Sukkersyge
Fra : Autocadster

Dato : 01-01-06 19:52

Har en der fik konstateret sukkersyge d. 22 december... nu er spørgsmålet
så, hvilke butikker har godt udvalg i sukkerfrie produkter ? (Stor Kbh.)

--
På forhånd tak
Autocadster

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-01-06 20:36

Den 01-01-06 19.52 skrev Autocadster følgende:
> Har en der fik konstateret sukkersyge d. 22 december... nu er spørgsmålet
> så, hvilke butikker har godt udvalg i sukkerfrie produkter ? (Stor Kbh.)

Hvilken form for produkter tænker du på?

Bemærk, at der er ingen grund til at udskifte produkter med minimalt
sukkerindhold med sukkerfrie produkter. Der er fx ingen grund til at
købe sukkerfrie rødbeder frem for almindelige rødbeder.

Hvis det er slik, du tænker på, så kan det normalt heller ikke betale
sig at købe sukkerfri produkter. Dels smager de normalt ikke specielt
godt, og dels er de ikke specielt meget sundere end almindelig slik. Det
tog mig et par år at overbevise diverse familiemedlemmer om, at de ikke
gjorde mig en tjeneste ved at købe sukkerfri chokolade (BVADR!) til mig.

De fleste apoteker har vist et bredt udvalg af sukkerfrie produkter, men
ofte er det dyre penge for dårlige produkt. Og som nævnt er det normalt
ikke nødvendig med den slags erstatningprodukter.

Til særligt sukkerkrævende retter/madvarer kan det selvfølgelig være en
god ide med en sukkererstatning eller et alternativt produkt. I Føtex og
sikkert også andre supermarkeder kan man købe Perfect fit, der fx er
ganske udmærket til at strø på pandekager eller blandet sammen med kanel
på risengrød. De fleste supermarkeder har vist også syltetøj og andre
produkter specielt rettet mod diabetikere.

Din ven er forhåbentlig blevet gjort opmærksom på, at sukker ikke bare
er sukker? Kulhydrater, som der er masser af i brød, kartofler og ris,
omdannes til sukker i kroppen, og påvirker derfor blodsukkeret. Det
betyder selvfølgelig ikke, at man skal holde sig fra den slags, man skal
blot være opmærksom på, at det ikke kun er sukker i ren form, der
påvirker blodsukkeret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Nicole

Dato : 01-01-06 20:58

Autocadster wrote:
> Har en der fik konstateret sukkersyge d. 22 december... nu er spørgsmålet
> så, hvilke butikker har godt udvalg i sukkerfrie produkter ? (Stor Kbh.)

Kender INTET til sukkersyge, så det vil jeg ikke gøre mig klog på, men
sukkerfrie produkter kan bl.a. fåes i Løvbjerg...

Når man får deres reklame ind ad døren, har de en side som forklarer de
fire "forskellige" farver, de har på nogle af deres madvarer...

Fx.:
1. Gluten-fri produkter
2. Sukkerfri produkter
3. Mælkefri produkter
4. Kan ski ikke lige huske det...

Hvis du tager i Løvbjerg kan du ved kundeservice / kiosken få udleveret
en lille folder, som forklarer farverne...
Det er IKKE på alle deres madvarer, men de har gjort det nemt for de
folk som ikke kan tale noget, at finde det på deres hylder...

Der plejer at være et lille afsnit om det i deres tilbudsavis, men det
er der ikke i denne uge - desværre

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-06 07:30

> [...]
> som ikke kan tale noget, at finde det på deres hylder...
>
> Der plejer at være et lille afsnit om det i deres tilbudsavis, men det

Det bliver lidt svært at finde en Løvbjerg i Kbh - det er nemlig en
supermarkedskæde som kun os her i Jylland har.

MEn, som diabetiker, kan jeg supplere med at stort set alle Light sodavand
kan drikkes frit. Kig på kylhydratindholdet, og alt med mindre end 1g pr
100
ml kan drikkes frit. Det sammen gælder med saftevand, fx fun, sjov etc.

Mht asie, rødbede etc kan man godt spise de "almindelige", det samme
gælder
marmelade. Men spiser man fx meget marmelade er det en god idé at købe
noget
sukkerfirt. Det fås i de fleste større supermarkeder, og koster ikke mere
end almindelig marmelade. Især marmeladen fra "Isis" kan anbefales, man
kan
slet ikke smage forskel.

Louise

Fra : hammock

Dato : 02-01-06 04:36

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Har en der fik konstateret sukkersyge d. 22 december... nu er spørgsmålet
> så, hvilke butikker har godt udvalg i sukkerfrie produkter ? (Stor Kbh.

Hermedico på halmtorvet.gå ind på deres hjemmeside og bestil kataloget,de
har det meste.Det er sandt som Kim Ludvigsen siger..det er ikke bare sukker
som er noget skidt.For mit vedkommende stiger blodsukkeret uhæmmet hvis jeg
spiser 3 skiver franskbrød.det tilsvarer at jeg spiser en pose
lakridskonfekt på 200 g.De hurtige kulhydrater er skumle og ikke nemme at få
under kontrol.Men prøv dig frem og mål blodsukkeret ofte så du ved hvad du
har med at gøre.

Fra : Kell Petersen

Dato : 05-02-06 12:32

Oppe bag Inco ligger firmaet /forretningen hermedico...
Kig der ,, har vist også en webside