hdd på 60 gb kun 31 gb i win98???
Fra : Claus Andersen

Dato : 12-06-01 12:32

Hej NG
Har lige købt mig en harddisk på 60 GB men af en eller anden grund er den
kun 31 GB i Windows 98.. Er der en der ved hvad man kan gøre for at Windows
skal finde de resterende 30 GB?? inden jeg oprettede partition i Partition
Magic og tog en info på hdd'en, der stod der 60 GB.. Men efter den er
formateret og det hele, så er den kun på 31.. Håber at en eller anden har en
løsning..

Mvh
Claus Andersen..

Fra : pharynx

Dato : 12-06-01 12:38

Prøv at tjekke om der er en opdateret bios til dit bundkort. Det virkede i
hvert fald for mig.
\Sune

Fra : JK

Dato : 12-06-01 15:04

> [...]
> Magic og tog en info på hdd'en, der stod der 60 GB.. Men efter den er
> formateret og det hele, så er den kun på 31.. Håber at en eller anden har

- som en anden i gruppen svarede, så er det formodentlig fordi din Bios ikke
kan genkende harddiske over 31GB - der er derfor 2 løsninger:

1. Bios opdatering
2. Din harddiskfabrikant har måske stillet et diskværktøj til rådighed, som
kan løse dit problem - et godt eksempel er IBM's "DiskManager 2000".

/JK

Fra : -=Madsen=-

Dato : 12-06-01 17:48

Det er windows 98 som det er galt med, kan ik lige huske hvor grænsen går,
men brug Fdisk fra en start diskette fra windows ME, mener at den kan klare
hardiske op til 160 GB.

Hvis du bruger windows 98, kan du evt. prøve at dele hardisken op i 2 lige
store drev, så kan det være at den går, men er nu ikke helt sikker på det.

Fra : Claus Andersen

Dato : 12-06-01 20:13

Tak for jeres svar..

Mvh
Claus..

Fra : Philip Darabos

Dato : 13-06-01 02:19

Sæt jumperen rigtigt
Philip

Fra : JK

Dato : 13-06-01 07:47

> [...]
> store drev, så kan det være at den går, men er nu ikke helt sikker på det.

????? windows 98

- hvorfor skulle windows 98 ikke kunne genkende og anvende harddiske over
31megabyte som det er tilfældet her ? - iøvrigt vil jeg ikke anbefale, at
man bruger Fdisk til så store diske, -normalt får man et værktøj med fra
fabrikanten, =en disk med et program, som så kan anvendes til at partionere
disken.

/JK

Fra : -=Madsen=-

Dato : 14-06-01 01:20

Jeg kan nu ikke lige huske hvor meget win98 kan klare i hd størelse, men ved
med sikkerhed at den ikke understøtter en 80 GB, det gør win me der imod

Jeg har meget gode erfaringer med fdisk, og kan ikke anbefal at bruge det
program som følger med for eks. maxtor *Smiler*

Mvh.
Madsen

Fra : JK

Dato : 14-06-01 07:51

> Jeg kan nu ikke lige huske hvor meget win98 kan klare i hd størelse, men
ved
> med sikkerhed at den ikke understøtter en 80 GB, det gør win me der imod

oki - men ham her har jo kun en 60GB hd - det burde 98 vel kunne genkende og
anvende (?)

/JK

Fra : AnG

Dato : 15-06-01 12:06

Eneste spm i den forbindelse er hvordan jeg så kan se alle 80GB af min
maxtor, og det også in win98???? Det virker fint, jeg brugte MaxBlaster Plus
fra deres hjemmeside.