Hvad er forskellen?
Fra : Chico

Dato : 02-01-06 23:06

Hej til alle!

Først godt nytår *S*

Har et spørgsmål, kan i forklare mig forskellen på main coon katte racen.
Har set navne som blochet, tabby og blochet tabby?

Hvis i har et link, hvor jeg kan læse om dette, så modtager jeg det gerne.

Mvh. Johnny

Fra : Sabina H.

Dato : 02-01-06 23:19

Chico wrote:
> Hej til alle!
>
> Først godt nytår *S*
>
> Har et spørgsmål, kan i forklare mig forskellen på main coon katte
> racen. Har set navne som blochet, tabby og blochet tabby?

det du efterlyser er beskrivelser af farvetegningerne...
blotched, kan oversættes til "plettet", og kan kategoriseres som større
plamager i forskellige farver på katten.
tabby er forskellige varianter af det man kalder "tigerstribet", der er
flere forskellige under "kategorier"
blotched tabby er så en plettet tigerstribet mis*G* altså en mis hvor
tigerstriberne ligger mere som iregulære pletter i mindre pletter.....

> Hvis i har et link, hvor jeg kan læse om dette, så modtager jeg det
> gerne.

her kan du se billeder af de forskellige tabbyvarianter
http://www.penmarric.ns.ca/Pedigree/catbreeds/tabbycat.htm

og her kan du også se lidt forskellige ;)
http://www.norskskovkat.dk/english/colours.asp

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 02-01-06 23:29

Hej Johnny
Tabby er kattegenetikkens betegnelse for pelsmønster.
Spottedtabby er en kat med pletter
Makreltabby er stribet
Blotchedtabby (klassisk tabby) er et marmoreret pelsmønster
Tickedtabby er en kat med striber på benene og i hovedet. En ensfarvet
krop.

Håber det kan hjælpe dig.
Du kan bla. slå op i www.norskskovkat.dk

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen www.librian.dk
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : DK-Pisik Katteri

Dato : 03-01-06 00:35

Hej Johnny

Godt nytår til dig også.

Her kan du se en god forklarring samt billede af de forskellige tabby
mønstre.

http://felesgrata.dk/FIFe/GeneralPart/patterns.htm

venlig hilsen
Inger Kaya
DK-Pisik
http://www.pisik.dk

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 03-01-06 12:59

> [...]
> Har set navne som blochet, tabby og blochet tabby?
>
> Hvis i har et link, hvor jeg kan læse om dette, så modtager jeg det gerne.

Hej Johnny

www.norskeskovkatte.info kan du også finde lidt forskellige ting om
farver og møstre+billeder

God fornøjelse med det :)