if $php_self == index.php
Fra : Martin

Dato : 12-06-01 13:10

Hvorfor virker dette nede ikke ??

Har også prøvet med "index.php" men det virker heller ik..
Ingen fejl eller nout andet....!
Den viser det bare ikke.!

if ($php_self == index.php) { ?>

Davs.. dude...

<? } ?>

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk

Fra : Peter Kjær Monsson

Dato : 12-06-01 13:27

Martin <martini@mailme.dk> skrev:
> Hvorfor virker dette nede ikke ??
>
> Har også prøvet med "index.php" men det virker heller ik..
> Ingen fejl eller nout andet....!
> Den viser det bare ikke.!
>

> if ($php_self == index.php) { ?>

Mangler der ikke / før index.php? Altså /index.php

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 12-06-01 13:31

"Martin" <martini@mailme.dk> wrote in message
> Hvorfor virker dette nede ikke ??
>
> Har også prøvet med "index.php" men det virker heller ik..
> Ingen fejl eller nout andet....!
> Den viser det bare ikke.!
>

> if ($php_self == index.php) { ?>
^^^^^^^^^ det er der ikke noget der hedder, derimod $PHP_SELF *ER* der
noget der hedder.. desuden skal index.php være omsluttet af enten ' eller ".

Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at echo den ud allerførst, så kan du se
hvilken værdi den har..og kode ud fra det. (f.eks. /index.php eller
/test/index.php osv..)

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Jonas Delfs

Dato : 12-06-01 13:42

"Martin" <martini@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor virker dette nede ikke ??
>
> Har også prøvet med "index.php" men det virker heller ik..
> Ingen fejl eller nout andet....!
> Den viser det bare ikke.!
>
> if ($php_self == index.php) { ?>

Som Nezar siger skal $PHP_SELF være uppercase.
Desuden giver $PHP_SELF den fulde sti fra roden af dit webhotel, og ikke kun
filnavnet.
Kig på http://php.net/basename
Der skal også " om index.php

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" - Christian Jørgensen

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 12-06-01 19:17

Du kunne jo bare tjekke om $PHP_SELF indeholder strengen "index.php".
F.eks.:
<?
if(strstr($PHP_SELF,"index.php")){
   echo "Davs dude.";
}
?>
--
Anders K. Madsen :: http://madsen.sjovedyr.dk :: #118263303

   God spoke to me, no not Linus Torvalds or Richard Stallman, but God...
   "cat vmliuz-2.4.2-2 > /dev/audio"
   --
   Microsoft is not the answer.
   Microsoft is the question.

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 12-06-01 20:04

Prøv dette:

<?php
$fil = basename($PHP_SELF);
if ($fil == "index.php") {
echo "Davs.. dude...";
}
?>

Fra : Martin

Dato : 12-06-01 20:48

On Tue, 12 Jun 2001 21:04:04 +0200, "Andreas Haugstrup - solitude.dk"
<admin@solitude.dk> wrote:

>Prøv dette:
>
><?php
>$fil = basename($PHP_SELF);
>if ($fil == "index.php") {
>echo "Davs.. dude...";
>}
>?>

He.. lige den
Denne virker...

Men lige et andet ? hvor vi nu er igang... jeg har da brugt $php_self
som lowercase og det virkede da fint nok?

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 12-06-01 21:16

> He.. lige den
> Denne virker...

Det er det da fedt at du ikke gider prøve at forstå ens svar før der ligger
kildekode og venter...
Det var LIGE præcist mit svar... hvis du havde gidet kigge i manulen på det
link jeg oven i købet havde skrevet til dig..

Fra : Martin

Dato : 12-06-01 22:32

[SNIP]

> [...]
>Det var LIGE præcist mit svar... hvis du havde gidet kigge i manulen på det
>link jeg oven i købet havde skrevet til dig..

Nu var det sådan at jeg fik alle svarene på 1 gang, da jeg var lidt
offline!

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk