Pole stænger
Fra : Frits

Dato : 25-01-06 21:35

Nogen der ved hvor man kan købe teleskopiske pole stænger på 11-13
meters længde?

Frits

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 26-01-06 08:50

Frits wrote:
> Nogen der ved hvor man kan købe teleskopiske pole stænger på 11-13
> meters længde?
>
> Frits

Hvad er det for en stang, og hvad bruges den til? Det er da noget af en
fætter.
Ebbe

Fra : Christian jacobsen

Dato : 26-01-06 15:24

Hvad er 11-13 meter omregnet i fod?

Fra : Madsen

Dato : 27-01-06 09:20

http://fiskeskolen.dk/laer_at_fiske/Soefiskeri.doc/grej.doc/medegrej.doc/staenger.doc/

--
Hilsen Madsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-06 15:37

Christian jacobsen wrote:
> Hvad er 11-13 meter omregnet i fod?

36.1 - 42,7 fod

--

Christian

Fra : Madsen

Dato : 27-01-06 09:30

Frits wrote:
> Nogen der ved hvor man kan købe teleskopiske pole stænger på 11-13
> meters længde?
>
> Frits

Ved ikke hvilke der erteleskopiske
http://www.aekvator.dk/sider/Browning%20Katalog2006.htm
--
Hilsen Madsen

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 27-01-06 10:24

Madsen wrote:

> Ved ikke hvilke der erteleskopiske
> http://www.aekvator.dk/sider/Browning%20Katalog2006.htm

Det er ikke nogle priser jeg skal lade konen se.
Ebbe

Fra : Madsen

Dato : 27-01-06 14:07

Ebbe Rasmussen wrote:

> Det er ikke nogle priser jeg skal lade konen se.

Den første var også ved få mig til falde ned af stolen.

http://www.anglinguk.net/beginners/pole/general.htm

Men efter hvad de skriver kan man få 11meters til £100 - £200
--
Hilsen Madsen

Fra : Madsen

Dato : 27-01-06 14:11

Ebbe Rasmussen wrote:

> Det er ikke nogle priser jeg skal lade konen se.

Fandt en til en mere overkommelig pris.
http://www.tackleshop.co.uk/ProductDetails/mcs/ProductID/2574/GroupID/18/CategoryID/151/v/144534d5-4c6e-4fb2-9da1-96a883986b1e
--
Hilsen Madsen

Fra : Frandsen

Dato : 27-01-06 13:23

"Frits" <frits.jensen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvor man kan købe teleskopiske pole stænger på 11-13
> meters længde?

Jeg har før set polestænger hos Sportdres. Måske de har noget på deres
webshop www.sportdres.dk

Fra : SEJ

Dato : 27-01-06 20:15

enig sportdress er det første sted, dernæst hunters house hvor de også er
til seriøst sø fiskeri, bemærk de har 2 forretning på H.C. Ørstedsvej, og
det er den der ligger tæt på å boulevarden.

Fra : Peter

Dato : 27-01-06 15:54

Hej Frits

Du skal sørge for at prøve før du køber, de billige i england vejer
simpelthen så meget at de ikke er en fornøjelse at fiske med.

Prøv en i DK, og find den billigt på nettet. Måske ikke helt fair for
butikken, men den må så tjene på flåd, kroge, line og agn.

Hilsen
Peter

Fra : Søren Nielsen

Dato : 28-01-06 03:08

"Peter" <roedsgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Frits
>
> Du skal sørge for at prøve før du køber, de billige i england vejer
> simpelthen så meget at de ikke er en fornøjelse at fiske med.

Ja, men nu er det ikke fiskeri de skal bruges til.De skal bruges til at
løfte nogle tynde kabler op til en lift, hvorfra der så kan slås en sløjfe
på dem. Der findes et lignende system på langt de fleste danske hoteller,
det er bare de færeste der har kendskab til det. Netop derfor behøves det
ikke være noget super carbon-space-teckno-take a part stads.

Fra : Frits

Dato : 28-01-06 10:44

Nu kommer forløsningen. Stangen skal bruges som lodret antenne til
kortbølgeradio. Den forsynes med en tynd ledning og monteres ca. 8
meter oppe i et træ, så den samlede lodrette længde bliver 20 meter.
Så fungerer den fint, når man som radioamatør vil tale med Australien
og Japan på 80 meter båndet. Jeg har fundet en til kr. 499 hos Jan og
Bo - de skaffer den hjem. Tak for alle indput

Frits (også OZ2Q) - og lystfisker, men det er spin ved kysten

Fra : Madsen

Dato : 28-01-06 18:46

Frits wrote:
> [...]
> Bo - de skaffer den hjem. Tak for alle indput
>
> Frits (også OZ2Q) - og lystfisker, men det er spin ved kysten

Hvem er jan og bo ?
--
Hilsen Madsen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 28-01-06 19:11

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvem er jan og bo ?
> --
> Hilsen Madsen

Jan er næstformand i Radiokreds 37 Nord, og Bo er ham der skaffede lokalerne
i gamle dag, da vi boede ude i Rødovre.