angst for biler
Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 29-12-05 19:00

Hejsa Alle
glædelig jul og godt nytår!!

vi har været i Silkeborg hos mine forældre her i julen.
Vi har selvfølgelig Trunte hunden med for vi kan ikke undvære hende og hun
skal da med op til sin lege kammerat schæferen Minni.

Men... stakkels lille Trunte er rædselsslagen for at sidde i en bil. Biler
skal jages, men ikke siddes i. Hun bliver også køresyg, men det får hun en
pille og lufteture for.

Hvordan kan jeg afvænne hende denne skræk???
Jeg vil jo gerne have hende med til gode gå-tur steder og til familen og
hendes legekammerater???

vh Bente

vi får baby i nat!!!! veerne er godt igang

Fra : jopa

Dato : 29-12-05 19:04

Bente Lyngsøe skriblede bla:

> Hvordan kan jeg afvænne hende denne skræk???
> Jeg vil jo gerne have hende med til gode gå-tur steder og til familen
> og hendes legekammerater???

De stresser derfor brækker de sig.
Plejer at forsvinde med alderen.

> vi får baby i nat!!!! veerne er godt igang

På fortillykke har du rekvireret en kampvogn eller har i intet sne

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 29-12-05 19:28

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De stresser derfor brækker de sig.
> Plejer at forsvinde med alderen.

> På fortillykke har du rekvireret en kampvogn eller har i intet sne

---------------------

hvis hun er jyde er det vel intet problem, de er født behårede, så de klarer
sne og kulde... er hun sjællænder..ja så kan der være et problem..((-;
ja jeg går ud fra at det er en dreng de får, de skal altid være på tværs, at
de skal fødes i sådan et vejr..(((-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 29-12-05 23:56

fam. Ager skriblede bla:

> hvis hun er jyde er det vel intet problem, de er født behårede, så de
> klarer sne og kulde... er hun sjællænder..ja så kan der være et
> problem..((-;

Såen er et bare

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 19:19

"Bente Lyngsøe" <amidala@mail.dk> skrev i en meddelelse news:43b4240e$0$1757

> Hvordan kan jeg afvænne hende denne skræk???

Lad hende sidde lidt i bilen ind imellem, uden at den kører.
Små korte ture på 500 meter til 1 km., kan også langsomt vænne hunden til,
at bilen ikke er farlig. I kan måske også låne en køreglad hund, som Trunte
kan få nogle små ture sammen med ?

> vi får baby i nat!!!! veerne er godt igang

Hjertelig tillykke og kom nu godt afsted. Det er jo ikke lige det bedste
vejr, at have veer i.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 30-12-05 00:25

> Hvordan kan jeg afvænne hende denne skræk???
> Jeg vil jo gerne have hende med til gode gå-tur steder og til familen og
> hendes legekammerater???

Tillykke med den kommene familieforøgelse.

Hvilken bil har i ??
Er det en stc. så prøv at smide et lukket bur i som hunden ikke kan se ud af
( vænd den til buret hjemme ).

Hvis det er en alm sedan . prøv at putte hunden over i bagage rummet ( den
skal nok få ilt nok, og det er ikke synd for den). Jeg havde en gang en på
det hold jeg trænet hans hund blev også køre syg , så jeg forslog at han
putte den over bag i på vej hjem fra trænning. Han havde også sine
bekømringer, Men han gjorde det.
Næste gang han kom til træning var hunden også omme bag i , den fejlede ikke
noget.
den har været der lige siden , og den hopper selv op bag i.
Jeg mener at årgsagen til at hunde bliver køre syge er at de stresser op
hvis de kan se ud(lidt som når vi mensker bliver søsyge( ikke alle slet ikke
, Men nogen få.) lukket mørkt rum/kasse/bur/box)).

Godt nytår ( hvis i har en hund der er bange nytåres aften Mørkt rum så den
ikke kan se lysene, samt den skal være tryk ved at være der).

Hilsen Søren