Berygtet dyrlæge: Jens Breth Hansen starte~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 31-12-05 00:04

Nystartet dyreklinik i Silkeborg's centrum, Jens Breth Hansen starter ny
klinik:

Dr.Løwes dyreklinik
v/dyrlægerne
Madsen & Jensen
Hostrupsgade 17D st.tv. Silkeborg

Citat vedr. Jens Breth Hansen
(23. september 2005 / Århus Stifttidende)

Fødevareregion Århus:

"- Vi mener, at Jens Breth Hansen har overtrådt reglerne i Dyrlægeloven.
Blandt andet har han udleveret katte, der stadig var i narkose, siger
dyrlæge i Fødevareregion Århus, Catharina Eggers. - Det er skærpende
omstændigheder, at Breth Hansen nu gør det igen, selv om han har været i en
lignende sag i 2002."

Læs mere:
www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : Steffen Hansen

Dato : 31-12-05 00:49

Thomas Jacobsen wrote:
> [...]
> dyrlæge i Fødevareregion Århus, Catharina Eggers. - Det er skærpende
> omstændigheder, at Breth Hansen nu gør det igen, selv om han har været i en

Jeg har simpelthen ikke begribeevne nok til at forstå hvordan den mand
stadig har et kort der står "Certificeret Dyrlæge" på...

/* Ryster hovedet i afmagt */

/S

Fra : Puntofisken

Dato : 31-12-05 00:57

> Jeg har simpelthen ikke begribeevne nok til at forstå hvordan den mand
> stadig har et kort der står "Certificeret Dyrlæge" på...
>
> /* Ryster hovedet i afmagt */
>
> /S

Så er vi flere - det er skræmmende. Hvor meget skal der til, før manden får
frataget sin autorisation?

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 31-12-05 01:04

Steffen Hansen wrote:

> Jeg har simpelthen ikke begribeevne nok til at forstå hvordan den mand
> stadig har et kort der står "Certificeret Dyrlæge" på...

Pinligt at det kan lade sig gøre i dagens Danmark. Myndighederne svigter
konstant ved ikke at få dette undersøgt til bunds = gå ind i sagen. Og
smertefuldt for mange dyr desværre.

/ Thomas

Fra : johny møller

Dato : 31-12-05 09:28

jeg ved kun lidt om ham her inde fra. meen hvis det har været muligt at
slæbe ck i retten kan man så ikke gøre det med ham også????
at ck ikke er god mod sine egne dyr (ifølge nogen herinde) er selvfølgelig
ikke i orden og det skal stoppes!!! men at en mand kalder sig dyrlæge og
ikke behandler vores dyr ordentligt er for meget at se katastrofalt han må
og skal stoppes.
kunne det ikke være gruppens nytårsfortsæt???
stop med at jagte ck lad retten klare det nu og så brug kræfterne på
dyrlægen.
hvis alt om ck er sandt (det der bliver skrevet snart alle steder skal hun
stoppes misforstå mig ikke men jeg mener bare en dyrlæge er sku da mere
farlig.

godt nytår hilsen
bettina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 31-12-05 09:43

Hej Bettina

Der har faktisk været investeret endnu mere tid og kræfter i JBH, end der
har i CK, jeg har en A4 mappe fyldt med pæne intetsigende breve fra
myndigheder og politikere, hvor de pænt vasker deres hænder.

Man kan kun håbe at efterhånden som vores langsommelige retssystem kommer
igennen alle de sager der ligge om ham, incl. skattesnyd og sager som
rangere højere end dyrevelfærd, at det bliver så dyrt for ham at han opgiver
) og så selvfølgelig lige som med CK, sørge for at folk VED hvad de går
ind til hvis de bruger ham.

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : johny møller

Dato : 31-12-05 13:40

jeg forstår ikke en kuk af dansk lovgivning.
hvis en mekaniker er for sløset med sit arbejde på hans værksted lukke.
er en læge ukorrekt over for sine patienter må han ikke længere kalde sig
læge.
men er en dyrlæge skadelig for dyrene må han stadig kalde sig for dyrlæge og
have en eller flere klinikker.
det har taget tid men det er alligevel lykkedes jeres store arbejde at få ck
i retten.
så mon ikke os at det vil lykkedes at få jbh i retten
jeg håber det
især nu hvor han kommer til "min" by jeg har hele formiddagen sendt mobile
advarsler rundt til alle jeg kender med dyr.

godt nytår.

hilsen
bettina

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 31-12-05 13:34

> ....jeg mener bare en dyrlæge er
> sku da mere farlig.
>
> godt nytår hilsen
> bettina

Og vil lige tilføje, at når rygterne og kunderne går hånd i hånd, så flytter
han såmænd bare adresse til en ny by, som dette indlæg er bevis på. Nu er
det Silkeborg der hænger på den. Folk læser EkstraPosten i Silkeborg, hvor
han annoncerer i, og hopper på hans discount priser. OG discount behandling.
Det er sørgeligt.

Derfor startede vi også www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk pga vi oplevede en
kat døde efter en almindelig sterilisation hos Dyrlæge Breth Hansen. Og hans
arrogante vrede facon håber jeg aldrig I kommer til at opleve.

Mvh Thomas

Fra : Pia Nave

Dato : 03-01-06 19:38

Thomas Jacobsen wrote:
> Nystartet dyreklinik i Silkeborg's centrum, Jens Breth Hansen starter ny
> [...]

Ja, jeg tænkte sg* nok det var ham, da jeg så reklamen i lokalavisen.
Jeg hæftede mig nemlig også ved discount-priserne. Man får helt lyst til
at skrive en lille notits til skræk og advarsel i selv samme avis!
Jeg bor og arbejder selv i Silkeborg, og kender derfor en del der holder
dyr. Dem vil jeg da lige informere lidt.

Men det er simpelthen perverst, at fjolset til stadighed kan få lov at
drive praksis

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Steffen Hansen

Dato : 03-01-06 20:24

Pia Nave wrote:

> [...]
> dyr. Dem vil jeg da lige informere lidt.
>
> Men det er simpelthen perverst, at fjolset til stadighed kan få lov at

Jeg sidder selv på Nørrebro, så der er pænt langt til Silkeby.. Kender
du/I ikke nogen som kan overtales til at sætte lidt skilte op ?.. Sådan
på et nærmere uspecificeret tidspunkt på den anden side af midnat ?..
Jeg snakker IKKE om hærværk, men en 8-10-12 skilte med advarsler, evt.
løbesedler med de bedste (værste ?) fra
http://www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk/ ?

Hvis nogen skulle kunne finde på den slags, skal jeg gladeligt smide de
første 100 kroner til print af løbesedler...

Mvh.
Steffen

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-01-06 18:45

Steffen Hansen wrote:

> Jeg sidder selv på Nørrebro, så der er pænt langt til Silkeby.. Kender
> du/I ikke nogen som kan overtales til at sætte lidt skilte op ?..>
> Mvh.
> Steffen

Der er en demonstration på vej!
http://www.dr.dk/regioner/aarhus/forside.htm

Direkte link til artikel:
http://kortlink.dk/dr/2axs

LÆS også artiklen her:

Demonstration mod udskældt dyrlæge
04. jan. 2006 17.28

En udskældt dyrlæge har åbnet klinik i Silkeborg, og han har straks fået
lokale dyrevenner på nakken.

Dyrlægen Jens Breth Hansen har en stribe klagesager bag sig for
fejlbehandling af kæledyr, og derfor vil en række østjyske dyre-ejere senere
på måneden gå på gaden og demonstrere ved klinikken i Silkeborg.

En af arrangørerne er Carina Hansen fra Århus, der også hører til Breth
Hansens tidligere kunder.

- Jeg tænker på, hvordan han kan få lov til at blive ved. Han åbner jo bare
en ny klinik igen og igen. Nu vil vi demonstrere, så vi kan blive hørt. Der
er jo så mange sager i mod ham, siger Carina Hansen, som selv har fået to
katte sterealliseret hos Jens Breth Hansen.

Jens Breth Hansen benægter overfor Midtjyllands Avis, at han er ejer af
klinikken, der angiveligt er bestyret af "Dyrlægerne Madsen og Jensen".

- Jeg er bare hjælper, siger Jens Breth Hansen, der dog ikke ønsker at
fortælle, hvem de andre dyrlæger er

I radio - virker ikke lige nu...:
mms://wms.dr.dk/storage/regioner/Aarhus/auto/1630Wed.wma
mms://wms.dr.dk/storage/regioner/Aarhus/auto/1730Wed.wma

MVH Thomas

Fra : Hanne Engermann

Dato : 04-01-06 19:09

> Thomas Jacobsen skrev bl.a:

> Der er en demonstration på vej!
> http://www.dr.dk/regioner/aarhus/forside.htm

Tak for info Thomas. Håber på, du også informerer om det videre forløb.
Det er bare under al kritik, at det skal være "folk på gaden", der tager
affære og ikke de offentlige myndigheder, der forlængst burde have
frataget ham hans autorisation. - Gad vide, hvad der egentlig skal til?

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-01-06 20:49

Hanne Engermann wrote:

> [...]
> gaden", der tager affære og ikke de offentlige myndigheder, der
> forlængst burde have frataget ham hans autorisation. - Gad vide, hvad

Jeg skal nok informere!

Det er præcist det der er under AL kritik, at i et land som vores at dette
kan lade sig gøre. Jeg fatter det ikke.. Det er så pinligt med bla.
Fødevaredirektoratet at de ikke tager ordentlig affære. Hvorfor ikke komme
på kontrolbesøg??

Dog er der måske et lille gennembrud da omtale sag med Carina nu lander i
rettet. Men hvis han nu igen igen igen bare slipper med en bøde - som han jo
bare betaler? Ak.. Men han slipper aldrig.

Mere omkring Breth på Google - han kan mange ting:
http://kortlink.dk/google/2axy

Hold løbende øje med www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk

/ Thomas

Fra : Steffen Hansen

Dato : 04-01-06 21:51

Thomas Jacobsen wrote:

> Mere omkring Breth på Google - han kan mange ting:
> http://kortlink.dk/google/2axy

Hyggelig fætter må man sige.. Hvorfor er det aldrig folk som ham der
bliver ramt af et afsporet godstog ?...

/S

Fra : Steffen Hansen

Dato : 04-01-06 19:15

Thomas Jacobsen wrote:

> Der er en demonstration på vej!
> http://www.dr.dk/regioner/aarhus/forside.htm
>
> Direkte link til artikel:
> http://kortlink.dk/dr/2axs
>
> MVH Thomas

Takker !... Godt at se, men som Hanne siger - hvordan i
alverden kan det være meningen at Menigmand skal på gaden
for at stoppe sådan en klovn...

Mvh - og igen, tak,
Steff

Fra : Denise

Dato : 04-01-06 19:14

Thomas Jacobsen wrote:

> Der er en demonstration på vej!
> http://www.dr.dk/regioner/aarhus/forside.htm
>
> Direkte link til artikel:
> http://kortlink.dk/dr/2axs

Det er godt gået af dem derovre
Vi har også fået opdateret katteinfo og skal lige have ordnet fritid-dyr-kat
også

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Denise

Dato : 05-01-06 22:16

Denise wrote:

> Det er godt gået af dem derovre
> Vi har også fået opdateret katteinfo og skal lige have ordnet
> fritid-dyr-kat også

Så har Jette den gutterquinde rettet www.dk-fritid-dyr-kat.dk mht dyrlægen.
Der er kommet en Dyrlægeadvarsel i venstre side på forsiden

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Pia Nave

Dato : 04-01-06 20:40

Pia Nave wrote:

> Ja, jeg tænkte sg* nok det var ham, da jeg så reklamen i lokalavisen.
> Jeg hæftede mig nemlig også ved discount-priserne. Man får helt lyst til
> at skrive en lille notits til skræk og advarsel i selv samme avis!

Besvarer lige mit eget indlæg
I dagens udgave af Midtjyllands Avis, er der en hel forside med info og
advarsler om hans nye klinik. Der gengives også nogle af klagepunkterne
på ham, og der står bl.a. også om evt. demonstrationer foran hans
klinikker i Århus, Silkeborg, Horsens og Kolding.
Det er _så_ positivt, at medierne også vil tage kampen op, når
myndighederne tilsyneladende ikke evner det!
Håber i hvert fald på at høre det endelige mht. demonstrationerne.

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-01-06 20:48

Pia Nave wrote:

> [...]
> myndighederne tilsyneladende ikke evner det!
> Håber i hvert fald på at høre det endelige mht. demonstrationerne.

Mange tak for info!!
/ Thomas

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-01-06 21:02

Lige nu ser det ud til at demonstrationen i Silkeborg bliver d. 25/1 ved
9-9.30 tiden, og hvis der nu sidder nogle i området, og ikke har andet at
lave så er jeg sikker på at I er velkomne ))

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : Bente Petersen

Dato : 04-01-06 21:53

> [...]
> 9-9.30 tiden, og hvis der nu sidder nogle i området, og ikke har andet at
> lave så er jeg sikker på at I er velkomne ))

Tak for oplysningen Marianne , jeg vil gøre hvad jeg kan for at tromme
nogen sammen ))

Med venlig hilsen
Bente Petersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-01-06 23:59

Bente skrev
<Tak for oplysningen Marianne , jeg vil gøre hvad jeg kan for at tromme
nogen sammen ))>

Det lyder rigtig godt Bente, det kunne være godt hvis katteinfo også var
repræsenteret, så find bare stortrommen og højtaler frem ))

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : Denise

Dato : 05-01-06 06:37

Bente Petersen wrote:

> Tak for oplysningen Marianne , jeg vil gøre hvad jeg kan for at tromme
> nogen sammen ))
>

> Med venlig hilsen
> Bente Petersen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Super Bente. Sådan nogle skal bare have med grovfilen

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-01-06 20:53

> I dagens udgave af Midtjyllands Avis, er der en hel forside med info

http://www.midtjyllandsavis.dk/default.asp?artikelid=4581

Helle Maagaard, Kjellerup, er en af de katte-ejere, der er
bekymret over den nye dyreklinik i Silkeborg. Dyrlægen bag klinikken har
haft en lang række klager fra dyreejere, der mener, at han er skyld i deres
dyrs lidelser eller død. Foto: Jakob Stigsen Andersen

Omstridt dyrlæge rykker til Silkeborg
Jens Breth Hansen har en stribe klagesager bag sig. Dyrevenner vil
demonstrere foran hans klinik i Silkeborg
En omstridt dyrlæge med en stribe klager og flere politianmeldelser
bag sig har åbnet en dyreklinik i Silkeborg.

Det drejer sig om dyrlæge Jens Breth Hansen, Århus, der under navnet
Dr. Løwes Dyreklinik v. dyrlægerne Madsen og Jensen tilbyder behandling af
kæledyr i en klinik på Hostrupsgade.

I øjeblikket er Århus Politi ved at behandle en sag om overtrædelse af
dyrlægeloven i forbindelse med en sterilisation af to katte, hvor de blev
udleveret, mens de stadig var i narkose. Den ene kat var tæt på at dø.

Dyrlægen har været meldt til politiet i en lignende sag, og der har
været en stribe af klager over ham.

I perioden 1995-97 var der 13 uafhængige klager til kredsdyrlægen
under Veterinær- og Fødevaredirektoratet. De efterfølgende år var der endnu
et par klager, der er blevet behandlet i Den Danske Dyrlægeforenings
klientklageudvalg.

Jens Breth Hansen meldte sig ud af dyrlægeforeningen, da det etiske
nævn i foreningen ville give ham en bod på 10.000 kr. for at give
dyrlægeforeningen et dårligt ry.

Læs hele artiklen i Midtjyllands Avis Af Kenneth Husum
Offentliggjort 4-1-2006 kl. 12:00

(Mvh Thomas)