morgenurin prøve
Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 26-12-05 12:40

Jeg skal medbringe en morgenurin prøve til min læge.
Hvad plejer i at transporter "prøven" i ?

MVH

Henrik

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-12-05 12:51

On Mon, 26 Dec 2005 12:39:39 +0100, "Henrik Jørgensen"
<brakentorp@hotmail.com> wrote:

>Jeg skal medbringe en morgenurin prøve til min læge.
>Hvad plejer i at transporter "prøven" i ?
>
>MVH
>
>Henrik

Jeg får altid et af lægen, han har dynger af dem, får dem sikkert
gratis af medic. firmaerne.
mvh Ebbe

Fra : PJ

Dato : 26-12-05 13:00

En mellemstor gulvspand med låg.

PJ

Fra : Cocoamum

Dato : 26-12-05 13:34

Henrik Jørgensen skrev:
> Jeg skal medbringe en morgenurin prøve til min læge.
> Hvad plejer i at transporter "prøven" i ?
>
> MVH
>
> Henrik

Urinprøvesæt kan købes på Apoteket for en ringe sum'

Tine

Fra : Helle

Dato : 26-12-05 16:00

"Henrik Jørgensen" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal medbringe en morgenurin prøve til min læge.
> Hvad plejer i at transporter "prøven" i ?
>
> MVH
>
> Henrik

Du kan købe sådan nogle små glas på apoketet til urinprøver. De koster vidst
2 kr stk. Jeg køber altid 5 stykker af gangen for så har jeg altid et glas
liggende.
Ellers så medbring prøven i et rent syltetøjsglas eller andet
glas/plastikbøtte med låg som slutter tæt.

Mvh Helle

Fra : Cocoamum

Dato : 26-12-05 16:29

Helle skrev:
> [...]
> liggende.
> Ellers så medbring prøven i et rent syltetøjsglas eller andet
> glas/plastikbøtte med låg som slutter tæt.

H-E-L-T T-Æ-T!!! ( )

Tine

Fra : Helle

Dato : 26-12-05 16:38

> H-E-L-T T-Æ-T!!! ( )
>
> Tine

Kan ikke være mere enig

Helle

Fra : hammock

Dato : 27-12-05 07:50

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Du kan købe sådan nogle små glas på apoketet til urinprøver. De koster
> vidst 2 kr stk. Jeg køber altid 5 stykker af gangen for så har jeg altid

Undskyld mig..men jeg kan bare ikke dy mig.
Hvor mange og hvor ofte leverer du urinprøver til lægen???
jeg har endnu aldrig set nogen som er så optaget af sygdom,symptomer mm som
du er det.Så jeg er bare nødt til at spørge...hvad fejler du i grunden for i
følge dine indlæg har du eller har haft næsten alle sygdomme/symptomer som
kan nævnes?
Jeg må bare have vished,for din sygehistorie slår alle rekorder.
Dette må ikke opfattes negativt på nogen måder men jeg er bare SÅ nysgerrig.

Fra : Helle

Dato : 27-12-05 08:25

> [...]
> Jeg må bare have vished,for din sygehistorie slår alle rekorder.
> Dette må ikke opfattes negativt på nogen måder men jeg er bare SÅ

Jeg er ikke SÅ optaget af sygdomme og symptomer, men jo, jeg giver dig ret
i, at jeg tit er syg. Det hænger sammen med en anden sygdom jeg har som
tager utrolig meget med sig. Og når min lever ikke fungerer som den skal,
tager det en hel masse med sig.

Jeg ved at mange synes jeg er hypokonder, men det er jeg nu ikke. Tro mig,
jeg er også MEGET træt af,så tit at være dårlig og utilpas.
Det er fuldstændig korrekt at jeg ofte har afleveret urinprøver hos lægen -
dette skyldes at jeg meget tit (for nogle år siden) havde blærebetændelse og
nemt kan få det igen. Det er heldigvis over et år siden jeg sidst havde en
blærebetændelse.

Jeg er helt vildt træt af, at folk synes jeg har haft alle symptomer - men
helt ærligt: jeg kan ikke gøre for at jeg har et fantastisk dårligt
immunforsvar og tit er dårlig. Det har INTET med hypokondri at gøre. Men ja,
jeg er syg og det tager rigtig meget med sig - bla. min lever er dårligt
fungerende...

Beklager..

Fra : hammock

Dato : 27-12-05 15:39

> [...]
> virke nedladende men jeg dristede mig til at spørge direkte og jeg fik et
ha det godt fremover.

Fra : Helle

Dato : 27-12-05 16:28

> ha det godt fremover.

det er ok

Fra : Cocoamum

Dato : 27-12-05 11:21

hammock skrev:
> Hvor mange og hvor ofte leverer du urinprøver til lægen???

Jeg ønsker for dig, at du aldrig bliver plaget af regelmæssige
urinvejsinfektioner - det er helvede på jord!!!

Hvis du er en mand, giver det sågar anledning til hospitalsindlæggelser
nogle gange.

Det gør ondt, man kan ikke sove, og man skal tisse hele tiden. Hver gang
man gør det, pisser man glasskår.

Jeg havde et par år, hvor det var flere gange om måneden - jeg købte
også urinprøvesæt i engroskasser.

Jeg slap heldigvis næsten af med det igen. Nu - 30 år efter - er det kun
omkring en gang årligt, det angriber.

Tine

Fra : Helle

Dato : 27-12-05 13:49

"Cocoamum" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> urinprøvesæt i engroskasser.
>
> Jeg slap heldigvis næsten af med det igen. Nu - 30 år efter - er det kun

Blærebetændelse er nemlig hæsligt! Ja det føles som om man tisser glasskår
eller rent blod...det er virkelig slemt. Så bed til du ikke skal prøvet det

Fra : Nicolai Lang

Dato : 26-12-05 18:18

On Mon, 26 Dec 2005 12:39:39 +0100, "Henrik Jørgensen"
<brakentorp@hotmail.com> wrote:

>Jeg skal medbringe en morgenurin prøve til min læge.
>Hvad plejer i at transporter "prøven" i ?

Skal det være til dyrkning for bakterier, så bør det være
midtstråleurin, og der bør afsaskes først for at sikre at der ikke
sker en ydre kontaminering.

Sæt som denne:

https://e-handel.kirudan.dk/katalog/30/334/449/1824/08-30-002

kan købes på apotekerne.

Består af vattamponer i et bæger, sterilt saltvand, et andet bæger til
at tisse i, og en eller 2 prøverør.

Først hældes saltvandet over vattamponerne i det ene bæger, så
afvaskes de ydre kønsdele grundigt, så tisses der lidt i toilettet, så
tisses der lidt i det tomme bæger (det er midt-strålen - den er med
garanti fri for bakterier der kommer fra hånden eller huden), og
endelig tisses der færdigt i toilettet, inden man forsigtigt fylder
prøverørene til stregen.

Jeg lærte i øvrigt den teknik allerede som 12? årig på Viborg Sygehus
;)

Da jeg indtil en operation for et par år siden, konstant havde
blærebetændelse - havde jeg altid et par af de sæt liggende.

Mvh
Nicolai
Mvh
Nicolai