Spica 27 - kender I den...?
Fra : Jacob Beer

Dato : 07-01-06 11:09

Hej NG og rigtigt godt Nytår til jer allesammen

Jeg er i færd med at købe en Spica 27 til, hvad jeg selv synes, er en
rimelig pris.

I den forbindelse undrer jeg mig lidt over, at jeg stort set ikke har kunnet
finde noget info omkring den på Nettet. Det nærmeste, jeg har kunnet komme
er nogle sparsomme oplysninger i "udkig.dk"s båd-database, samt en
salgs-annonce fra Tempo Bådsalg på en (næsten) tilsvarende båd.

Er der mon nogle af jer, der evt ved lidt mere om den?

Med venlige sejlerhilsener

Jacob Beer

Fra : Per Krabbe

Dato : 07-01-06 13:25

"Jacob Beer" <jacob@jbeer.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG og rigtigt godt Nytår til jer allesammen
>
> Jeg er i færd med at købe en Spica 27 til, hvad jeg selv synes, er en
> rimelig pris.

Er det den her du har set hos Tempo ?

http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=0532511

pkc

Fra : Jacob Beer

Dato : 07-01-06 17:28

"Per Krabbe" <must_be_changed_@scanboat.com> wrote in message
> "Jacob Beer" <jacob@jbeer.dk> skrev i en meddelelse

> Er det den her du har set hos Tempo ?
>
> http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=0532511
>
> pkc

Hej Per,

Ja, det er den annonce, jeg har set hos Tempo. Jeg er i færd med at købe en
båd, der er næsten magen til. Kender du nogen til typen - eller værftet,
der i sin tid (Kani Boats Bådeværft, 1969-1980) byggede den?

Mvh

Jacob

Fra : ThomasB

Dato : 08-01-06 00:54

"Per Krabbe" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse

> Er det den her du har set hos Tempo ?
>
> http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=0532511

Køn er den slet ikke, og man skal da nok heller ikke regne med at få
Walsted-aptering

Den ligner en gammel campingvogn, og den er sikkert også blevet vedligeholdt
som sådan en.

I øvrigt har den været til salg i meget lang tid - over 1 år.

Hvis du køber den båd, får du svært ved at komme af med den igen og jeg er
ret sikker på at mange ting er lavet i dårlig kvalitet eller dårlige
materialer.

Disse er da et meget bedre bud til prisen:
Bianca 28
http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=5053481

Nordisk Snekke:
http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=5052480

Princess 28:
http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=04S89065

Albin Vega:
http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=5037575

Fra : Dolph

Dato : 08-01-06 01:58

Saltvandskølet motor - ikke så fedt, men billig stor båd. Selv om mange
mere moderne både faktisk er bedre indrettet...

Jeg har været nede i Ishøj og se den - den virker nu robust nok, og
langkølet - et plus i min bog. Men fribordet er malet og i cockpittet er
der ikke så pænt. Jeg har nu ikke været nede i den.

Meen gamle udslidte sejl - der skal du nok lige lægge 20-30.000 og så måske
2-5 kilo til motoren. Så begynder den at se dyr ud...

De skriver også "fast pris" - der er sikkert mange der har villet give bud
et stykke under hvad den står til - og det er nok fornuftigt nok.

Fra : Jacob Beer

Dato : 08-01-06 02:19

Hmm...nu ER det jo - som jeg vist allerede har påpeget IKKE den båd, som er
til salg på Scanboat.com, jeg er ved at købe. Jeg nævnte blot den annonce,
som et af de meget få steder, jeg har kunnet finde på Nettet, som
overhovedet omtaler Spica 27.

Men tak for jeres indlæg alligevel

Fra : Dolph

Dato : 09-01-06 02:51

ok, man kan jo ikke forventes ligefrem at læse folks indlæg før man svarer
på dem...

Men jeg har med min ninjafasistiske browser med nihilistisk-plugin heller
ikke kunnet finde noget om spica 27 på nettet.

Dermed eksistere den ikke - FAKTUM !