Kat med hundevaner?
Fra : christinaterry@gmail~

Dato : 13-01-06 15:30

Hej alle Kattemennesker

Jeg har jo for nyligt taget en lille hittekilling til mig, som jeg har
valgt at beholde. Nu er hun og jeg virkelig ved at lære hinanden at
kende. Til min store fornøjelse har hun nogle pudsige træk, jeg
aldrig før har oplevet ved katte (havde altid kat i min barndom, og et
ok sammenligningsgrundlag:)). Derfor vil jeg lige dele dette med jer
andre.
Og har også brug for et godt råd..

Først til det sjove: jeg og katten har i den sidste uges tid opfundet
en leg, hvor jeg kaster en legetøjsmus gennem rummet, som hun så
'apporterer' efter i vild fart. Hun tager den i munden, afleverer den,
og med et spændt blik venter hun på den bliver smidt igen, hvorefter
hun afleverer den igen. Dette kan foregå over en rum tid. Et det mig
der er forblændet over dette lille vidunder:) eller har I andre
oplevet lignende?

Og til det gode råd: Jeg har et katte-toilet med gennemsigtig dør,
men hun kan simpelthen ikke finde ud af at bruge det, hvis døren er
sat i. Er der nogen måde man kan træne hende til at lære at bruge
døren?

Bedste hilsner
Christina

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 13-01-06 16:00

Hej Christina
Vores første Skovkat kunne vi også lege apport med. Sören Student er ved
at finde det sjovt også. Jeg kan anbefale dig at læse Klikkertræning af
Katte, skrevet af Karen Pryor, der kan du få mange gode ideer til at
videreudvikle din kats intelligens. Held og lykke.
mht. lågen på kattetoilettet: fjern den låge. Hovedsagen er der er tag
på, men flapdøren er ikke nødvendig. Den kan være en plage, den kan
holde støvet indenfor når katten skraber, hvilket kan genere kattens
øjne. Og så kan flappen, som du måske har læst andet sted på siden, give
klemte poter eller haler, ved killinger eks.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 13-01-06 16:45

christinaterry@gmail.com wrote:
> [...]
> hun afleverer den igen. Dette kan foregå over en rum tid. Et det mig
> der er forblændet over dette lille vidunder:) eller har I andre

Vores Somali apporterede også meget da de var mindre - nu gider de ikke.
Blonde han apporterede også mus og han blev ved og ved. Dino apporterede
fjerkost kattelegetøjet, og her skulle man også smide det hele tiden. Selv
når man gik i seng kom de slæbende med mus og fjerkost. Så lagde jeg det
under hovedpuden, for noget søvn skulle man jo have.:)

> [...]
> men hun kan simpelthen ikke finde ud af at bruge det, hvis døren er
> sat i. Er der nogen måde man kan træne hende til at lære at bruge

Det kan jeg ikke hjælpe med, vi bruger åbne bakker

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-01-06 17:17

On 2006-01-13 15:29:45 +0100, christinaterry@gmail.com said:

> . Et det mig
> der er forblændet over dette lille vidunder:) eller har I andre
> oplevet lignende?

Næh, det kender jeg også godt Donna apporterer, Ditte gør ikke.
Jeg tror det er ret udbredt. For nogle racer er det endda så
almindeligt, at det ligefrem står i beskrivelsen af deres temperament i
diverse kattebøger.
--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk

Fra : christinaterry@gmail~

Dato : 13-01-06 17:55

Tak for svar alle..

Der røg min teori om vidunderkatten, der godt nok er en ganske
almindelig gråstribet huskat.. hø hø.. Men sjovt er det nu! Jeg
vågner også dagligt med en samling mus i sengen, hyggeligt:)

Hvad angår toilettet, well - så må dør jo være dør.

God weekend
Christina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-01-06 23:59

On 2006-01-13 17:54:33 +0100, christinaterry@gmail.com said:

> Der røg min teori om vidunderkatten

Selvfølgelig er det en vidunderkat - det er de da allesammen
Og det er bare så herligt at se misling komme med sin fangst og stolt
aflevere den.