win2000, dos og lydkort
Fra : Lothario

Dato : 12-06-01 14:20

Jeg vil gerne køre et musikprogram i dos, derfor har jeg lavet en
opstarts-diskette, der virker fint (dog loader den ikke himem, men det er en
anden sag). Når jeg starter prorgrammet går det uden gnidninger. Det
fortæller mig at jeg et soundblaster 16 port 220 osv. Men når jeg vil
afspille en fil kommer der ingen lyd ud. Hvad kan der være galt? Jeg husker
noget med at man kan tilføje en linie i config.sys hvor man informerer om
port irq osv, men er den vigtig? I så fald, hvordan skal den skrives?

På forhånd tak

Moe

Fra : JK

Dato : 12-06-01 14:49

"Lothario" <iamnot@hippie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget med at man kan tilføje en linie i config.sys hvor man informerer om
> port irq osv, men er den vigtig? I så fald, hvordan skal den skrives?

Jeg har ikke lige præcis det lydkort du har (jeg har et SB Live 5.1), men
måske virker dette også for dig (?) - under installationen af drivere, blev
jeg spurgt, om jeg ville installere drivere til Dos, så måske mangler du
bare at få installeret Dos-drivere ?

/JK

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-06-01 14:51

"Lothario" <iamnot@hippie.dk> wrote in

> Jeg husker
> noget med at man kan tilf›je en linie i config.sys hvor man i>
nformerer
> om port irq osv, men er den vigtig?

Uden den, ingen lyd.

http://techsupport.ea.com/how_to/settings.htm