DABS
Fra : Spangkuk

Dato : 22-01-06 16:52

....Hehe...

Via min kærestes uransagelige forbindelser fik vi i dag
leveret ca. 80 dabs U/B (gratis) direkte fra det Jydske.

ØJ, livet er sq underfundigt.

LÆNGE LEVE DABS

Spang

Fra : Thomas

Dato : 22-01-06 20:02

Bakskuld? (Ønsketænkning!)
Hilsen
Thomas

Fra : Spangkuk

Dato : 23-01-06 06:38

> Bakskuld? (Ønsketænkning!)

Yep. Røgede, saltede og tørrede Isinger.

Spang

Fra : Thomas

Dato : 23-01-06 22:54

Hmm... You lucky bastard..... Nå men så må jeg håbe på at jeg finder min
egen jydske connection, der kan forsyne mig. Medmindre jeg skal lave dem
selv (hvis jeg kan (selvom de sjællandske isinger ikke er er så tykke som
de vestjydske)).

Fra : Spangkuk

Dato : 25-01-06 16:16

"Thomas" <thomas@wonderfullspam.dk> skrev i

> Hmm... You lucky bastard.....

Har du da smagt/spist dem før ?

Nu vil jeg gå laaaangt ud over min "almindelige" anonyme
færden her på NG, og tilbyde at sende dig et par stykker
pr. mail.

De er, som du sikkert ved, egnede til forsendelse

Skriv dit navn og adr. her i tråden, og de er på vej....

Spang

Fra : Thomas

Dato : 27-01-06 17:44

Tja, jo jeg har spist en del før. De er svære at skaffe på Sjælland til en
rimelig pris. De smager rigtigt godt men forder en del drikkevarer (saltet).

Du kan finde opskrifter i mange kogebøger. Essensen er at de udvandes (og
trækker væde), og derpå steges. De skal ikke udbenes eller lign.

Jeg synes du skal prøve dem selv. Hvis du opbevarer dem korrekt (fryser
eller koldt), kan de holde sig i lang tid. Ellers mange tak for tilbudet.
Med det antal du angiver har du vel til et årstid.

Fra : Frandsen

Dato : 27-01-06 13:25

> [...]
>
> Via min kærestes uransagelige forbindelser fik vi i dag
> leveret ca. 80 dabs U/B (gratis) direkte fra det Jydske.

Hvordan spiser man sådan nogle?

Fra : Spangkuk

Dato : 29-01-06 12:34

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev

> Hvordan spiser man sådan nogle?

"Som de er". Flåede. De er som beskrevet tørrede, saltede
og let røgede så det er nogle små, hårde sataner

En lille lommekniv bruges til at lirke af de 4 små fileter og
de spises som de er. Smagen er salt, let røget og kraftigt
"fisket".

De spises sædvanligvis sammen med en eller flere kølige
pils og i godt selskab, faktisk som en Sjællænder ville spise
eks. flæskesvær, men bruges også som et mellemmåltid på
farten.

Sommetider bliver de simpelthen bare klippet i 4-5 m.m.
brede strimler på tværs af benene (med benene naturligvis)
og serveret som skrevet før, som flæskesvær for en Sjællænder.

Sidste variant kræver nok lidt tilvænning.

Spang