The ARC has begun .....
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-11-05 23:57

Den "for fedeste" kapsejlads er netop begyndt fra Las Palmas. Ikke noget med
astronomiske sponsorkontrakter som vi ikke kan forholde os til, men (næsten)
almindelige mennesker med drømme om det ekstraordinære. - og viljen til at
gøre noget ved det. Noget der er inden for vores rækkevidde ?? Hvem ved ....

Følg med på http://arc.worldcruising.com/en/default.asp

Herfra skal i hvert fald lyde et varmt "held og lykke" til de 3 danske skibe
"MA.PY", "Stormdis", "Wave Train" og deres besætninger.

--
Bjarke M. Christensen
Maxi Magic - Himmelblå

Fra : Peter

Dato : 21-11-05 13:15

"Bjarke Christensen" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Herfra skal i hvert fald lyde et varmt "held og lykke" til de 3 danske
> skibe "MA.PY", "Stormdis", "Wave Train" og deres besætninger.

"Inden for rækkevidde" - jo bestemt. Dog synes jeg ikke at ARC'en er
representativ for de danske sejlere der vælger at krydse Atlanten.
Prisen er ret høj, - og bådstørrelsen er vist gennemsnitligt i midten af
fyrrene.

Men det er selvfølgelig sjovt, at det er så organiseret, at man kan "følge
sin båd dagligt" over Atlanten.

Mange hilsener / Peter

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-11-05 18:23

Jeg skrev jo også *næsten* almindelige mennesker

Men det er faktisk ikke så usædvanligt at have den slags både. Jeg vil tro
der i hvert fald ligger mere end 20 både i vores havn, der er 42-46 fods
størrelsen.

De mest sete både i årets ARC er Beneteau First 40.7 og Bavaria 49. De
koster brugt hhv ca 1 mio og 1,5 mio. Det er der måske 100.000 danskere der
har i friværdi i deres huse.

I den lettere ende er der da også en del både i 36 fods klassen og en enkelt
på 32 fod. Så man kan komme med for under 500.000 kr (og et job hvor man kan
holde fri i næsten 2 måneder )

Jeg kan ikke tage 2-3 måneder fri og min båd er for lille, men hvis der er
en skipper der mangler en super motiveret gast kun til selve kapsejladsen,
så skal han ikke spørge mig ret mange gange får jeg ringer til arbejdet og
siger jeg tager 4 ugers ferie i nov-dec. næste år .....

/Bjarke

Fra : Peter

Dato : 21-11-05 23:34

istensen" skrev i en meddelelse
> Jeg skrev jo også *næsten* almindelige mennesker

klip . . . . .

> [...]
> så skal han ikke spørge mig ret mange gange får jeg ringer til arbejdet og
> siger jeg tager 4 ugers ferie i nov-dec. næste år .....

Tag du en tur i din egen båd - og vær en super-motiveret skipper, så har du
allerede sparet den første halve million. (I praksis skal du dog nok regne
med at skulle bruge lidt mere end 2 - 3 måneder).

De bedste ønsker / Peter