Hvor kan man få billig medicin på nettet
Fra : joern_h

Dato : 08-01-06 14:42

Jeg har en hund med allergi. Dyrlægen har anbefalet at vi prøver med
"Atopicat Vet". Det er et nyt produkt fra Novartis som ikke indeholder
binyrbarkhormon. Derfor skulle det ikke påvirke hundens levetid.

Vi skal først til at se om det i det hele taget hjælper. Men een
måneds medicin koster 600 kr. Er der nogen der kender et sted på
nettet, der har billig medicin til veterinær brug?

/Jørn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-01-06 11:21

joern_h wrote:
> [...]
> måneds medicin koster 600 kr. Er der nogen der kender et sted på
> nettet, der har billig medicin til veterinær brug?

Og det tror du skulle være lovligt ?
Meget af den medicin som bruges til dyr er det samme som til mennesker.

--

Christian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-01-06 12:33

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> writes:

> Og det tror du skulle være lovligt ?

Ja, det er ganske lovligt at købe receptpligtigt medicin i andre
lande, f.eks. over internettet. Ofte er det også billigere, endda
selvom medicinen er produceret i Danmark.

Mvh Trine

Fra : joern_h

Dato : 09-01-06 12:46

Jeg har spurgt hos Euromedicin.dk, men de sælger kun menneskemedicin.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-01-06 12:58

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Ja, det er ganske lovligt at købe receptpligtigt medicin i andre
> lande, f.eks. over internettet. Ofte er det også billigere, endda
> selvom medicinen er produceret i Danmark.

Det kan jeg ikke tro det er.
Så kan jeg bare købe nogle Stesolider over nettet og så kunne jeg
sælge dem bagefter ?

Eller skal man have recepten ?
Hvordan tjekkes det så ?

--

Christian

Fra : jopa

Dato : 09-01-06 13:05

Christian B. Andresen skriblede bla:

> Det kan jeg ikke tro det er.
Det er tilladt at bestille medicin på internettet, hvis medicinen bliver
sendt fra et EU-land eller et af EØS-landene
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-01-06 13:07

jopa wrote:
> Christian B. Andresen skriblede bla:

> Det er tilladt at bestille medicin på internettet, hvis medicinen bliver
> sendt fra et EU-land eller et af EØS-landene

OK, så blev jeg så meget klogere.
Men dyrlægen skal vel stadig udskrive recepten ?

--

Christian

Fra : jopa

Dato : 09-01-06 13:15

Christian B. Andresen skriblede bla:

> OK, så blev jeg så meget klogere.
> Men dyrlægen skal vel stadig udskrive recepten ?

Det er ikke alt medisin som er receptpligtigt i de øvrige lande, og der er
mange faldgrupper.

Alt kan forfalskes, også medicin. Hvis du køber medicin på nettet, ved du
ofte ikke, hvem det egentlig er, du handler med. Det er også vanskeligt at
se, om forhandleren er underkastet nogen form for kontrol af myndighederne i
det land, hvor vedkommende har etableret sig.

Det vil sige, at der er en risiko for, at det, du køber, ikke er det, du
tror. I bedste fald er det bare virkningsløst. I værste fald er det direkte
skadeligt.

Tror ikke du sparer noget ved det

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 18-01-06 12:53

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> Tror ikke du sparer noget ved det

Jeg har købt ormiddel, drontal, som er receptpligtig herhjemme men ikke i
UK. Mener også der er fordel ved at købe loppemiddel. Jeg har købt ved
www.vet-medic.com , men kunne ikke få betalingskortet til at virke sidst,
måske er det fordi hjemmesiden er lavet om, og de skal have oplyst hvornår
betalingskortet gælder fra, det står altså ikke på et visa, kun hvornår det
udløber. Er der nogen der gider at nærlæse siden, så koster Program vet til
kat 181,50 og Capstar til kat 94,75 begge dk priser.
Jeg har ikke lige prisen på Drontal, men til prisen skal der lægges 103,50 i
serviceydelse/diverse, som er for recepten.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-01-06 13:25

jopa wrote:
> Christian B. Andresen skriblede bla:

> Det er ikke alt medisin som er receptpligtigt i de øvrige lande, og der er
> mange faldgrupper.

Ja, og det er derfor det let kan blive ulovligt.

> [...]
> tror. I bedste fald er det bare virkningsløst. I værste fald er det direkte

Det er heller ikke mig som vil gøre det. Jeg skal ikke nyde noget.

--

Christian

Fra : qfha

Dato : 09-01-06 17:28

Jeg har tidligere forsøgt på samme måde at købe rimadyl på nettet
, som også koster omkring de 700,- kr, det kunne godt lade sig gøre,
men var ikke billigere.

Det du skal være opmærksom på er, at du køber det indenfor EU, det
kan evt. være i tyskland. Der er mange muligheder i usa, men så
kommer du ind i problemer med at skulle betale omkostninger for at
indføre det til dk.

Gå ind på de pågældende landes søgemaskiner og søg på apotek på
landes sprog, så får du en række muligheder ud.

Fra : Newsman

Dato : 17-01-06 23:43

Hej Jørn

Jeg vil meget gerne høre om det lykkes dig at finde Atopica til en fornuftig
pris i udlandet !! :)

vh Newsman