritidsinteresser med ejeren, er ikke til meget støtte !

Der er aldrig gjort noget godt for medarbejderne, det er vel nærmest
"russiske tilstande" varmt om sommeren, meget koldt om vinteren, og lønnen
er lille !

> Til at starte med, så kan du kontakte din læge som henviser til en
> fysioterapeut, så du kan få nogen strækkeøvelser og anden
> fysioterapeutisk behandling.

Lægen er kontaktet, og jeg har gået sygemeldt den første måned - men da
sygedagpengene kommer fra kommunen, bliver man vel snart jagtet på arbejde
igen ?

Har ikke haft kontakt med fysioterapeuat endnu - især fordi jeg mener at
sålænge arbejdssituationen ikke er ændret, er der ikke meget fidus i det.
Men det kan måske anbefales hvis jeg kan få lov til at gå hjemme i en
længere periode. Jeg har det bedre når jeg kan gå hjemme og ingenting
(INGENTING) laver, men smerte fri er jeg ikke.

pt. ville det være nemmest at melde job og fagforening fra, og leve af
ægtefælles løn - det kan vi godt nu, men det er en stor chance at tage - og
jeg synes ikke det er rimeligt - men hvad andre muligheder er der ??

erik

Fra : Ann

Dato : 04-01-06 20:02

Hvis du mener, at dine gener har relation til dit arbejde bør du
måske bede din læge henvise dig til den lokale Arbejdsmedicinske
klinik. De har jo forstand på sammenhæng mellem arbejde og evt.
nedslidning.

Det kan ikke skade, at tage kontakt til fysioterapuet og dels få
lindret din smerter og måske få nogle ideer der til hvordan du lærer
at bruge din krop "rigtigt" i forhold til de arbejdsforhold du nu
engang har.

Måske skulle du også prøve at se dig om efter et andet job - ved
godt, at det er lettere at skrive det end at udføre det i praksis -
kontakt din fagforening - de ved garanteret hvilke virksomheder i dit
lokaleområde hvor de søger arbejdskraft.

Du vil snart blive indkaldt til samtale med din sagsbehandler ang. din
fremtid på arbejdsmarkedet. Din kommune har pligt til at lave
opfølgning på din sygedagpengesag for at finde ud af, hvordan du kan
bevare din tilknytning til arbejdsmarkedet enten på din nuværende
arbejdsplads eller om du vil være i stand til at stå til rådighed
for arbejdsmarkedet på en anden arbejdsplads.

Du skriver, at du ikke er så transportabel - jeg ved ikke lige hvad du
mener med det - det vil være et krav for at modtage dagpenge fra
A-kassen, at du har evnen og viljen til at påtage dig arbejde på
arbejdsmarkedet i 37 timer/uge (for fuldtidsforsikrede) og så skal man
være villig til bruge ca. 3 timers transport pr. dag....(så vidt jeg
husker).

Nu skriver at det vil være nemmere at opgive job og A-kasse.... Mit
bedste råd til dig lige nu er ikke at opgive A-kasse og evt.
efterløn.... det kan gå så grueligt galt for jer (måske har din
ægtefælle en god indkomst lige nu - men hun kan også blive opsagt
og/eller syg og så er I da for alvor på spanden.

Du skriver din læge har sygemeldt dig - godt nok - men hvad har
han/hun ellers sagt - at du skal lægge dig hjemme på sofaen, til
yderligere udredning hos speciallæge eller skifte job?

mange hilsner

Ann

Fra : Is

Dato : 06-01-06 00:06

Tak for svar !

[...]

---
og den kan så starte med en bus, hvor den første kører kl 07 - og er fremme
ved et "trafikknudepunkt" kl 7:30
---

[...]

Det er netop derfor jeg indtil nu har passet mit job - og hvad dermed følger
!
---

[...]

Det startede med 1 mdr. sygemelding - og den er nu gået, uden der er mærkbar
bedring, (andet end jeg har mindre ondt når jeg ikke laver noget). Men
kommunen tillader vel ikke, at man "bare" går hjemme til man er blevet så
rask, at man kan passe sit arbejde.

Det er jo også snart tid til en snak med egen læge igen , men jeg ser sådan
på det, at jo mere jeg ved inden jeg kommer til læge jo bedre (sådan er
desværre med mange ting)
derfor vender jeg lige nogle af mine problemer her !

mvh erik

Fra : Ann

Dato : 07-01-06 14:02

Hej Erik

Ikke for at lyde negativ, være hoven eller på anden måde kritisere
dig men...

"og den kan så starte med en bus, hvor den første kører kl 07 - og
er fremme ved et "trafikknudepunkt" kl 7:30 "

det er dit problem at sørge for transport - det kan så betyde, at du
skal op på cyklen for at nå trafikknudepunktet tidligere......
(alle dem som har bosat sig på "lars tyndskidsmark" jeg selv incl. ser
ofte ikke skyggen af en bus må selv sørge for at komme frem på
arbejde enten på gåben, cykel eller bil)

"Men
kommunen tillader vel ikke, at man "bare" går hjemme til man er blevet

rask, at man kan passe sit arbejde"

Kommunen skal i samarbejde med dig, din læge og din arbejdsplads sikre
at du kommer tilbage til arbejdspladsen/arbejdsmarkedet så hurtigt som
muligt - men også med en hel og holdbar løsning.

"Det er jo også snart tid til en snak med egen læge igen , men jeg
ser sådan på det, at jo mere jeg ved inden jeg kommer til læge jo
bedre"

Det er vigtigt, at du får kontakt til din læge så hurtigt som
muligt, da det vil være din læge som kan afgøre om igangværende
behandling er den bedste eller om der evt. er brug for at du kommer
videre til udredning hos speciallæger.

mange hilsner

Ann

Fra : Is

Dato : 08-01-06 15:07

Tak for svar Ann

"Ann" <ecj@ofir.dk> skrev i en meddelelse
[...]

""
men man kommer jo ikke så langt på en cykel på 1½ time som hvis bilen står
lige uden for døren !

[...]

Hvad betyder : udredning hos speciallæger ?

Men jeg er tært af at blive mistroet, så jeg prøver nok at gå på arbejde
lidt igen (på piller)

Havde jeg bare brækket en arm det forstås af alle !

mvh erik

Fra : Ann

Dato : 08-01-06 18:12

Hej Erik

"Udredning" betyder, at du bliver henvist til en speciallæge som enten
via en eller flere undersøgelser
kan finde ud hvad du fejler og hvilke behandlingsmuligheder der er.

Jeg mistror hverken dig eller andre som er sygemeldte - jeg tror de
fleste helst vil være foruden smerter......
og jeg kan betro dig at størsteparten af dem som er sygemeldt ikke har
synlige problemer (brækket arm/ben).

Jeg skal opfordre dig til at tage en snak med din læge inden du går
på arbejde - som jeg tidligere har
skrevet er det hverken i kommunens, arbejdsgiverens, lægens eller
andre interessere, at du raskemeldes
i en kort periode for at så måtte sygemelde dig uden at man har
fundet årsagen til dine smerter.

mange hilsner

Ann

Fra : Is

Dato : 09-01-06 19:07

Hej Ann
Jeg siger mange tak for dine svar.

---
"Udredning" betyder, at du bliver henvist til en speciallæge som enten
via en eller flere undersøgelser
kan finde ud hvad du fejler og hvilke behandlingsmuligheder der er.

Hvor kunne det f.eks være ? jeg mener, er det en specialklinik, eller er det
en del af et større sygehus ?

Er det noget ens læge bør henvise, eller er det noget man selv skal be om at
blive henvist til ?

---
Jeg mistror hverken dig eller andre som er sygemeldte - jeg tror de
fleste helst vil være foruden smerter......
og jeg kan betro dig at størsteparten af dem som er sygemeldt ikke har
synlige problemer (brækket arm/ben).

Det har jeg bestemt heller ikke mistænkt DIG for !

mvh erik

Fra : Ann

Dato : 10-01-06 17:57

Hej Erik

Hvis din læge ikke selv kan finde ud af årsagen til din smerter vil
da være en god ide og
spørge om ikke du kan blive henvist til en en speciallæge.

En speciallæge kan enten være privatpraktiserende - have egen klinik
og en aftale med sygesikringen eller
den kan være at du får en henvisning til et ambulatorium på et
lokalt sygehus.

Din læge bør vide hvem der har den bedste ekspertise i dit
nærområde og hvor ventetiden er kortest.

de bedste ønsker for fremtiden

Ann