kapsejlads - >20% straf
Fra : Niels

Dato : 28-12-05 12:34

Hej & god jul!!!

Lige et hurtigt spørgsmål. Er der nogen der ved hvordan 20% straf (30.2)
udregnes. Er det bare placeringen+20% eller er der en eller anden underlig
måde at komme frem til det på. Har bl.a. fundet noget med at det er 20% af
de både der er deltaget (44.3.c)???

Er rimeligt meget i tvivl.

Venlig Hilsen
Niels

Fra : Lars Kristensen

Dato : 28-12-05 13:35

Niels wrote:
> [...]
> måde at komme frem til det på. Har bl.a. fundet noget med at det er 20% af

Hvis ikke andet er angivet i sejladsbestemmelserne gælder følgende:
Dine opnåede point i sejladsen plus 20% af de maksimalt "opnåelige"
point. Men du kan ikke få en dårligere point score end hvis du var
udgået (DNF). De andre både i serien bliver ikke rykket op men får de
point de har sejlet sig til.
Reglerne der gælder er 30.2, 44.3.c og A4.2

Eksempel:
Der bliver sejlet efter lavpointsystemet i et løb med 30 både. Du opnår
en 7 plads men har uheldigvis modtaget en pointstraf. Hvis du havde fået
din 7. plads ville du få 7 point. Nu får du derudover 30*0,2 = 6 point
oven i. Dvs. i alt har du fået point som en 13. plads. Hvis du havde
fået en 27 plads havde du fået point som en DNF - dvs. 31 point (jvf. A4.2).

Sejlede du efter bonus point systemet ville du få 13 point for 7.
pladsen plus 36 pt. * 20% = 7,2 hvilket bliver rundet af til 7 point.
Dvs ialt 20 point svarende til en 14. plads

- Lars

Fra : Niels

Dato : 29-12-05 01:25

Tak for hjælpen :)

det samme gælder for SCP(Har taget pointstraf ikke)??? og hvis jeg må blive
ved, hvad så med RDG(godtgørelse), hvem bestemmer størrelsen af denne
godtgørelse, er det stævne ledelsen eller??

MVH
Niels

Fra : Lars Kristensen

Dato : 29-12-05 11:13

Niels wrote:
> Tak for hjælpen :)
>
> det samme gælder for SCP(Har taget pointstraf ikke)???

Jo

> og hvis jeg må blive
> ved, hvad så med RDG(godtgørelse), hvem bestemmer størrelsen af denne
> godtgørelse, er det stævne ledelsen eller??

Protestkomiten. Godtgørelsens størrelse afhænger helt og holdent af den
situation man søger godtgørelse for.

- Lars