Testikelcancer
Fra : Futte

Dato : 01-01-06 19:30

Min søn har fået konstateret forstadier til cancer i den ene testikel. Det
er blevet opdaget ved en tilfældighed. Han er kun 26. Er der nogen der kan
forklare lidt mere om hvad udsigterne er. Gerne hvis der skulle være en med
god kendskab til emnet.

LH

Fra : Cocoamum

Dato : 01-01-06 21:31

Futte skrev:
> [...]
> forklare lidt mere om hvad udsigterne er. Gerne hvis der skulle være en med

Jeg har kun et eksempel: min fætter. Jeg ved godt, at flertal af
anekdoter ikke giver statistik, men ville bare nævne, at han er frisk og
rask og siden er blevet far til to børn.

Tine

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-01-06 23:30

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> wrote:

> [...]
>forklare lidt mere om hvad udsigterne er. Gerne hvis der skulle være en med

Der er forskellige former for testikel cancer, men i de fleste tilfælde
er prognosen ganske god - F.eks blev Lance Amstrong behandlet for en
testikel cancer nogle år inden han vandt Tour de France.

Du kan finde flere oplysninger her:

http://www.dadlnet.dk/ufl/0223/VP-html/VP36180.htm

<mlr>

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-01-06 12:06

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forklare lidt mere om hvad udsigterne er. Gerne hvis der skulle være en

Der er, som en allerede har skrevet, flere former, og prognosen idag er
ganske god. Behandlingerne er også blevet mange gange bedre, og ikke så lidt
sundere, end den var tidligere. Men et godt råd er, at vil han gerne have
børn, så skal han ikke udsætte det, men komme igang, medens tid er.... For
det er næsten 100% sikkert, at der kommer problemer med potensen.
Spørgsmålet er bare..... Hvornår ??... Men som du skriver, så er det fanget
i opløbet, og inden sprinten, for at bliver i Tour På Fransk sproget, så der
skulle være rimelige chancer for, at kunne beholde potensen mange år endnu.
Sorry hvis det er lidt generelt, men det afhænger jo selvfølgelig også en
del af, hvordan man vælger at behandle det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Futte

Dato : 02-01-06 13:38

Det var held i uheld at det blev opdaget, netop fordi de havde svært ved at
få børn og det blev så opdaget ved undersøgelserne dér. Men det lykkelige er
at de har fået to sunde tvillinger så selvom de på et senere tidspunkt gerne
ville have én mere, så er de glad for de børn de nåede at få.

LH

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-01-06 08:30

> [...]
gerne
> ville have én mere, så er de glad for de børn de nåede at få.

Hej igen Futte

Ja, men hvis hans sæd stadig er brugbar, så tror jeg da, at de for en
sikkerheds skyld, skulle få et par doser frosset ned, så de kan få hjælp
senere, og stadig begge være forældrene til barnet. Også selv om det skal
have hjælp til at komme på plads.
Men forhåbentligt er lægerne mere informative nu, end de var, da det var min
tur, men okay, de vidste måske ikke bedre dengang... Det er trods alt mere
end 30 år siden.

M.V.H.....Benny..