Løbetid = sær ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 11-01-06 10:28

Vores westie på 2½ år er i løbetid for 4. gang og vi synes at for hver
løbetid, bliver hun mere og mere sær..
Engang lå hun bare og sov i en uge mens det stod på (det samme gør vores
anden westie tæve) men de sidste par gange er hun blevet mere aktiv og
ønsker meget mere opmærksomhed. Hun piver meget .. faktisk konstant hvis hun
ikke får opmærksomhed, hun går hen til havedøren og piver fordi hun vil ud,
men så vil hun ikke ud når man åbner osv..
Hun spiser fint, har faktisk mere appetit i denne tid, humøret virker som
sådan også fint.. hun leger meget med vores anden westie og vil hele tiden
gerne dominere hende. Så det er ikke fordi hun bare ligger i et hjørne og
piver eller noget.

I dag har hun så siddet foran havedøren fra hun vågnede og pivet.. og på et
tidspunkt kom der så et hyl fra hende.. ja det lød nærmest som når en ulv
hyler.. det skal lige siges at hun har været ude rigtig meget i morges og
hun har aldrig hylede sådan før..

Er det blot fordi hun er i løbetid, eller kan der være noget andet galt ?

Michael og Heidi

Fra : kb

Dato : 10-01-06 12:29

Hej M+H
Det lyder som der er godt gang i hormonerne. Det gør at det næsten er
umuligt for tæven
at koncentrere sig om andet end at snuse efter en mulig mage.
Det er vist helt normalt. hun er bare ved at være voksen.

Min Tæve er 3½ og har de sidste par gange løbetider været utrolig
opmærksomhedssøgende
Hun har været god til at vise sine tævevenner hvad det er hun vil ha. .
Så igår fik hun herrebesøg for at prøve den ægte varer.
Der var slet ingen udenomssnak de skulle bare igang næsten uden at hilse.
hun pev et par gange men overgav sig alligevel. Efterfølgende gik der 15
lange minnutter
lænket sammen hvor hun pev en del (ham rørte det ikke) hun kunne dog
beroliges til ikke at panikke.
Ikke en oplevelse for børn men da de kom fri var hun ubekymret straks igen.

mvh. kb

Fra : EnjoyNews

Dato : 12-01-06 17:14

"kb" <brandhoj-dontspam-@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Min Tæve er 3½ og har de sidste par gange løbetider været utrolig
> opmærksomhedssøgende
> Hun har været god til at vise sine tævevenner hvad det er hun vil ha. .

Når vi møder andre hunde har hun faktisk mest travlt med at komme væk fra
dem mærkeligt nok...
Men vi har jo så en anden lille tæve også westie, som må lægge krop til i
tide og utide når den store hopper op på hende.. og det er blevet rigtig
slemt i denne løbetid.. vi siger nej hver gang det sker.. men er det det
rigtige så ? Eller skal vi lade hende gøre det ?
Den lille siger desværre ikke fra selv, så vi synes det er lidt synd for
hende at hun ikke kan få fred. Vi kan se at hun prøver at gemme sig, når den
store bliver for pågående.

Kh Heidi og Michael

Fra : kb

Dato : 16-01-06 10:29

re hej

> Når vi møder andre hunde har hun faktisk mest travlt med at komme væk fra
> dem mærkeligt nok...

tror i ikke hun forsøger at lokke evt han med væk fra "flokken" for at
flirte i fred for
jeres indblanding.

> [...]
> slemt i denne løbetid.. vi siger nej hver gang det sker.. men er det det
> rigtige så ? Eller skal vi lade hende gøre det ?

lad dem lege men når den anden gemmersig eller søger hjælp kan i hjælpe og
stoppe legen.
det er jo jer der bestemmer i flokken.

mvh
kb