maling af glasfiber ?
Fra : klaus nielsen

Dato : 11-12-05 17:45

nu har jeg fået lappet hullet i min ellert. men nu er jeg lidt i tvivl om
spartling og maling af glasfiberen. jeg har light primer og noget polybest
2komponent
polyeurethan højglans emalje.. er det det samme som topcoat ? de er begge
fra hempel.
men er nødvendigt med primer på ny glasfiber ? og kan det ikke males med
andre ting end disse pisse dyre produkter ?
jeg fik sådan en fin forklaring fra meripol. men det er ikke helt nemt at
følge den, for reperationen kan jeg kun foretage udefra og laget af
glasfiber er ret tyndt. og det er ellertens skrog også som mest er lavet af
thermoplast.. følger jeg meripols anvisning bliver limfladen/ overgangen til
det nye glasfiber meget smal. og så tror jeg ikke at det kan holde. så et
eller andet sted vil jeg helst have haft fyldt glasfiber i så det ligger
plant med omgivelserne. og derpå et tyndt lag maling....
gode rod tager jeg gerne imod...

mvh
klaus nielsen

Fra : varly jespersen

Dato : 18-12-05 00:22

Hej, først topcoat er det samme som gelcoat bare med lidt voks i. Du kan med
topcoat male direkte på glsasfiber, det bedste resultat vil du få ved at
grunde med light primer, lad emnet stå 24 timer, mellemslib så med 240
tørslibepåpir, dereftyer påføres Poly Best, følg Hempels anvisninger og hvis
malingen skal fortyndes så brug den rigtige, hvis du sprøjter anvendes
fortynder 851, hvis du bruger pensel rulle eller malerpude skal du bruge
871. m.v.h.varly

Fra : klaus nielsen

Dato : 22-12-05 01:31

"varly jespersen" <varly-fjern-@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis malingen skal fortyndes så brug den rigtige, hvis du sprøjter
> anvendes fortynder 851, hvis du bruger pensel rulle eller malerpude skal

ok. tak for svaret.. nu er det malet. så nu må vi se om det virker

mvh
klaus nielsen