Netgear RT311 router
Fra : Christopher Højsbo

Dato : 12-06-01 11:40

Hej

Er der nogen som ved om ovenstående router kan bruges sammen med TeleDanmark
Bredbånd ??
Her er lidt data :
http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=4&yrp=12&zrp=54

På forhånd tak

Hilsner

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 12:06

"Christopher Højsbo" <christopher@juize.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som ved om ovenstående router kan bruges sammen med
TeleDanmark
> Bredbånd ??

Den kan den.
Til dig og alle andre:
Kig efter om den kan klare dhcp på ydersiden

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Christian Andersen

Dato : 12-06-01 12:10

Martin Højriis Kristensen wrote:

>Til dig og alle andre:
>Kig efter om den kan klare dhcp på ydersiden

Hvor står det helt specifikt på den side?

--
Mvh, Christian

"Eat Snacky Smores!"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 12:36

"Christian Andersen" <19w9bq2h31001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor står det helt specifikt på den side?

Det var denne der ledte mig til mit gæt:
Routing Protocols:
TCP/IP, RIP-1, RIP-2, DHCP, NAT, PPTP, PPPoE

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 12-06-01 12:56

Tak Martin....

Så vidt jeg har forstået skal en router kunne forbinde til modemet via
PPPoE, men om DHCP er understøttet enten på indersiden og ydersiden ved jeg
ikke.
Der står jo bare at den understøtter DHCP....
- Det kan vel ligeså godt betyde at den kan fungere som DHCP-server, som
det kan betyde at den kan modtage sin eksterne ip fra en DHCP-server eller
hvad ??

Har det noget at sige at jeg har valgt en løsning med fast ip adresse ??

Hilsner

Christopher

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9g4t12$ivq$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 13:39

> Så vidt jeg har forstået skal en router kunne forbinde til modemet via
> PPPoE

Ikke ved BB|ADSL, der skal ydersiden blot dhcp-requeste en IP

> - Det kan vel ligeså godt betyde at den kan fungere som DHCP-server, som
> det kan betyde at den kan modtage sin eksterne ip fra en DHCP-server eller
> hvad ??

Ja, det kan det godt. Mit gæt vil dog være at der er indbygget en
DHCP-klient

> Har det noget at sige at jeg har valgt en løsning med fast ip adresse ??

Nej