Hdparm server lydløs
Fra : Rune Gøgsig

Dato : 12-06-01 09:31

Hej gruppe
Jeg har lavet en lille server som skal kører heletiden. Det er jo meningen
med en server.
Men da jeg skal bo i samme rum som den må den godt være lydløs.
Det er den også i 10 minutter når man har har bedt harddisken om at spinde
ned med hdparm -S5 /dev/hda

Men hvordan sørger jeg for at den ikke spinder op efter 10 minutter kan jeg
udsætte nogle cron job, eller hvad er det som får harddisken til at spinde
op ??

Rune G

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 12-06-01 17:16

Rune Gøgsig wrote:

> [...]
> udsætte nogle cron job, eller hvad er det som får harddisken til at spinde

sysklogd, crond, samba er med til spinde harddisk op, fordi de alle skal
enten skal læse eller skrive. Luk dem evt. ned.

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Clemme

Dato : 12-06-01 23:08

"Mikkel Bundgaard" <mikkel_b@post8.tele.dk> wrote in message
> sysklogd, crond, samba er med til spinde harddisk op, fordi de alle skal
> enten skal læse eller skrive. Luk dem evt. ned.
>
> MVH Mikkel Bundgaard

kunne man alternativt ikke få syslogd til at logge til et lille ram drev og
så gemme den hver X minut?
det er altid rart at have sin log ved sig IMO

Mvh
Martin AKA. Clemme