Timetæller på Yamaha
Fra : Ukendt

Dato : 01-01-06 18:57

Jeg har en 70 hk Yamaha fra 1996.

Sidder der timetæller internt i motoren, eller er det altid en ekstern
tæller som købes separat?

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!

Fra : Rochy Nielsen

Dato : 02-01-06 17:44

Hej Martin på nyere elektroniske motore både 2 takt og 4 takt motore kan
man læse det ud af computeren men på en ældre motor med caburator som din er
kan det ikke læses noget ud af motoren

mvh Rochy

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-06 22:02

"Rochy Nielsen" <rochy@nielsen.mail.dk> skrev
< men på en ældre motor med caburator som din er, kan det ikke læses noget
ud af motoren

Hej Rochy

Tak for svaret

Skal jeg forstå det sådan at det kun er motorer med elektronisk
indsprøjtning som har timetællere indbygget?

Fra : Rochy Nielsen

Dato : 03-01-06 18:39

Hej Martin Ja har aldrig set det på andre time og omd profil kan se sådan
ud alt efter motormærke
dette er fra en 2 takt Evinrude E-Tec motor som er en rigtig god motor og
meget økonomisk motor

Engine hours: 109:01:08

RPM profile:

0 - 500: 3%

500 - 1000: 35%

1000 - 1500: 17%

1500 - 2000: 11%

2000 - 2500: 2%

2500 - 3000: 5%

3000 - 3500: 10%

3500 - 4000: 5%

4000 - 4500: 3%

4500 - 5000: 2%

5000 - 5500: 1%

5500 - 6000: 0%

6000 - 6500: 0%

6500 - 7000: 0%

7000 - 7500: 0%

7500 +: 0%

Peak RPM: 5759

Fra : ena

Dato : 03-01-06 19:21

Hedder de nu E-TEC troede de hed Ficht - Ficht var en katastrofe men måske
de er blevet bedre.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 23:07

Tak for hjælpen