Hvalp syg.
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-01-06 18:19

Hej

Jeg har en gravhundehvalp på 4 måneder. Vi var ved dyrlægen i dag hvor
hun blev vaccineret anden gang.

Dyrlægen sagde hun var helt som hun skulle være, fin foderstand, var
vokset det hun skulle osv.

På vejen hjem var vi lige et sted henne og besøge nogen - hvor hun løb
lidt rundt, gøede af et par kaniner og en papegøje.

Men på turen hjem i bilen brækkede hun sig, det har hun ikke gjort de
andre gange vi har kørt i bil.
Senere herhjemme har hun brækket sig 2 gange - alle gangene har hun
ryddet pænt op efter sig selv.

Men hun har lagt og sovet stort set konstant siden vi kom hjem - vi har
været en kort tur i haven og hun snakkede lidt med min far som lige kom
på besøg.

Hun er syg, det er jeg ikke i tvivl om - men er det noget som måske kan
skyldes vaccinen og som så forsvinder igen hurtigt?
Eller har hun måske spist noget hun ikke burde? (Det er hvalpe, incl.
min, jo vældig glade for

Hun plejer at være en meget livlig hvalp, så jeg bliver selvfølgelig
noget nervøs når hun sover så meget. Hendes ører virker også ret kolde,
det plejer de ikke, ikke efter en dag indendøre, foran brændeovnen.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : jopa

Dato : 09-01-06 18:21

Mads Lie Jensen skriblede bla:
> Hej
>
> Jeg har en gravhundehvalp på 4 måneder. Vi var ved dyrlægen i dag hvor
> hun blev vaccineret anden gang.

Se dog lige tiden an til i morgen.
Det er formentlig vaccinen (må vi håbe)
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-01-06 19:19

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> writes:

> Men på turen hjem i bilen brækkede hun sig, det har hun ikke gjort de
> andre gange vi har kørt i bil.
> Senere herhjemme har hun brækket sig 2 gange - alle gangene har hun
> ryddet pænt op efter sig selv.

Det kan også bare være lidt overanstrengelse og nervøsitet ovenpå alt
det der er sket. For en ung hvalp er det jo mange nye ting på en dag.

> Men hun har lagt og sovet stort set konstant siden vi kom hjem - vi har
> været en kort tur i haven og hun snakkede lidt med min far som lige kom
> på besøg.

Igen, hun er sikkert bare træt efter alle de indtryk. Et kvarter i
gågaden her i Århus gør også Siri mere træt end to timer i skoven.

> Hun er syg, det er jeg ikke i tvivl om - men er det noget som måske kan
> skyldes vaccinen og som så forsvinder igen hurtigt?

Det kan det sagtens være.

> Eller har hun måske spist noget hun ikke burde? (Det er hvalpe, incl.
> min, jo vældig glade for

Også en mulighed, men det plejer hurtigt at gå over.

> Hun plejer at være en meget livlig hvalp, så jeg bliver selvfølgelig
> noget nervøs når hun sover så meget. Hendes ører virker også ret kolde,
> det plejer de ikke, ikke efter en dag indendøre, foran brændeovnen.

Jeg ville også se tiden an, i hvert fald natten igennem. Kaster hun
stadigvæk op og vil ikke drikke og spise, så ring til dyrlægen og
spørg dem.

Men jeg tror nu du har en frisk og aktiv hvalp igen i morgen.

Mvh Trine

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-01-06 21:05

On 09 Jan 2006 19:19:25 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Igen, hun er sikkert bare træt efter alle de indtryk. Et kvarter i
>gågaden her i Århus gør også Siri mere træt end to timer i skoven.

Hun sover endnu - er dog lidt mere vågen nu end hun har været de sidste
mange timer.
Det er helt sikkert ikke overanstrængelse - selv de dage hun har været
allermest træt, har det meget langt fra gjort hende så træt.

>Det kan det sagtens være.

Ok, det lyder i hvert fald betryggende.

>Også en mulighed, men det plejer hurtigt at gå over.

Tja.. jeg har hørt nogle frygtelige historier om gravhunde som spiser
ting de ikke kan tåle - og at en gravhund ikke lader sig mærke med noget
hvis man derefter trykker den på maven og man så først kan se hvad der
er galt når den ryger i røntgen.

>Jeg ville også se tiden an, i hvert fald natten igennem. Kaster hun
>stadigvæk op og vil ikke drikke og spise, så ring til dyrlægen og
>spørg dem.

Klart.

>Men jeg tror nu du har en frisk og aktiv hvalp igen i morgen.

Det håber jeg da.
Nu er hun også blevet varm igen, ikke brandvarm, men sådan rigtig varm,
som en hundehvalp nu plejer at være

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Mus

Dato : 09-01-06 22:54

> [...]
> ting de ikke kan tåle - og at en gravhund ikke lader sig mærke med noget
> hvis man derefter trykker den på maven og man så først kan se hvad der

Tja måske en vandrehistorie?

Har selv haft gravhund, der ganske rigtigt spiste de underligste ting. Men
han lod sig bestemt mærke med noget.

LN

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-01-06 23:25

On Mon, 9 Jan 2006 22:53:38 +0100, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:

>Tja måske en vandrehistorie?

Både og - der hvor jeg købte min, havde hun en historie som var højst et
par uger gammel om en gravhund som havde ædt en foliebakke og som
dyrlægen ikke kunne mærke noget på. Men ville ikke tage
røntgenbillede.... hunden var meget tæt på at dø af det, inden dyrlægen
tog sig sammen .......

>Har selv haft gravhund, der ganske rigtigt spiste de underligste ting. Men
>han lod sig bestemt mærke med noget.

Vi havde en som absolut ikke lod sig mærke med at hun var syg - hun
havde en mærkelig hosten, men var ellers lige så glad og legesyg som
altid. På et tidspunkt måtte hun dog give fortabt, hun havde vand i
lungerne samt dårligt hjerte - hun lagde sig i sin kurv, kom til
dyrlægen dagen efter, men der var hun så syg at han ikke kunne gøre
noget. Knap to døgn senere døde hun

Hun lå de sidste to dage og var meget meget kold, især på ørerne, derfor
bliver jeg selvsagt noget nervøs når min nye hund får så kolde ører.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Mus

Dato : 10-01-06 01:00

> [...]
>
> Hun lå de sidste to dage og var meget meget kold, især på ørerne, derfor
> bliver jeg selvsagt noget nervøs når min nye hund får så kolde ører.

Ganske forståeligt

Vores gravhund var ved at dø, hvis han kastede op en enkelt gang eller fik
lidt salt under poterne. Han var ikke noget skravl men meget lav
smertetærskel og teede sig som et skravl

Nu har vi en Boxer, hans smertetærskel er til gengæld meget høj. Han blev
engang tygget i og måtte lappes sammen. Da dyrlægen skulle undersøge såret,
gik halen og rumpetten helt vildt på ham. Han syntes helt tydeligt det var
så dejligt at dyrlægen rørte ved ham.

LN

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-01-06 07:08

On Tue, 10 Jan 2006 00:59:42 +0100, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:

>Vores gravhund var ved at dø, hvis han kastede op en enkelt gang eller fik
>lidt salt under poterne. Han var ikke noget skravl men meget lav
>smertetærskel og teede sig som et skravl

Det har jeg aldrig oplevet ved en gravhund - snarere det modsatte.

> [...]
>gik halen og rumpetten helt vildt på ham. Han syntes helt tydeligt det var

Min har vist også en høj smertetærskel - hun kan ligge og tygge i sit
eget øre.

Hun er i øvrigt her til morgen frisk og glad igen - render lige nu og
leger med sin bold og ellers planlægger hvad ballade der skal laves i
dag

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : jopa

Dato : 10-01-06 11:02

Mads Lie Jensen skriblede bla:
> Hun er i øvrigt her til morgen frisk og glad igen - render lige nu og
> leger med sin bold og ellers planlægger hvad ballade der skal laves i
> dag

Lækkert

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-01-06 18:28

On Tue, 10 Jan 2006 11:02:09 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Lækkert

Bestemt.
Endnu bedre blev det da min far kom herud med hans gamle gravhund,
Jackie. Hun plejer at være meget arrig overfor andre hunde så vi har
ikke turdet at have dem sammen endnu. For et par dage siden var far
herude med hende hvor vi gik en lang tur med hundene i hver sin snor og
holdt afstand så Jackie ikke pludselig kunne få fat i Vega.
Da vi kom hjem fra den tur var Jackie nærmest ligeglad med Vega.
I dag gik vi en god tur igen og så lukkede vi dem sammen ude i haven.
Jackie fandt sig i alt hvad Vega gjorde ved hende. Ufatteligt.

Da vi kom ind og Vega blev ved med at ville lege, kunne Jackie heldigvis
godt lige sætte hende lidt på plads, men absolut ikke noget voldsomt. De
endte faktisk med at lege en lille smule. Ret godt, især fordi Jackie er
10 år gammel.

Jo, det var en god dag

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : fam. Ager

Dato : 10-01-06 11:38

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> lidt salt under poterne. Han var ikke noget skravl men meget lav
> smertetærskel og teede sig som et skravl
--------------------

ha!... sådan var min gamle sofus også.. han var en rå hund på mange
områder..men også en rædsom kylling..

> [...]
> såret,
> gik halen og rumpetten helt vildt på ham. Han syntes helt tydeligt det var

det er også en ulempe synes jeg, det kan være svært at spotte hvor den er
gal, der skal virkeligt meget til, før de lader sig mærke af noget, og så er
de rigtig dårlige..

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 10-01-06 17:00

> "Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> --------------------
>
> ha!... sådan var min gamle sofus også.. han var en rå hund på mange
> områder..men også en rædsom kylling..

Hæ hæ så kan det være det er navnet det hænger sammen med, for vores hed det
samme - dog med ph i stedet for f.

> [...]
> gal, der skal virkeligt meget til, før de lader sig mærke af noget, og så

Yep og vi er hele tiden opmærksomme på om vi kan mærke noget på Gizmo.

Weekenden før jul var han bare så sløv og samtidig virkede han rastløs. Vi
besluttede os for at nu skulle det være og vupti var han super frisk igen.
Tror han hørte hvad vi talte om Og han er bare stadig superfrisk. Lille
Anna har lært at give ham brød desværre. Hun synes faktisk det er sjovere at
give ham brød, end selv at spise det.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 10-01-06 17:56

> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hæ hæ så kan det være det er navnet det hænger sammen med, for vores hed
> det
> samme - dog med ph i stedet for f.

ihh hvor sjovt...

> [...]
> Lille
> Anna har lært at give ham brød desværre. Hun synes faktisk det er sjovere

------------------

hmmm ...ja, det er en svær svær tid den sidste.... jeg håber at der er længe
til at jeg skal til det igen..det er en af livets mindre sjove afdelinger..
men når det kommer til det rette tidspunkt, så er man nu ikke i tvivl
alligevel. lyset bliver slukket hos dem, det er tydeligt at se. jeg har
ihvertfald ikke været i tvivl de sidste par gange. selv om det er en hård
beslutning at tage..

det er skønt at iagtage så små børn og dyr, det må da også være hylesjovt
for hende at fodre anden..op med gabet og ned i dybet..jeg synes at jeg har
set det før...((-; de finder lynhurtigt ud af, hvem de skal holde sig til
for at få del i godterne..

mvh. marie

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-01-06 18:24

On Tue, 10 Jan 2006 16:59:40 +0100, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:

>Hæ hæ så kan det være det er navnet det hænger sammen med, for vores hed det
>samme - dog med ph i stedet for f.

Vi har også haft en Sofus engang - han var bestemt ikke nogen kylling.
Grim var han, meget mager og med underbid, men en kylling kunne man ikke
beskylde ham for at være. Det er vist den eneste gravhund vi har haft
som har bidt et menneske. En gås åd han også en dag, fik fat lige under
vingen og ville ikke give slip igen.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : fam. Ager

Dato : 10-01-06 20:00

> [...]
> beskylde ham for at være. Det er vist den eneste gravhund vi har haft
> som har bidt et menneske. En gås åd han også en dag, fik fat lige under

GGGGG!.. min var nu heller ikke for køn, han var faktisk bld. mellem kort og
ruhåret gravhund, var sådan rimelig korthåret på undersiden af kroppen og
det meste af hovedet, men havde så den fineste brede hanekam af stive hår
hen ad ryggen... jo, sofus var flot.. (-; jeg plejede at fjerne de stive
hår, så så han straks bedre ud.. han havde nu også en del både ænder, kanin,
og høns på samvittigheden...

mvh. marie