Midt Data A/S snyd os for 1200 kr.
Fra : Ole Ernst

Dato : 12-06-01 16:24

Det hele startede med, at jeg skulle bygge min fætters computer om til en
950 Mhz Thunderbird. Så vi bestilte Bundkort og Processor hos Midt Data. Den
15/5 modtog vi pakken, jeg samlede computeren, men jeg kunne bare ikke få
det til at virke. Derefter ringede vi derover, og fik at vide at vi skulle
betale 200 for at de skulle checke varene. Det ville vi simpelthen ikke
finde os i, så vi benyttede os af de 14 dages pengene tilbage ret. Samme dag
bestilte vi varene et andet sted, hvor det virkede med det samme vi satte
det i computeren.

Den 25/5 fik vi så svar fra Midt Data om, at processoren var defekt, og at
det var os der havde ødelagt den, og derfor ville de altså kun give os
pengene tilbage for bundkortet.

Så ringede min faster til Midtdata's chef, hvor hun fortalte, at hun ville
gå til forbrugerstyrelsen med sagen, hvis hun ikke fik pengene tilbage. Men
hun fik bare at vide...Jeg citerer "Det kan du ligeså godt glemme, vi har
haft 10 sager på nakke af forbrugerstyrelsen, og har fået medhold i dem
alle"

Så min advarelse til alle jer, LAD VÆR MED AT BESTILLE NOGET HOS MIDT DATA

Fra : Snoop [ZoP.dk]

Dato : 12-06-01 16:31

hmm....jeg har lige (for en uge siden cirka) bestilt et smart card og et nyt
lydkort. Fik dem dagen efter og alt virker stadig efter en uges brug. Så jeg
har ikke problemer med MidtData.
Måske der er forskel på folk?

--
/Snoop
Flower me @ 17613978

P.S. Er studerende og arbejder derfor ikke hos noget hardware butil!

Fra : Peter Olsen

Dato : 12-06-01 16:41

Jeg har også haft problemer hos midt-data både med at få varen, få den
repareret og bagefter få pengene tilbage. Det hele endte med, at jeg efter
megen møje og besvær fik pengene - men der gik næsten 2 uger fra de sagde
"ok, du får sq pengene tilbage" til de rent faktisk gik ind på min konto.
Jeg handler der sq heller aldrig mere.

--

Peter Olsen
olsen@worldonline.dk

Fra : Jannik Mariager

Dato : 12-06-01 16:57

Tjaa

Jeg fik 2 defekte bundkort fra dem og måtte også hidse mig pænt op for at få
pengene igen. Det lovede de mig så.
10 dage efter måtte jeg igen ringe til dem og rykke for pengene og til sidst
fik jeg dem.
Men nu håber jeg du har fået den defekte CPU, ikke at du kan bruge den til
noget, men det kunne jo være noget de bare fyrer af og scorer så de 1200,-
så få i det mindste varen du så SKAL betale for, og gå til
forbrugerstyrelsen

Jannik

Fra : Aggeboe

Dato : 12-06-01 16:51

> [...]
> alle"
>
> Så min advarelse til alle jer, LAD VÆR MED AT BESTILLE NOGET HOS MIDT DATA

Well, hvis der er 'knækket hjørner af cpu'en', så er det vel fair nok?
Og er det tilfældet, har de så sendt cpu'en tilbage til dig?

/Aggeboe
--
Remove XXX when replying

Fra : Ole Ernst

Dato : 12-06-01 17:11

De vil ikke levere den tilbage, for vi har klaget til forbrugerstyrelsen

Fra : Aggeboe

Dato : 12-06-01 17:16

Ole Ernst wrote:

> De vil ikke levere den tilbage, for vi har klaget til forbrugerstyrelsen

Det skal de squ (correct me if I'm wrong), du har jo betalt for den!

/Aggeboe
--
Remove XXX when replying

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-06-01 16:56

> [...]
> Den 25/5 fik vi så svar fra Midt Data om, at processoren var defekt, og at
> det var os der havde ødelagt den, og derfor ville de altså kun give os

Og det som er interessant: /Var/ det rent faktisk jer der ødelagde CPU'en
ifm montering...?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Bear

Dato : 12-06-01 17:12

> Den 25/5 fik vi så svar fra Midt Data om, at processoren var defekt, og at
> det var os der havde ødelagt den, og derfor ville de altså kun give os
> pengene tilbage for bundkortet.

Hvis det er sandt er det jo ligesom din egen skyld.

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Ole Ernst

Dato : 12-06-01 17:15

Jeg er ikke en newbie til at samle computere....har skam samlet flere, så
jeg mener bestemt ikke jeg har ødelagt den

Fra : Ole Ernst

Dato : 12-06-01 17:20

Er der nogen der kender nogle gode sider, hvor man kan klage over
firmaer????
Har klaget til ekstra bladet, BT, Klag.dk,edbpriser.dk og Prisindex.dk

Fra : Thomas Jari

Dato : 12-06-01 18:42

> Er der nogen der kender nogle gode sider, hvor man kan klage over
> firmaer????
> Har klaget til ekstra bladet, BT, Klag.dk,edbpriser.dk og Prisindex.dk

Firmaet må jo på en eller anden måde kunne fortælle hvad der er galt med
varen.

At klage til alle mulige sladderblade er efter min mening dybt tåbeligt.
Tænk nu hvis det forholder sig sådan at firmaet rent faktisk kan bevise at
du selv har ødelagt den. Så burde aviserne bringe historien om den dumme
forbruger som prøver at fuske et stakkels firma.

JARI

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 12-06-01 18:33

"Ole Ernst" <Ulrik.Raft@mail.dk> skrev i en meddelelse

<SNIP en masse brok>

> Den 25/5 fik vi så svar fra Midt Data om, at processoren var defekt,
og at
> det var os der havde ødelagt den, og derfor ville de altså kun give os
> pengene tilbage for bundkortet.

Lad mig gætte: Du har fedtet for meget med at få knoklet køleren på
processoren, og knækket et hjørne af den. Den slags uheld er det klart,
at Midt Data ikke kan redde dig ud af...

"Ja, men jeg har skam samlet flere computere, så jeg mener bestemt ikke
jeg har ødelagt den" - Ja, men der er altså forskel på at montere en
Socket 7 processor, eller en P2/P3 og så en Athlon. Der skal
finmotorik til.

Hvis du vil brokke dig mere i gruppen, og kaste mudder på Midt Data, så
må du prøve at overbevise mig om, at processoren var død ved ankomsten.

mvh
Peter

Fra : NPS

Dato : 12-06-01 18:41

Også mig, jeg mener så klart at Midt-data er et hæderligt firma, og jeg har
aldrig haft problemer med dem, og de få gange hvor jeg har modtaget en
defekt vare, har de promte ombyttet den til en ny.

MVH

NPS

Fra : Santa Xcaze

Dato : 12-06-01 20:13

Jeg vil mene en stor del af det skyldes postvæsnet og den måde hvorpå
computer ting bliver sendt ... Jeg har modtaget meget via post fra jylland
og fyn (bor i kbh) og der har næsten aldrig været andet end problemer ... Og
nej jeg samler det ikke selv, men har fået en edb teknikker med udstyr og
hele svineriet ...Til at gøre det ... Det skal dog siges at jeg har fået
mine penge tilbage alle de gange hvor jeg har fået defekte varer ... Så jeg
gider simpelthen ikke købe via post danmark mere ... Jeg fik engang en CPU
fra tror det var shg eller midtdata som kom i et stykke plastic med en
statisk pose uden om smidt ned i en pakke ikke noget skum eller noget til at
aftage slag ... Sq da ikke mærkeligt at lortet så er defekt, jo ikke
ligefrem fordi postvæsenet behandler alt lige godt !!!

Fra : Ove Kristensen

Dato : 12-06-01 20:46

"Santa Xcaze" <nothing@nogood.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aftage slag ... Sq da ikke mærkeligt at lortet så er defekt, jo ikke
> ligefrem fordi postvæsenet behandler alt lige godt !!!

Det syntes jeg ikke at du kan klantre Post Danmark for, men derimod den
forretning som sælger dig varerne, og som ikke sørger for at pakke det
forsvarligt ind, men bare sender det uden nogen form for ansvar/omtanke.
Med Venlig Hilsen
OveK.

Fra : Santa Xcaze

Dato : 12-06-01 21:22

Ehm både og ... Det er da ihvert fald ikke nogen hemmlighed at post ikke
bliver behandlet lige godt med post danmark...

Fra : Ove Kristensen

Dato : 12-06-01 23:26

> Ehm både og ... Det er da ihvert fald ikke nogen hemmlighed at post ikke
> bliver behandlet lige godt med post danmark...

Nej, og det er også derfor at det er vigtigt at emballere en forsendelse
ordentlig.

Mvh
OveK.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 12-06-01 23:54

Du har fulstændig ret at det er vigtigt at emballere en forsendelse
ordentlig, jeg vil bar lige sige at vi alle kan være glade for Post Danmark,
hvis man tænker over det yder de en Kanon service til meget billige penge

Fra : N/A

Dato : 14-06-01 07:18

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-06-01 07:18

Santa Xcaze skrev i meddelelsen <67GV6.1$yN4.61@news010.worldonline.dk>...
>Jep jep ... Har heller ik ngt imod post danmark ... Men så er der bare
mange
>computer firmaer der iblandt midt data og shg som altså ikke altid laver
det
>bedste indpaknings arbejde ,,,

Eller "herlufsen hardware of software teknik" eller hvad de nu kalder sig..

Jeg havde bestilt en 40GB harddisk og 50brændbare cd'er... De kom så i en
kasse hvor harddisken lå aller nederst, lige mod pappet, og den kunne
ligefrem ligge og hoppe rundt dernede... Den virker dog heldigvis fint

--
Anders Houmark

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-06-01 23:35

"Falckredderen Ragga Muffin" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg har ødelagt den" - Ja, men der er altså forskel på at montere en
> Socket 7 processor, eller en P2/P3 og så en Athlon. Der skal

Den historie har jeg fået fortalt før. Sjovt nok af en ekspedient i MidtDatas butik.
Ekspedienten sagde også at de var villige til at montere cpu og køler for kunden,
netop for der ikke skulle komme tvivls spørgsmål hvis noget skulle gå galt.

mvh
Henning