Katten ringede til alarmcentralen
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-01-06 13:35

http://www.aftenposten.no/nyheter/dustoreverden/article1189167.ece

Hvis det er rigtigt, så er det simpelthen fantastisk.

Mvh Trine

Fra : fam. Ager

Dato : 03-01-06 13:49

> http://www.aftenposten.no/nyheter/dustoreverden/article1189167.ece
>
> Hvis det er rigtigt, så er det simpelthen fantastisk.
>
> Mvh Trine
------------

sødt... måske, hvis katten har lært at den får positiv opmærksomhed ved det
den her lært, og har husket det i situationen hvor ejeren har ligget passivt
hen, har den måske forsøgt at fange hans opmærksomhed ved at gøre hvad den
engang lærte??
nu har jeg clikkertrænet mine hunde, de har lært en række tricks, nogle
gange når jeg sidder og er rigtig kedelig og ser tv, kan en af dem godt
komme hen, og helt af sig selv, udføre nogle af de ting vi har trænet med, i
et forsøg på at fange min opmærksomhed, det samme kan jo godt gøre sig
gældende her med katten?
mvh. marie

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-01-06 15:14

On 2006-01-03 13:34:49 +0100, Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> said:

> http://www.aftenposten.no/nyheter/dustoreverden/article1189167.ece
>
> Hvis det er rigtigt, så er det simpelthen fantastisk.
>
> Mvh Trine

Tjah, hvis det hjælper på troværdigheden, så var historien også i
nyhederne i TV forleden (TV2, tror jeg..) Med interview med både
katteejeren, alarmcentralen - og billeder af hovedpersonen, en spinkel
køn rødtabby. Ejeren, der er handicappet, skulle fra sin seng til sin
kørestol, men faldt. Mens han lå dér, hørte han pludselig en stemme fra
kaldeanlægget, der spurgte om alt var OK? Næh, svarede han, faktisk
ikke - men hvordan ved du det? Jo, de havde fået et opkald via
nødtasten.. Det kunne faktisk kun være katten, der havde trykket på
tasten.
--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk

Fra : Gert

Dato : 03-01-06 22:52

On Tue, 3 Jan 2006 15:14:01 +0100, Ann Rudbeck
<webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote:

>.. Det kunne faktisk kun være katten, der havde trykket på tasten.

Den kunne vel også have trådt på telefonen ved et simpelt uheld !

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-01-06 00:09

On 2006-01-03 22:51:54 +0100, Gert <Gert@yahoo.com> said:

> Den kunne vel også have trådt på telefonen ved et simpelt uheld !

Naturligvis
Men det er stadig et lykketræf og meget heldigt for ejeren at han havde kat

Fra : stationaer

Dato : 03-01-06 15:39

> http://www.aftenposten.no/nyheter/dustoreverden/article1189167.ece
>
> Hvis det er rigtigt, så er det simpelthen fantastisk.
>
> Mvh Trine

Katte er ret intiligente når det kommer til stykket
Vores har da lært at åbne skabet med guffere i .. Heldigvis har den endnu
ikke fundet ud af hvordan bøtten åbnes.

Men ellers så træner vi da både at sidde pænt og ligge sig over i kruv m.m.
Startede faktisk med at det var hunden der skulle lære det .. Men katten
fandt jo hurtig ud af at det gav frolic guffer at gøre det man skulle

Tøsen

Fra : Hanne Engermann

Dato : 04-01-06 02:30

> Trine Kornum Christiansen skrev:
> http://www.aftenposten.no/nyheter/dustoreverden/article1189167.ece
>
> Hvis det er rigtigt, så er det simpelthen fantastisk.
>
> Mvh Trine

Selvom vores katte selvfølgelig er helt unikke og super kloge ;>D tror
jeg alligevel, det var mere held end forstand.

Men jeg har (før jeg fik en anden model) måttet sætte en kraftig elastik
rundt om min telefon, for når den ringede, var der hver gang en kat, der
straks vippede røret af. Og jeg fik gentagne gange beskeder fra folk,
der havde ringet, når jeg ikke var hjemme, om, at telefonen skam blev
taget, men så var der kun en masse skramlen og pusten i røret.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 04-01-06 12:29

> [...]
> der havde ringet, når jeg ikke var hjemme, om, at telefonen skam blev
> taget, men så var der kun en masse skramlen og pusten i røret.

PS: Glemte at skrive, at de også kunne finde på det, selvom telefonen
ikke ringede. Men forklaringen er nok, at de på et tidspunkt tilfældigt
har vippet røret af, og så "brummer" telefonen jo og er derfor blevet
til et sjovt stykke legetøj.