Simpelt hjul til pirkestang.
Fra : Morten Holst

Dato : 23-01-06 22:28

Hej Ng.

Jeg har set nogle ret simple pirkehjul... Jeg kan bare ikke finde ud af hvor
man kan købe dem.

De ligner en stor og klodset udgave af et fluehjul. det jeg har set er hele
hjulet lavet af metal.

Håber nogen kan hjælpe mig.

--

Morten H. Christensen

Fra : Morten Holst

Dato : 23-01-06 22:36

Glemte lige at spørge om der er nogen der ved hvor man kan købe en løs
tæller til linen?

--

Morten H. Christensen

Fra : TA

Dato : 24-01-06 01:08

"Morten Holst" <Stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
hvor
> man kan købe dem.
>
> De ligner en stor og klodset udgave af et fluehjul. det jeg har set er

Måske tænker du på de gamle, dansk-fremstillede CAMO-hjul? Se fx
<http://www.grejsamler.dk/fiskehjul.htm>, 6te nederste billede.

Jeg mener ikke de fremstilles mere.

--
TA

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-01-06 09:07

Morten Holst skrev:
> De ligner en stor og klodset udgave af et fluehjul. det jeg har set
> er hele hjulet lavet af metal.

Bl.a. Daiwa lavede i tidernes morgen harlinghjul, som
ligner fluehjul med dårlig linekapacitet. De er
beregnet til spinnefiskeri efter laks fra båd.
Denne type hjul vil antagelig også kunne benyttes
til pirkefiskeri, selvom jeg tvivler på at de
kan tåle saltvand i længere tid.

Peter Schrøder

Fra : SEJ

Dato : 27-01-06 20:20

Hej Mroten
Hvor store er dine pirke, hvor dybt vand ?
Jeg har imange år brugt 2 ABU rocket hjul med forskellige linetykkelser på,
de er simple og de holder, det første er fra 96 nr 2 er fra 98, og har været
ude mange gange hvert år
-men klodset vil jeg ikke sige og nej jeg har aldrig set et "pirke" hjul der
ligner et flue hjul

mvh
SEJ
-

Fra : Søren Nielsen

Dato : 28-01-06 03:17

"Morten Holst" <Stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> De ligner en stor og klodset udgave af et fluehjul. det jeg har set er
> [...]

Kan du ikke bare slå en rund prut, farve den gennemsigtig, og så vikle linen
op på den?
Så har du da noget der ligner det du beskriver.

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 28-01-06 07:26

Morten Holst wrote:
> Jeg har set nogle ret simple pirkehjul... Jeg kan bare ikke finde ud
> af hvor man kan købe dem.

Jeg bruger dem til drageflyvning, hvorfor vil du have sådan et til
pirkefiskeri?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]