impeller.. hvor sidder de? (vintertips.)
Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 24-11-05 17:39

Hej NG!

Har et spørgsmål,kan nogen hjælpe!

Jeg har en 25 hk Mercury påhængsmotor fra 96´,sidder der (og hvor) impeller
eller er det en vandpumpe der laver kølingen.
Gode råd til vintertips modtages gerne.

MVH Rene Mikkelsen

Fra : Lars Kristensen

Dato : 24-11-05 17:35

Rene Mikkelsen wrote:

> [...]
>
> Jeg har en 25 hk Mercury påhængsmotor fra 96´,sidder der (og hvor) impeller
> eller er det en vandpumpe der laver kølingen.

Impelleren sidder i foden af benet nede ved skruen. Jeg ved ikke om der
måske er en "service lem" eller du skal tage hele foden af. Det sidste
lyder besværligt, men det er det nu ikke. Du skal formentlig blot tage
to bolte ud og så kan du hive foden af.

- Lars

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 24-11-05 18:21

"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> måske er en "service lem" eller du skal tage hele foden af. Det sidste
> lyder besværligt, men det er det nu ikke. Du skal formentlig blot tage

Hej Lars

På foden som kan tages af med 4 skruer,sidder der en form for si den har jeg
haft af,der er så en kanal videre op i benet,der sidder også 2 store fladh.
skruer som jeg mener er til aftap/påfyldning af olie til gearkassen?,skal
det tages ud før man afmont. foden.

MVH Rene Mikkelsen

Fra : Tommy

Dato : 27-11-05 23:06

På min Mercury, sidder der helt nede lidt over skruen en flance med 3
bolte, som afmonteres, man trækker derefter den nederste del med skruen ud.
Impelleren sidder så i et pumpehus trukket af den lange skrue aksel. Skru de
3 skruer af og du ser impelleren.

Tommy