gasapparat
Fra : Peter Junker Iversen

Dato : 11-01-06 21:58

Søger gasapparat med et blus til bord (evt m løse ben) til "primitiv"
overnatning i telt m varebil - har hidtil benyttet Trangia; men det sodet.
Forventer løs gasflaske.
**Bud på /erfaringer med godt og billigt apparat?**
mvh Peter

Fra : beerdog01@ofir.dk

Dato : 12-01-06 00:02

Peter Junker Iversen skrev:

> [...]
> Forventer løs gasflaske.
> **Bud på /erfaringer med godt og billigt apparat?**

Hej Peter

Ja der er indtil flere muligheder -

1) køb et gasbrændersæt til din nuværende trangialøsning. Prisen
svinger lidt men starter ved ca 250 kr se f.eks her
http://www.f-j.dk/shop/productinfo.asp?id=0103373

2) sådan en model her med dobbel brænder
http://www.f-j.dk/shop/productinfo.asp?id=0103371

3) hvis plads & vægt ikke betyder noget ville jeg helt klart gå efter

http://www.spejdersport.dk/templates/1product_variants.asp?ProductGuid=450899&indgang=gruppe

Det med soden er et kendt problem med trangia - men kan som regel
løses ved at smide 10 dråber vand i spritten eller ved at bruge
træsprit (svært at skaffe dog) - men mit trangia er fast inventer
hvert år på motorcyklen det er let at pakke og klarer de fleste
opgaver uden problemer

Jens B. Rasmussen
suxuki RF900

Fra : Big Mumi

Dato : 12-01-06 11:01

eller er der denne her jeg bruger den selv og er udmærket når man køre rund
i en varevogn.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2868&n=40100&KundeID=BTs543OK425LKBBvK3XTFOT8enj0nRX

Fra : Peter Junker Iversen

Dato : 14-01-06 00:46