overraskende god nytårsaften
Fra : Ralph

Dato : 01-01-06 01:52

Jeg har to hunde, Tootsie som er en 6 år gammel krydsning ½ lab ½ spaniel,
hun gør af alt og alle, især nytårskrudt, i aften lod vi hende gø alt det
hun havde lært, ude i haven, hver eneste raket blev der gøet af, og de
forsvandt - een efter een, ren succes, til sidst tog vi hende ind, har
aldrig set hende så glad, skulle dog lige have et varmt fodbad for at få
isklumper ud af trædepuderne.

Anden hund Rissa 1½ år gammel riesenschauzer er normalt den mest rolige hund
man kan forestille sig, HUN var bange, men da hun fik lov til at ligge i
sofaen mellem mor og papmor var hun også rimelig rolig.

Min pointe er: hvis hunde gør af larm, så luk dem ud - det virkede her.

--
venligst
Ralph

Fra : fam. Ager

Dato : 01-01-06 10:16

> [...]
> ligge i sofaen mellem mor og papmor var hun også rimelig rolig.
>
> Min pointe er: hvis hunde gør af larm, så luk dem ud - det virkede her.

modsat virkning her..min cairnterrier er frådende rasende over raketterne og
alt andet fyrværkeri, ham lod vi sidste år løbe ude i haven og te sig, men
han stressede så meget op og var så besat af at fange det her fyrværkeri at
han var umulig at få kontakt med. i pauserne mellem skuddenen, virker han
meget utryg . vi har i år givet dem alle 3, baldrianpiller, installeret
cairnens transportbox i et roligt hjørne af stuen, og puttet ham deri med et
tæppe over, når det har været slemt med skud. det har virket meget fint.
problemet er at han pisker en stemning op for de 2 øvrige hunde, som ikke er
generet af fyrværkeriet ellers.

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 01-01-06 11:22

> [...]
> forsvandt - een efter een, ren succes, til sidst tog vi hende ind, har
> aldrig set hende så glad, skulle dog lige have et varmt fodbad for at få

Vores er også helt vild med fyrværkeri og tror han kan flyve. Ja vores gamle
mølædte hun teer sig som en på to år,
Jeg gætter på han sover de næste to døgn.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-06 10:48

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse news:43b72756$0$195

> Min pointe er: hvis hunde gør af larm, så luk dem ud - det virkede her.

Jeg havde min hvalp med ude omkring midnatstid, for og lige se, hvad hun
sagde til det hele. Hun gøede et par gange. Jeg opførte mig ganske normalt,
så hun satte sig hurtigt ned og gav sig til, at kigge på fyrværkeriet, så
det gik jo også fint nok. Nu bor vi også på landet, så der er god afstand
til det hele. Vi skyder ikke selv raketter af, her i huset.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Thomas Larsen

Dato : 01-01-06 11:27

> [...]
> ligge i sofaen mellem mor og papmor var hun også rimelig rolig.
>
> Min pointe er: hvis hunde gør af larm, så luk dem ud - det virkede her.

Ja det var en OVERRASKENDE go nytårs aften, jeg troede min golden på 10 mdr
ville té sig helt slem over krudt, pga af han har et meget stort UHA UHA gen
og sidde og trykke et sted... Men næ nej der blev vi overrasket, han tog det
med oprejst hale(kan ikek sige pande da den hele tiden er rettet på jorden
sammen med snuden) og opførte sig helt normalt på lufte ture han var rent ud
sagt kold i røven over for det, og det var vi glade for...

Godt nytår til jer alle og pas på jer selv og jeres hunde..

Ps skrev indlægget her i stedet for at lave en ny tråd med det samme navn,
håber det er ok

Fra : Mus

Dato : 01-01-06 12:13

> Ps skrev indlægget her i stedet for at lave en ny tråd med det samme navn,
> håber det er ok

Ja da. Er det ikke det der er meningen

LN

Fra : Leyna

Dato : 01-01-06 13:01

On Sun, 1 Jan 2006 11:27:03 +0100, "Thomas Larsen" <tlarsen@pc-dk.dk>
wrote:

> [...]
>sammen med snuden) og opførte sig helt normalt på lufte ture han var rent ud
>sagt kold i røven over for det, og det var vi glade for...

Det er altså osse skønt. Jeg blev nu ikke overrasket over mine hundes
opførsel, for vi har jo prøvet det før. Ingen af dyrene tager sig
særligt meget af, at der er lidt bulder i horisonten (vi bor langt ude
på landet), og der blev blot gøet lidt af nogle raketter og lidt af
noget småbuldren, men så var det osse ovre.

Er sørme gald for at vi bor herude. Kan godt huske de "krigslignende"
tilstande jeg oplevede da jeg boede i København.

Godt nytår til alle 2-og 4 benede.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hermann Holm

Dato : 01-01-06 14:42

> Er sørme glad for at vi bor herude. Kan godt huske de "krigslignende"
> tilstande jeg oplevede da jeg boede i København.

Min grønlandshund på 7 mdr. var nærmest lidt irriteret over at det larmede
så meget at hun ikke kunne sove ude på altanen.
Da jeg luftede hende ca. 11:30, var hun bare nysgerrig når folk fyrede
fyrværkeri af.
Det eneste hun er nervøs for er lastbiler der står og kører i tomgang og så
de der små fejemaskiner der fjerner sne, det er fordi hun var blevet
oversprøjtet af en da hun sad og ventede i ladet på min cykel da jeg var i
en butik.

Hermann Holm

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-01-06 14:50

Følte mig selv rimeligt godt tilpas, og glad for, at ingen af mine 3 hunde
viste nogle tegn på frygt. Heller ikke de 4 hvalpe, eller vore 3 killinger
lod sig gå på, ja selv hønsene og fårene tog det rimeligt afslappet, men de
fik godt nok lov til at beholde lyset tændt, indtil skyderiet var overstået.
De voksne katte, sov sig gennem aftenen, så de opdagede næppe nytåret. Det
var skønt at prøve, nu for anden gang, da vi gennem mange år, havde en
Schæfer, som bestemt aldrig havde det godt, når det nærmede sig nytår. Men
igen, hvis januar bliver lige så fredelig, som december har været, så tror
jeg mange hunde, vil være lykkelige.

M.V.H.....Benny..

Fra : Holm

Dato : 01-01-06 17:09

Godt nytår!

Ja jeg var godt nok også meget imponeret over Timber, for efter at have
levet med en meget skudræd "Thor" i næsten 15 år, var det noget af en
lettelse da Timber hoppede op i vinduet og kiggede interreseret ud på
skytset, uden så meget som at vifte med ørerne, eller gø eller noget andet.

Han kunne endda sove helt afslappet selvom der blev skudt store kanónslag af
lige udenfor.
Jeg synes det er pragtfuldt,...sej lille hund)

Hilsen Holm