Nåhh .. det er derfor DCU ikke vil debatte~
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-01-06 13:26

Nedenstående er flæsket fra DCU´s "debat"-sider. Det fortæller klart at
nedladende indlæg om Neslein ikke er velkommen (der står ikke noget om
positive indlæg om Nesleins gøren og laden:) )... men læs selv hvor
irriterende selvretfærdige DCU er :(

Som det ses er det underskrevet af Fröhlich. Jeg troede han for længst havde
sluppet taget i medlemskassen ...

Indlæg følger:

Ja - DCU sorterer i indlæg !

DCU bringer IKKE
alle indlæg

Der er atter rejst tvivl om DCUs net-etikette.
Det er sådan, at vi anser Campingnettet og dcu.dk for omfattet af
ytringsfrihedens grænser jævnfør de civile strafferetsretslige regler,
ligesom alle andre trykte og elektroniske medier, samt injurielovgivningen
og almindelig sund fornuft iøvrigt.
Det betyder, at indlæg der eksempelvis beklikker vor kollega Nesleins
dispositioner og Campingferie.dk, ikke vil blive accepteret af Moderator og
ytringer i øvrigt, der er egnet til at nedgøre enkeltpersoner i dette
offentlige forum afvises konsekvent .
Man kan naturligvis vælge at opfatte denne holdning som censur, knægtelse af
ytringsfriheden eller blot manglende lyst til at ødelægge en positiv
fritidshobby med ukvemsord, men som stor toneangivende virksomhed, anser DCU
det som sin pligt, at overholde det sæt overordnede regler, der også er
implementerede hos f.eks. DSB, SAS og andre servicevirksomheder.
Fra flere sider er DCU blevet opfordret til helt at droppe sit debat-forum
for at imødegå f.eks. tilsmusning af unionen, kollegerne og forhandlerne.
Efter en debat om spørgsmålet i DCUs forretningsudvalg, har man i stedet
valgt at fortsætte med den service, det er for campisterne at kunne give
hinanden gode campingråd over nettet. Men det sker gennem et filter, der
sorterer rascistiske, sygelige, injurerende eller destruktive indlæg fra,
således at der fortsat er plads til en konstruktiv snak fra campist til
campist.
Spørgsmål om DCUs struktur og demokratiske sammensætning, handlingsplaner,
økonomi m.v. henvises til de folkevalgte fora, i kredsarbejdet og til
generalforsamlingerne i de syv kredse, som DCU er sammensat af.
Øvrige indlæg henvises til hjemmesider uden samme kodex som DCUs eller til
den let forgængelige chat her på siden.

Med venlig hilsen
Jørgen W. Frøhlich
DCU

Indlæg slut

--
Per, Esbjerg

Fra : peter6715

Dato : 13-01-06 13:57

Kære Per.
Så fik du chanchen igen.
Men jeg gider ikke læse hele dit indlæg.
Jeg ser da at du læser bladet fra DCU, hvorfor i alverden er du med der,
egentlig synes jeg at du burde melde dig ud, når du nu er så utilfreds.
Forvent ikke at jeg deltager i denne negative debat. Sure opstød.

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-01-06 14:35

"peter6715" <peter-hansen@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Kære Per.
> Så fik du chanchen igen.
> Men jeg gider ikke læse hele dit indlæg.

Det er nu ikke mit indlæg, men DCU`s eget indlæg i deres efter deres egen
mening pletfri forum.

> Jeg ser da at du læser bladet fra DCU, hvorfor i alverden er du med der,
> egentlig synes jeg at du burde melde dig ud, når du nu er så utilfreds.

Hvordan ændrer man DCU som ikke-medlem?

> Forvent ikke at jeg deltager i denne negative debat. Sure opstød.

Hvis du opfatter det et forsøg på at ændre tingenes tilstand til noget bedre
som et surt opstød - så held og lykke fremad i livet.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 1659 spam-mails.
> Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk

Nej, men SPAM-fighter kan ikke kende forskel på e-mails og usenet og derfor
fungerer brugerne som SPAM´ere ved at sende dens annoncer ud i usenet. Det
er i min bog værre end at komme med et såkaldt surt opstød om DCU ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : kbe

Dato : 13-01-06 16:09

Ja Per
Hvis du er så utilfreds, så mød op på din kreds generalforsamling, og fri
os
for denne useriøse debat, som hverken rykker frem eller tilbage.
Mød dog op hvor du kan ændre tingene, og ellers lad os blive fri for dette
"flueknepperi"
mvh
Kjeld

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-01-06 16:33

"kbe" <bentzen@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ja Per
> Hvis du er så utilfreds, så mød op på din kreds generalforsamling, og fri
> os
> for denne useriøse debat, som hverken rykker frem eller tilbage.

Du kan bare springe den over hvis du ikke vil være med.

> Mød dog op hvor du kan ændre tingene, og ellers lad os blive fri for dette
> "flueknepperi"

Du kan bare springe den over hvis du ikke vil være med. Det er en
moderatorfri gruppe og hvis du ikke vil læse om den slags synes jeg du
skulle hoppe over i DCU`s forum. Der er de så dejlig fri for kritik.

--
Per, Esbjerg

Fra : kbe

Dato : 14-01-06 14:56

Hej Per
Nu prøver du at være moderator, hvis jeg ikke synes om dit indlæg, og
kommer
med mine kommentarer kan jeg bare gå over DCU siderne.
Synes du at det er rimeligt, at jeg ikke kan tillade mig at kommentere dit
indlæg?
Jeg har en mening om at hvis man vil gøre en forskel, må man møde op der
hvor man lan ændre tingene, og ikke bare skrive det i et indlæg.
Men det må jeg måske ikke?
Med venlig hilsen
Kjeld

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-01-06 16:14

> Hej Per
> Nu prøver du at være moderator, hvis jeg ikke synes om dit indlæg, og
> kommer
> med mine kommentarer kan jeg bare gå over DCU siderne.

Næh, du prøver at være smagsdommer her ved at moderere os andre til at
fortælle hvad vi må skrive om.

> Synes du at det er rimeligt, at jeg ikke kan tillade mig at kommentere dit
> indlæg?

Det må du gerne. Du har bare ikke ret i din kommentar.

> Jeg har en mening om at hvis man vil gøre en forskel, må man møde op der
> hvor man lan ændre tingene, og ikke bare skrive det i et indlæg.
> Men det må jeg måske ikke?

Det må du gerne. Det er gratis reklame for dem der ikke taler med DCU´s
tunge. Des mere opmærksomhed, des større chance for at flere vil møde op til
DCU´s generalforsamling for at høre hvad der foregår.

Det kan man jo som bekendt kun en gang hver 2. år :)

--
Per, Esbjerg

Fra : uffe.j

Dato : 19-01-06 22:19

--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".
> [...]
> for denne useriøse debat, som hverken rykker frem eller tilbage.
> Mød dog op hvor du kan ændre tingene, og ellers lad os blive fri for dette

Det heder ikke flueknepperi, men fluekniberi - som at knibe!
Uffe

Fra : Sten Bo

Dato : 20-01-06 00:52

"uffe.j" <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "kbe" <bentzen@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det heder ikke flueknepperi, men fluekniberi - som at knibe!

Du har vel ikke et link? google har 717 hits på første, hvor jeg tilfældigt
fandt dette på, godt navn.
http://www.meningsdanner.dk/?m=200507

Citat:

"Det der er jo ren flueknepperi"
Vi har ikke at gøre med at rendyrket pendulord, for ordet misforstås ikke i
sin direkte betydning. Men alligevel. Den er meget sjov: Flueknepperi hed
oprindeligt flueknipperi, idet det er en metafor for at binde fluer sammen i
knipper - ligesom man gør med afgrøder. På nudansk er man dog gået over til
flueknepperi, der både er mere mundret og nutidigt - og i virkeligheden
hentyder til det samme; at man hænger sig unødvendigt i detaljer.

Citat slut.

Jeg finder 8 hits for din variant - der vist alle ligger i ikke sproglige
debatfora hvor
der bliver gjort opmærksom på forholdet.

Hvad er du ude på - ødelægge det Danske sprog måske?

Save Them flues! Knippe lyder et eller andet sted rarere end at knibe
vingerne af dem. Oprindelsen her i denne forklaring gik vist på at binde dem
bundter og det er måske, alt efter sexfordelingen mere behageligt.

Vidste i for øvrigt, at svenskerne knipper knapperne. Uden at jeg husker
hvad en knap hedder. Men vi har p i knap og det har måske stor betydning for
at finde den rette ordstamme.
Jeg kendte bare en S pige engang der sagde noget om sine - der forvirrede
mig et øjeblik.

Og så er jeg usikker på om sexakten er knebbe - eller kneppe? man ser
begge.

Sikke noget flue-knipperi.

Skal i ikke snart på Camping?

Fra : Tournesol

Dato : 15-01-06 19:07

Hejsa per

> [...]
> derfor fungerer brugerne som SPAM´ere ved at sende dens annoncer ud i
> usenet. Det er i min bog værre end at komme med et såkaldt surt opstød

Kender du evt en måde udover at fjerne spamfighter hvor man kan ungå at
denne reklame kommer med ???
Jeg er også spamfigther bruger og er glad for den, men det er jo kedligt
at
det chikanere nogle så voldsomt på usenet, og jeg vil gerne prøve at ungå
reklamen for at gøre dem der føler sig chikaneret glade, men jeg vil ikke
fjerne den fra min pc, da jeg desværre er utrolig plaget af spam selv
tdcfilter er ikke helt nok
Jeg kunne måske bare betale og slippe for reklamen men som alt for tidligt
pensionist må man vende hver en krone og jeg vil heller bruge pengene på
camping

så har du lige de vise sten på det punkt ville det være dejligt
(jeg har prøvet at indsætte tegn for neden i mailen men det ser ikke ud
til
at fjerne det )

knus Henriette.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-01-06 19:31

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> så har du lige de vise sten på det punkt ville det være dejligt
> (jeg har prøvet at indsætte tegn for neden i mailen men det ser ikke ud
> til
> at fjerne det )

Jeg bruger selv AVG antivirus - den kan findes på nettet og er gratis. For
tiden finder den ca. 1 email om dagen med virus i - og den generer ikke
andre brugere ;)

Den henter opdateringer dagligt på nettet og den er gratis.
--
Per, Esbjerg

Fra : Tournesol

Dato : 16-01-06 07:26

Godmorgen

> Jeg bruger selv AVG antivirus - den kan findes på nettet og er gratis. For
> tiden finder den ca. 1 email om dagen med virus i - og den generer ikke
> andre brugere ;)

Spamfigther har intet med mit virus program at gøre det er to forskelige
ting
Men problemet er løst
Jeg bruger nemlig kun outlook E til nuhedsgrupper og outlook til mail så jeg
har bare fjernet spamfigther fra outlook E så nu chikanere reklamen ikke på
usenet mere

Knus Henriette.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-01-06 10:01

> Godmorgen

> Spamfigther har intet med mit virus program at gøre det er to forskelige
> ting

Ja - det fandt jeg ud af sent i aftes - håbede den ville forblive overset ;)

> Men problemet er løst

> Jeg bruger nemlig kun outlook E til nuhedsgrupper og outlook til mail så
> jeg har bare fjernet spamfigther fra outlook E så nu chikanere reklamen
> ikke på usenet mere

Outlook - i den version jeg bruger den - har masser af muligheder for at
sortere og/eller slette spam. Jeg bruger 2003.

--
Per, Esbjerg

Fra : Tournesol

Dato : 16-01-06 15:41

Hejsa

> Ja - det fandt jeg ud af sent i aftes - håbede den ville forblive overset
> ;)

du må ud på camping og slappe af i stedet for at side foran hakkebrættet

> Outlook - i den version jeg bruger den - har masser af muligheder for at
> sortere og/eller slette spam. Jeg bruger 2003.

dete r vist også den jeg køre med men den er ikke skrap nok og sle ikke for
tiden det er exproderet helt vildt tdc har ellers holdt mig godt fri men
ikke siden jul øv

Knus Henriette.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-01-06 21:11

> Hejsa

> du må ud på camping og slappe af i stedet for at side foran hakkebrættet

Lidt umuligt - cv holder 200 km væk og kommer ud ... senest til påske :)

> dete r vist også den jeg køre med men den er ikke skrap nok og sle ikke
> for tiden det er exproderet helt vildt tdc har ellers holdt mig godt fri
> men ikke siden jul øv

Der er nogen der er blevet dygtigere ... men høg over høg, så går det :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 15-01-06 21:22

,
> (jeg har prøvet at indsætte tegn for neden i mailen men det ser ikke ud
> til
> at fjerne det )
>
> knus Henriette.

Beklager at dette er uden for emnet.

Hej Henriette

Eneste løsning er at skifte mailadr. og være så konsekvent med ikke at
offentliggøre den nye.

Hvis du har venner der har for vane at sætte en hel masse adr. i adr. linien
bl.a. din - skal de ha et los i r.... og ha at vide at det er en grov uskik.
Brug Bcc så du ikke spreder folks adr.

skift adr. !

Fra : Tournesol

Dato : 16-01-06 07:30

Godmorgen

> Beklager at dette er uden for emnet.

Beklager skal ikke ske mere

> Eneste løsning er at skifte mailadr. og være så konsekvent med ikke at
> offentliggøre den nye.

Jeps det siger tdc også

> Hvis du har venner der har for vane at sætte en hel masse adr. i adr.
> linien bl.a. din - skal de ha et los i r.... og ha at vide at det er en
> grov uskik. Brug Bcc så du ikke spreder folks adr.

De er blevet opdraget (Dem der ikke er bliver det hurtigt jeg mener jeg
render ikke rundt og deler deres telefon nr ud, jeg ser en mail adr lige så
helligt som et telefon nr) men det er ikke deres skyld jeg havde for langtid
siden min mail adr liggene på min hjemmeside , den gang viste jeg ikke noget
om spam idag har jeg lavet en kontakt formular og den mail adr der bliver
brugt der er endnu ikke blevet opsnappet så det må fungere

Spamfigther er fjernet fra OE jeg bruger nemlig MO til mail

Knus Henriette.

Fra : verner

Dato : 13-01-06 17:37

> [...]

> Man kan naturligvis vælge at opfatte denne holdning som censur, knægtelse
> af ytringsfriheden eller blot manglende lyst til at ødelægge en positiv

Kan I virkelig ikke se hvad dette indlæg drejer sig om? DCU værste
mediekonkurrent!
Har Bjarne Jensen og Hr. Frøhlich lige pludselig fået tårer i øjnene over at
nogen kritiserer
Peer Neslein? HAHAHAHAHAH OPDIGTET!

Næe det drejer sig simpelthen om et forsøg fra DCUs side til at få Peer
Neslein til at
"gøre det samme" at slette alle DCU-kritiske indlæg . Dette forsøg er så
primitivt
og uintelligent at det kun kan komme fra et sted. Et sted hvor de
demokratiske vilkår har trange kår.
Hr. Frølich og Bjarne Jensen er ved at svømme over i SELVFORHERLIGSELSE at
det er til at brække sig over.Jeg er HELT enig med dig Per.
Og så til alle de tåber som ikke kan lide indlæg om DCU, brug jeres hjerne
hvis i kan og spring så DCU-indlæg over.

Fra : N/A

Dato : 14-01-06 15:44

Fra : Sten Bo

Dato : 14-01-06 15:44

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse

,
Det gik lidt stærkt slet den første hvis i fik den. Er slettet på severen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-01-06 16:19

> [...]

Jeg tror Frölich skriver lige det modsatte af hvad der sker. Jeg tror
Neslein er blevet rost på DCU`s debatsider (dette er naturligvis modereret
fra) og så har Frölich vendt det til at Neslein er blevet kritiseret.

Jeg har meget svært ved at se hvad han skulle kunne blive kritiseret for -
ikke engang på hans egen sider modtager han den store kritik :)

Næh - DCU forsøger at holde sig oppe på den høje piedesdal - ved selv at
holde sig deroppe :)

Svært at vurdere hvis man ikke tilfældigvis er moderator i DCU`s "forum".

Der er intet niveau ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 14-01-06 17:48

> [...]
> holde sig deroppe :)

> Svært at vurdere hvis man ikke tilfældigvis er moderator i DCU`s "forum".

Altså Per - du gætter. Vi kan da ikke gætte på Modorators frasorterede!
- og hvorfor sku folk lige præcis rose Peer til DCU

Eller kritisere?
Nåe jo,der har selvfølgelig være nogle der, også kendt herfra, har kørt
noget person og DCU fnidder - Obs.! på valg og generalforsamlinger og
da DCU i deres forum ikke har plads til foreningsdebat - heller ikke andres,
kan det måske virke underligt at folk, også fra mærkeklubberne,
underholdende for øvrigt, er kommet til orde på campingferie. Jeg syntes nu
ikke, at jeg har læst noget revolutionerende, om end jeg så nogle
foreningsjuridiske fortolkninger der var meget lærerige.

Det springende punkt er begrebet "hænge ud" hvor man selvfølgelig skal holde
sig til fakta - eller hur?
Hænge ud, er vist altid en vurderings sag. Men jeg har før set noget om
snavset linned og at tingene blir ordnet bedre i rette forum. Hvor ellers
for øvrigt, altså ordnet rigtigt?

Jeg forstår ikke, at man, DCU, ikke har et umodereret lukket, log ind forum
hvor kun medlemmer har adgang - hvis man er så øm over renomet udadtil og
gerne ville ha en god foreningsdemokratisk "brainstorm".

Jeg syntes som så mange andre, at den debat tilhører medlemmerne selv, i
tillid og i fred og ro, uden indblanding fra udenforstående. Det hedder
faktisk tillidsrepræsentant hvilket betyder, at man bliver og er valgt i
tillid. Altså en to-vejs ting.
Brug den dog .

Jeg syntes at Peer kom med en god opfordring. Lad vær med at se så mange
spøgelser.

Og jeg siger: Gå dog til de generalforsamlinger og gør det, som man nu
engang gør der - med glæde og hygge - sammen med en masse andre campister.
Man har jo i alt fald en god interesse til fælles, som der kan snakkes i
timevis om.

Hvor slemt kan det være?

Visse hurtigt gjorte ting
går der år og dag med:
Dem man går i ring omkring
før man går i lag med. (PH)

Fra : verner

Dato : 14-01-06 19:59

> Altså Per - du gætter. Vi kan da ikke gætte på Modorators frasorterede!

Det kunne jo også dreje sig om en "maildebat" mellem Hr. Frølich og Bjarne
Jensen!
Hvis den ene har svinet Peer Neslein til ! og den anden ikke vil
offentligere den "debat" " så har de jo ret!

> - og hvorfor sku folk lige præcis rose Peer til DCU

Det kunne jo være at nogen har henvist til de gode demokratiske forhold
hos Peer Neslein contra DCU!

> Eller kritisere?
> Nåe jo,der har selvfølgelig være nogle der, også kendt herfra, har kørt
> noget person og DCU fnidder -

Det er der vist mange forskellige personer der har gjort, Prøv
at se hvem der har startet trådene?

Obs.! på valg og generalforsamlinger og
> da DCU i deres forum ikke har plads til foreningsdebat -

Næe tænk dig hvis det kommer offentligt frem hvad der foregår i DCU ?
og hvordan medlemmernes mange millioner kroner bruges?
Men du går jo ind for at det er hemmeligheder for et par personer?

heller ikke andres,
> kan det måske virke underligt at folk, også fra mærkeklubberne,
> underholdende for øvrigt, er kommet til orde på campingferie.

Ja for dig er det mærkeligt, men ude i det rigtige samfund kaldes det
ytringsfrihed?

> [...]
> foreningsjuridiske fortolkninger der var meget lærerige.
>
> Det springende punkt er begrebet "hænge ud" hvor man selvfølgelig skal

Eller hvad med bare simpelthen at beskrive virkeligheden?

> Hænge ud, er vist altid en vurderings sag.

Nej ikke for DCU folk, så er kritik eller beskrivelse af virkeligheden =
mudderkastning og hænge ud.

Men jeg har før set noget om
> snavset linned og at tingene blir ordnet bedre i rette forum. Hvor ellers
> for øvrigt, altså ordnet rigtigt?

Du er ikke nem at narre hva do? hvad foregår der af den slags i DCU?

> Jeg forstår ikke, at man, DCU, ikke har et umodereret lukket, log ind
> forum hvor kun medlemmer har adgang

Fordi de er SÅ arrogante og hovne at de slet ikke tåler kritik, fat det
dog.

- hvis man er så øm over renomet udadtil og
> gerne ville ha en god foreningsdemokratisk "brainstorm".

Det ord kender de slet ikke betydningen af i DCU.

> Jeg syntes som så mange andre, at den debat tilhører medlemmerne selv

Ævle bævle, DCU er en OFFENTLIG forening som fører sig frem
i det offentlige rum, DERFOR må offentligheden også blande sig i
DCUs gøren og laden.

, i
> tillid og i fred og ro, uden indblanding fra udenforstående. Det hedder
> faktisk tillidsrepræsentant hvilket betyder, at man bliver og er valgt i
> tillid. Altså en to-vejs ting.

Det har DU fattet men DCU tillidsrepræsentanter har ikke fattet det.

> Brug den dog .
>
> Jeg syntes at Peer kom med en god opfordring. Lad vær med at se så mange
> spøgelser.

Ser du spøgelser? ja det forklarer jo en del.

> Og jeg siger: Gå dog til de generalforsamlinger og gør det, som man nu
> engang gør der

Du aner ikke hvad du stemmer på! du aner ikke hvad de vil i fremtiden!
du aner ikke om de vil varetage DINE interesser dit synspunkt er ÆVLE BÆVLE.

- med glæde og hygge - sammen med en masse andre campister.
> Man har jo i alt fald en god interesse til fælles, som der kan snakkes i
> timevis om.

Ja, men du har ikke fattet at DETTE ikke er formålet med en
generalforsamling.

> Hvor slemt kan det være?

Ja du kan ihvertifal ikke se ud over din egen næsetip.

> mvh

Hilsen
verner

Fra : Sten Bo

Dato : 14-01-06 21:10

"verner" <ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

,> Ja du kan ihvertifal ikke se ud over din egen næsetip.

> Hilsen
> verner

Hej Verner
Længe siden....
Du underkender folk.

Fra : verner

Dato : 15-01-06 00:16

> Hej Verner
> Længe siden....
> Du underkender folk.

Hej Sten Bo

Måske har du ret, men så må de jo bevise det ))
Ja man skal jo tjene penge )
Men nu må vi se at få gang i den DCU debat igen der er jo snart
Kredsgeneralforsamlinger!

Lad os sætte spot på de demokratiske vilkår i DCU med den ledelse der er i
dag?

Jeg må indrømme jeg er lidt overrasket over at se , at det ikke er alle
Kredse som
bare "offentliggør" standartpunkterne for dagsordenen! Der er faneme nogen
Kredse
som NU oplyser hvem der er på valg? det er jo et lille fremskridt i den
rigtige retning? ik?
At så medlemmerne ikke aner hvad de opstillede kandidater står for og om de
vil arbejde
i medlemmernes interesse, DET RAGER FOLK EN PAPAND! men alligevel et lille
skridt i den rigtige retning.

Så bliver det jo spændende at se om Kredsene NU oplyser medlemmerne om
INDKOMNE forslag
8 dage før Generalforsamlingen ! så det enkelte medlem kan forberede sig og
måske tage
stilling! måske forberede spørgsmål !! NÅE nej for fanden så bliver det jo
lige pluselig
demokratiske tilstande i DCU. Hvem vil vædde på at indkomne forslag
forbliver HEMMELIGE?

Hilsen
verner

Fra : Preben Knudsen

Dato : 14-01-06 22:41

Det vigtigste i denne debat er DCU´s forsøg på at undertrykke en
folkelig debat -
Ændringer kommer ikke hokus pokus fra den ene dag til den anden,
dertil er "tillidsrepræsentanterne" for selvsupplerende.
men en lille åbning som ingen - selv de meste DCU indspiste kan have
noget imod er en dabatside under DCU regi med log in kun for medlemmer,
det kan selv Frölich ( som har holdt sig fri af politisk uro i DCU) og
hans "buddy" Bjarne Jensen da kunne have noget imod når de nu er
" så" demokratiske

MVH
Preben

Fra : Preben Knudsen

Dato : 15-01-06 17:20

Som medlem af DCU har jeg tænkt mig at møde på generalforsamling, og
har også tænkt mig at fremsende et forslag som kan bedre de
demokratiske tilstande.
Til gængæld nytter det jo heller ikke at komme med så rabiate
forslag at det ikke engang vil give debat - derfor hellere et forslag
som har chance for at gå i gennem.

Det kunne evt. være noget i stil med at DCU forpligtes til at oprette
et medlemsforum med log in,hvor man kan ytre sig uden moderator, hvor
bestyrelsen skal skal offentligøre regnskabet, i hvert fald den del
der omhandler medlemskontigentet.
Hvvor love og vedtægter skal være tilgængelige for medlemmerne.

Et andet forslag kunne være at DCU skal arbejde aktivt på at oprette
et decideret ankenævn for campingbranchen, og hvor forhadlerne på
forhånd tilslutter sig nævnets afgørelser.

Er der nogen med gode ideer sådan at samme forslag evt. kommer
samstemmende i flere kredse.
Tilhører selv kreds 5

med positive DCU hilsener
Preben

Fra : Preben Knudsen

Dato : 16-01-06 10:49

Hej Verner, her er fremsendt forslag !!

Forslag til generalforsamling i DCU kreds 5.

Følgende 3 forslag fremsendes hermed til særskilt behandling.

1.   Formandsvalg skal foregå ved direkte urafstemning mellem alle
foreningens medlemmer.
2.   DCU forpligtes til snarest at arbejde for at der nedsættes et
uvildigt ankenævn med deltagelse af forbrugerne, branchen og en
uvildig formand.
3.   DCU forpligtes til snarest at oprette et medlemsforum via
hjemmesiden med medlemslogin
Hvor regnskab for DCU oplyses - i hvert fald den del af regnskabet som
vedrører kontingentet, desuden en afdeling med love og regler, samt et
åben debatforum uden censur.

Med venlig hilsen
Preben Knudsen
Hasselvænget 13
8990 Fårup

medlem 26010048 A

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-02-06 15:01

> [...]
> generalforsamlingerne i de syv kredse, som DCU er sammensat af.
> Øvrige indlæg henvises til hjemmesider uden samme kodex som DCUs eller til

Bla bla bla.

Hele nationen forsvarer ytringsfriheden i disse tider. DCU står i modsatte
grøft jf. ovenstående.

Tankevækkende, ikke?

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-02-06 17:01

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Bla bla bla.
>
> Hele nationen forsvarer ytringsfriheden i disse tider. DCU står i
> modsatte grøft jf. ovenstående.
>
> Tankevækkende, ikke?

Jo - det er tankevækkende, at man ikke kan se forskel på ytringsfrihed og så
det, DCU gør. Ytringsfriheden er vel netop demonstreret ved at du her frit
kan udtrykke det, DCU ikke vil offentliggøre. Ytringsfrihed er ikke det
samme som en ret til at få sine meninger på tryk et givet sted, men retten
til at udtrykke sig, hvor man kan komme afsted med det - f.eks. på nettet.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-02-06 09:43

> Jo - det er tankevækkende, at man ikke kan se forskel på ytringsfrihed og
> så det, DCU gør.

Hvad er det DCU gør? Sorterer DCU-kritik fra, sorterer spørgsmål til DCU fra

Og sorterer DCU-ros til :)

--
Per, Esbjerg