Gelcoat og hærder
Fra : Allan

Dato : 23-01-06 16:17

Hej NG

Jeg hr købt noget gelcoat og hærder for et års tid siden., nu kan jeg ikke
huske blandingsforholdet mellem hærder og gelcoat.
Mener, det er enten to eller fire %, nogen, der kan hjælpe?

mvh
Allan

Fra : varly jespersen

Dato : 24-01-06 00:26

Hej, blandingsforholdet er 1,5 til 2% m.v.h. v.f.

Fra : Allan

Dato : 25-01-06 15:37

Tak for svaret..jeg har dog grublet lidt..?
Betyder det 1,5 kilo skal have 2% hærder..eller..er der tale om liter?
Ja, undskyld min uvidenhed.

mvh
Allan

Fra : Steffen Skov

Dato : 25-01-06 17:39

> [...]
> Tak for svaret..jeg har dog grublet lidt..?
> Betyder det 1,5 kilo skal have 2% hærder..eller..er der tale om liter?

Det er OK!
1,5% til 2% hærder betyder, at du skal bruge den procentdel hærder i forhold
til gelcoaten. Lige som du blander olie i benzin til en 2-takt påhængsmotor.
Køb et par små sprøjter på Apoteket, de kan dosere rimeligt nøjagtigt.
Påstår du, at du trænger til et fix, får du en pakke med 5 sprøjter gratis.
Hilsen
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."

Fra : Allan

Dato : 25-01-06 18:16

"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Steffen
> --
> "Havet bringer hvert menneske nyt håb, som

Nå, så enkelt :) Tak for det.
mvh
Allan