Hvor gammel er det synd for den?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-01-06 10:36

Bison Frise:

Hvor gammel er for gammel til at blive gravid? Hvornår er det "synd" for
den?

--
Per, Esbjerg

Fra : Leyna

Dato : 14-01-06 11:15

On Sat, 14 Jan 2006 10:35:33 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Bison Frise:
>
>Hvor gammel er for gammel til at blive gravid? Hvornår er det "synd" for
>den?

Det er der meget delte meninger om, men hvis du er i tvivl om at din
hund kan klare det, så rådfør dig med din dyrlæge.

Jeg stod selv med en 11 år gammel tæve ( chihuahua-blanding), som så
ud til at være gravid for første gang. Min dyrlæge gav grønt lys for
at hun kunne føde, men det skulle være noget vi nøje overvågede, og
der ville nok ikke blive tale om at hunden kunne klare mere end en
enkelt hvalp.

Det viste sig heldigvis at være en falsk graviditet. Vi ønskede IKKE
hvalpe, og det var kun et uheld at hun overhovedet var sluppet ud, men
når drifterne ta'r over, såeh...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-01-06 16:05

Der er også et spørgsmål om hvilekn type hund her. En Grand Danois
er meget gammel med 8 år, hvis den overhovedet bliver så gammel, og
vil givetvis ikke kunne klare et kuld hvalpe mens en hund i 10 kilos
klassen holder sig "længere ung".

Hilsen Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-01-06 16:38

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er meget gammel med 8 år, hvis den overhovedet bliver så gammel, og
> vil givetvis ikke kunne klare et kuld hvalpe mens en hund i 10 kilos

Derfor startede jeg mit indlæg med "Bison Frise" ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-01-06 16:04

> Bison Frise:
>
> Hvor gammel er for gammel til at blive gravid? Hvornår er det "synd" for
> den?
>

> --
> Per, Esbjerg

Hej Per

Som ½ rettesnor, plejer jeg at sige Max 5 år, som førstegangsfødende.

M.V.H....Benny..